Cautare




, Staff

Industrie |
|

Punctul de inflexiune

Cum a reușit Florin Porojan să introducă un nou model de business în plină criză economică, în cadrul celui mai mare distribuitor de sisteme complete pentru bucătărie.
036 MP Franke

Din 2009, în plină criză economică, Florin Porojan devine directorul general al celui mai mare distribuitor de sisteme complete pentru bucătărie de pe piața locală. Erau momente tumultuoase, care au lăsat o amprentă profundă asupra mediului economic și social în România. „De la un optimism debordant, când orice făceai funcționa, am trecut la un pesimism adânc. În martie 2009 s-a blocat totul, nimeni nu știa ce urmează să se întâmple”, rememorează Florin Porojan. El precizează că acele căderi bruște din punct de vedere economic au fost amplificate din cauza lipsei de maturitate a mediului de business, dar și a celui politic și social. „Noi, ca societate, ca mediu economic, dar și politic, totodată, nu avem maturitatea necesară vremurilor noastre. Fiecare gândește din perspectiva lui și atât. Când vine vorba de drepturi, ne orientăm către modelele din străinătate, dar când se aduc în discuție responsabilități, nu vedem decât interesele noastre. Balcanism sau nu? Comunism sau nu?”.

Autonomia, precum și dezvoltarea spiritului antreprenorial, au reprezentat motivele principale pentru care Florin Porojan a ales să se alăture echipei Franke, o companie care activează în spațiul românesc încă din anul 1998, fiind lider pe segmentul de echipamente incorporabile pentru bucătării destinate uzului casnic.

Porojan venea după mai mult de un deceniu și jumătate în care activase în vânzări la Wrigley România, LARO Distribution și Electrolux România, unde urcase în ierarhie până la cel mai înalt nivel în filiala locală, pe poziția de Care Manager.

La Franke, Porojan a mizat, mai curând, pe inventivitate în conducerea businessului, decât pe procesul clasic de administrare. A sesizat o adevărată oportunitate, întrucât își crease deja obișnuința de a vedea lucrurile în altă manieră decât mulți alții. „Venind aici, am găsit un alt fel de structură, un alt mod de a face business, precum și un alt segment de consumatori, lucru care m-a provocat”.

Nu a văzut criza drept o amenințare, ba dimpotrivă, a sesizat o oportunitate de creștere a afacerii pe care tocmai o preluase. Dincolo de faptul că a beneficiat de existența unui brand cu notorietate mare, Florin Porojan a îndrăznit să facă lucrurile într-o manieră distinctă, prin abordarea unor canale noi și a unor clienți noi, folosindu‑și experiența din domeniul electrocasnicelor. O primă noutate introdusă de Franke România a fost lansarea unui ghid menit să sprijine clienții în alegerea electrocasnicelor, urmată de o mai mare atenție acordată studio kitchen-urilor. Astfel, în loc să investească în marketing, a ales să aloce resurse pentru un conținut care să vizeze educarea și sprijinirea consumatorului: „În loc să investesc în marketing tradițional, în anii aceia grei, am investit în oferte în zona de accesibilitate și informare pentru consumator și nu neapărat în oferte în ceea ce privește prețul”.

A explorat totodată și zona de DIY (bricolaj), care devenise treptat populară și în țara noastră, oferind clienților posibilitatea de a-și construi singuri, piesă cu piesă, produsele de mobilier comandate: „Am încercat să maximizez tot ce se poate face în zona de DIY”.

Până în 2009, brandul Franke era concentrat pe zona de comercializare a chiuvetelor, care dețineau o mare pondere din totalul businessului. Venirea lui Porojan a adus, totodată, și un know-how privind extinderea companiei către zona de electrocasnice, furnizând astfel sisteme complete de utilare. În prezent, pentru a oferi soluții complete consumatorilor, există un echilibru la nivel de procentaj: „La ora actuală, 40% reprezintă chiuvetele, 40% electrocasnicele, iar restul e constituit din zone noi de business”, precizează managerul.
Franke România a înregistrat în fiecare din ultimii ani creșteri ale afacerilor, fiind o companie profitabilă în tot acest timp, chiar și în anii de criză economică, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanțe.  Porojan este de părere că această evoluție se datorează unui context favorabil, din anii de după criza economică, în care afacerile au crescut ca urmare a interesului tot mai vizibil al oamenilor de a investi în locuințe.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii