Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Provocări digitale pentru companii

Cu ce provocări digitale s-au confruntat companiile în perioada pandemică și care sunt soluțiile cele mai bune atunci când vine vorba de securitatea cibernetică?  
046 MP Orange

Pandemia cauzată de coronavirus a declanșat o migrație în masă către zona de online. Astfel, în contextul muncii de acasă, marile companii trec printr-un proces de transformare digitală, în vederea asigurării continuității business-ului. Dacă în anii trecuți furnizorii de soluții de digitale se loveau de un discurs reticent, axat pe priorități, în prezent observăm că numărul întreprinderilor care acordă atenție acestei zone este în creștere. „Trendul digital nu a venit odată cu pandemia, însă acum adoptarea anumitor soluții a fost accelerată, îi putem spune chiar digitalizare «de avarie». Dacă până anul trecut, companiile puteau alege să treacă prin această transformare pas cu pas, anul acesta ne-am lovit cu toții de efectele crizei sanitare și de ceea ce înseamnă schimbare disruptivă”, explică Florin Popa, director Business to Business Orange România.

În perioada izolării, Orange a fost una dintre companiile care a oferit clienților și partenerilor ajutor în implementarea soluțiilor de videoconferință, educație digitală, call-center sau securitate. Cu toate acestea, procesul rapid de transformare digitală a adus o serie de provocări, atât pentru IMM-uri, cât și pentru giganții din diferite domenii. „Transformarea accelerată și forțată duce companiile spre decizii impulsive, care rezolvă o nevoie prezentă, însă urgentă. Cea mai mare provocare, în aceste luni, pentru orice companie este de a face investiții luând în calcul efectele pe termen lung, de a construi o strategie”, punctează reprezentantul Orange. Printre provocările cu care s-au confruntat companiile mici se regăsește și pregătirea angajaților, dublată de achiziționarea de noi echipamente și implementarea soluțiilor de lucru la distanță.

Securitatea cibernetică, un alt punct pe lista de priorități a business-urilor, a căpătat o importanță majoră, adaugă Florin Popa. „Cererea pentru soluții de securitate cibernetică a crescut cu 24% în primul semestru al 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce ne indică o creștere a conștientizării importanței soluțiilor, dar și o mai mare nevoie în contextul digitalizării forțate”. Un interes crescut pentru soluțiile de securitate în zona online se remarcă și din partea autorităților publice. Drept urmare, în perioada aprilie-august, prin Orange Business Internet Security Threat Map, au fost verificate peste 400 de site-uri ale unor spitale din România pentru identificarea de vulnerabilităţi cibernetice, un efort asumat de Orange împreună cu CERT-RO. De asemenea, printre concluziile Orange Business Services se remarcă o predilecție pentru atacuri cibernetice în sectoarele de transporturi, retail și energie. „Asta nu înseamnă că o companie care activează în unul dintre aceste sectoare nu este pregătită, ci că este mai degrabă o țintă pentru atacatori”, clarifică oficialul Orange România. Majoritatea companiilor au demonstrat o capacitate foarte bună de implementare a unor soluții de securitate în contextul muncii de acasă, iar Florin Popa enumeră soluții precum Virtual Private Network, Mobile Device Management sau politicile Bring Your Own Device și Use Your Own Device. „Angajații au mutat biroul acasă, iar asta a presupus extinderea rapidă și neplanificată a perimetrului de securitate cibernetică a afacerii către fiecare dintre locurile în care oamenii lucrează.”

Într-un mediu cu un grad scăzut de predictibilitate, este nevoie de măsuri și decizii rapide, fapt pentru care Florin Popa atrage atenția asupra soluțiilor de securitate cibernetică pe care orice CIO trebuie să le prioritizeze de acum înainte. „De asemenea, trecerea rapidă a modului de lucru în online a făcut companiile mai vulnerabile în fața unor posibile atacuri cibernetice. 2020, anul digitalizării accelerate este și anul în care conștientizăm, la nivel global, importanța securității cibernetice”. Conform datelor din Raportul Orange Business Internet Security 2020, cele mai întâlnite tipuri de atacuri au fost de tip phishing (32%) și ransomware (28%). „Astfel, ne întoarcem la importanța educării angajaților, deoarece multe dintre aceste atacuri se petrec via e-mail”, completează directorul business to business Orange. În acest context, Florin Popa recomandă securizarea conexiunilor dintre utilizatori și resursele corporate, securizarea stațiilor de lucru cu soluții de tip End-Point protection și a dispozitivelor mobile cu soluții Mobile Device Management, dar și implementarea de soluții de tip cloud pentru documentele și aplicațiile colaborative. Una dintre soluțiile de continuitate a business-ului propuse de Orange este Disaster Recovery, care permite accesul companiilor la o copie funcțională și actualizată a infrastructurii și aplicațiilor de business în cazul unui incident major.

Cât despre educația pieței românești cu privire la transformarea digitală și adoptarea noilor tehnologii, Florin Popa remarcă fapul că „România funcționează segregat, la nivel de industrii și regiuni, atunci când vine vorba de adopția noilor tehnologii”. Drept urmare, Orange s-a concentrat pe colaborări dezvoltate cu sectorul public sau cu sectorul privat atât la nivel local, cât și regional. Prin soluții de tip smart city oferă platforme de dezvoltare atât administrațiilor locale, cât și business-urilor care pot beneficia de astfel de soluții prin folosirea directă a tehnologiei și a resurselor pe care le pun la dispoziție precum API-uri sau diverse rapoarte. Oferă soluții tehnologice și în colaborare cu startup-uri de pe întreg teritoriul României, implicate în Orange Fab.

În ceea ce privește educația, Orange este unul dintre jucătorii telecom cu o mare implicare în acest domeniu. Prin Fundația Orange, este desfășurat proiectul Digitaliada, de promovare a educației digitale în rândul elevilor, iar valoarea investițiile în urma celor 4 ediții a ajuns la 2 milioane de euro. De asemenea, Orange Educational Program a ajuns pentru al șaisprezecelea an în care susține cei mai talentați studenți prin acces la echipament, workshop-uri și internship-uri, pentru a-i ajuta să facă pasul următor în cercetarea tehnologică.

Orange, prin soluțiile livrate de Orange Business Services, este un actor relevant în domeniul digitalizării și securității cibernetice. În 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,112 miliarde de euro, iar în acest an, în al doilea trimestru, afacerile au atins 242 milioane de euro. Este clar, provocările digitale vor continua să existe, pe măsură ce criza sanitară, dublată de cea economică, ia amploare, iar Florin Popa conchide „La nivelul industriei de telecomunicații, am văzut, încă o dată cât de importantă este conectivitatea într-o lume puternic digitalizată și am continuat să livrăm la cele mai înalte standarde, chiar și în perioadele cu vârf de trafic. Echipele tehnice alături de toți ceilalți colegi din Orange au avut maximum de implicare în toate aceste luni. Într-o situație de criză e important să-ți înțelegi rolul și să livrezi peste capacitate, dacă este necesar. A fost important pentru noi să ne punem la dispoziția clienților 100% și să fim un partener de încredere în procesul de digitalizare. Cred cu tărie că vom putea depăși această criză doar dacă vom colabora transparent și eficient în această perioadă. Din fericire există suficiente soluții digitale, servicii și know-how care să răspundă nevoilor diferite ale fiecărei afaceri.”

 

 

Foto: Florin Popa, director Business to Business Orange România: „Cererea pentru soluții de securitate cibernetică a crescut cu 24% în primul semestru al 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce ne indică o creștere a conștientizării importanței soluțiilor, dar și o mai mare nevoie în contextul digitalizării accelerate.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii