Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cariere |
|

Pulsul afacerilor cu greutate

Cu o carieră care a purtat-o în mai multe domenii, Corina Vinţan a decis să ia calea antreprenoriatului, fondând o companie de consultanţă în afaceri publice. Şi a ales clienţi cu greutate.
Corina_Vintan__©_Dana_Stéphane_Maitec.jpg

Corina Vinţan este omul care, profesional, a crescut treptat – o carieră în comunicare în cadrul Saatchi&Saatchi, apoi director comercial la unul dintre cele mai puternice cotidiene de la noi, apoi purtător de cuvânt al Ministerului de Externe şi mai apoi a avut o colaborare în cadrul German Marshall Fund. „Era parcursul normal al carierei mele, antreprenoriatul era ultima frontieră pentru mine”, spune Corina Vinţan despre momentul în care a decis să înfiinţeze compania Links Associates, în anul 2007, împreună cu o bună prietenă şi colegă, Diana Nahorniac. „O întoarcere la rădăcini”, după cum mărturiseşte chiar ea, pentru că spune că s-a format în mediul de business şi a păstrat rigurozitatea şi standardele impuse de acest mediu. „În business, trebuie să ai o viziune, să o urmezi, trebuie să implementezi în modul cel mai eficient  obiectivele pe care ţi le-ai propus, trebuie să ai deadline, să fii orientat spre rezultat şi eşti maximum responsabilizat. Responsabilitatea, mai ales în business-ul tău, este numai a ta: pentru oamenii care lucrează, pentru tine, pentru clienţi”, spune ea.

A vrut să fie o companie diferită, care să vină cu ceva nou pe piaţă, de aceea şi-a propus încă de la început să facă management de situaţie care, potrivit Corinei Vinţan,  „implică  atât tactici de public affairs, adică lobby, dar implică şi relaţiile publice. Şi atunci am integrat aceste două concepte în scopul obţinerii unor rezultate maxime pentru clienţii care au proiecte complexe pentru România”. Mai mult, spune că agenția a avut încă de la început clienţi cu situații speciale, acesta fiind pariul ei – acela de a lucra în proiecte provocatoare care vor schimba România. Printre proiectele la care lucrează sunt Roşia Montană Gold Corporation sau Cathedral Plaza. „Deşi ar putea fi caracterizate din afară ca fiind proiecte controversate, ele aduc o schimbare la nivelul societăţii şi de mentalitate, şi de politici publice, şi de abordare în administraţia publică, presupun şi o interacţiune cu societatea civilă şi cu mass-media”, mai explică fondatoarea Links Associates. Lucrează cu opt industrii în acest moment, iar pentru fiecare dintre acestea, cu liderul de categorie. „Fiecare a avut o situaţie de criză în care a fost nevoie de noi, iar noi am reacţionat în cel mai bun mod care servea interesul clientului și interesul public”, mai argumentează ea. Marea provocare cu care s-a confruntat în cei şase ani de când are compania este o discontinuitate legislativă de care, în general, sunt nemulţumiţi cei mai mulți investitori. „Absenţa reflexului de consultare, lipsa de coordonare a instituţiilor statului şi instabilitatea politicilor publice sunt marile surse de disconfort ale mediului de business. Din păcate,  logica câştigului politic are încă întâietate în faţa logicii economice şi a interesului cetăţeanului”.

Proiectele la care s-a angajat sunt de durată, însă nu o deranjează acest lucru, ci din contră, o ia ca pe un test de înțelepciune al societății. „Avem aceiaşi clienţi de la început, la care s-au adăugat şi alţii, cu timpul”, spune ea. Mărturiseşte  însă că, în acest an, a resimţit frământările pieţei, de aceea nu s-a mai luptat pentru cifră de afaceri, ci pentru dezvoltarea de noi instrumente de lucru, mizând mai mult pe calitate. În plus, agenţia a deschis la jumătatea acestui an un nou birou în Serbia în care spune că a investit foarte mult pentru dezvoltarea unui network acolo. „Serbia este la început de drum din foarte multe puncte de vedere, însă din altele este mai avansată decât România. Ei cred că vor arde foarte repede etapele acestea prin care a trecut România în perioada 1995-2000, au o deschidere faţă de Uniunea Europeană, dar sunt extrem de abili în a gestiona relaţia între Est şi Vest. Ei nu au antagonizat Rusia. Şi cred că Serbia va juca un rol foarte important în viitor, fiindcă gestionează atât relaţia cu UE, cât şi pe cea cu Rusia fără să deranjeze pe nimeni”, explică antreprenoarea. De biroul de la Belgrad se ocupă împreună cu partenerul său Lucian Despoiu, care are şi o şcoală de training în digital marketing acolo, iar Links Associates încearcă să ofere consultanţă pe toate problemele care ţin de etapa de preaderare. „Clienţii sunt cei pe care îi avem şi în România, la care se adaugă câţiva clienţi sârbi”, mai spune ea.

Colaborează deja cu un grup internaţional şi analizează ideea unui parteneriat care să îi ofere o deschidere mai mare, însă nu a luat, deocamdată, nicio decizie. „Important este ca modelul meu de business să fie complementar cu o reţea care există fie în piaţa internă, fie în cea internaţională. Modelul meu de business este să fac un progres în tot ceea ce fac.” Să fii apolitic în fața proiectelor de interes național, responsabil faţă de problemele clientului și corect față de societate – acestea sunt principale învățături  pe care le-a deprins de când a fondat agenţia. Iar ca planuri de viitor şi-ar dori să contribuie „la dezvoltarea unei diplomații economice de succes.“

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii