Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Puterea marketingului

Progresul tehnologic îi obligă pe oamenii de marketing la o adaptare rapidă la realitățile unei lumi în permanentă mișcare. Interacțiunea dintre branduri și consumatori, în timp real, este marea provocare a acestor vremuri în marketing.
marketing deschidere

Criza economică a trecut, bugetele de publicitate s-au dezghețat și comunicarea se dezvoltă exploziv în epoca digitală. Marketingul a revenit la putere.

Ediția 2016 a „TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ își propune, dincolo de ierarhii, să arate care sunt provocările din acest an ale profesioniștilor din acest domeniu și să releve calitățile unui om de marketing într-o lume extrem de dinamică. Marketingul nu mai înseamnă folosirea unor suporturi tradiționale pentru transmiterea mesajelor, ci implicarea brandului într-un dialog permanent cu oamenii. Digitalul este doar un suport. Brandurile interacționează dezinvolt cu clienții, aceștia din urmă ajungând să creeze conținutul mesajelor, chiar substituindu-se echipelor de marketing și publicitate. Asta nu înseamnă că marketerii stau pe „tușă“, asistând la această interacțiune. Dimpotrivă! Este vremea ideilor deștepte. Cine are idei și viteză de reacție câștigă bătălia marketingului.

Ediția din acest an a „TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA“ a fost realizată pe baza bugetelor de publicitate consumate de fiecare firmă în perioada 1 noiembrie 2014 – 31 august 2015 pe televiziune, online, radio, print și outdoor. La topul publicității TV au fost însumate punctele de audiență (GRP’30) pe targetul comercial obținute de campaniile comandate de fiecare companie, fiind utilizate datele Kantar Media. Pentru topurile consumului de publicitate pe online, radio, print și outdoor (rate card) au fost folosite monitorizările puse la dispoziție de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Brandul Telekom, care a câștigat recent trofeul Grand EFFIE 2016, pentru cea mai eficientă campanie („Tadaaam GigaWeekend“), a primit din partea „Forbes România“ un punctaj suplimentar în top. De asemenea, au primit puncte suplimentare și proporționale cu ale câștigătorului toate brandurile din top care au câștigat premii la ediția Romanian EFFIE Awards 2016.

Se anunță vremuri spectaculoase în marketing. Nu trebuie ratate!

 

Provocări
în marketing

Pentru ediția din acest an a TOPULUI am adresat oamenilor de marketing din companiile care s-au plasat pe primele 50 de locuri în consumul general
de publicitate următoarele întrebări:

 

Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?

 

Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii