Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SmallBusiness |
|

Promovare și reduceri de prețuri cu impact

Compania de Librării București a adoptat în 2018 o strategie de reduceri a prețurilor la cărțile celor mai importante edituri, mișcare care a avut un impact pozitiv în vânzări atât în librăriile centrale, cât și în cele din cartierele mărginașe.
Marieta Seba_CLB

Marieta Seba, directorul general al Companiei de Librării București (CLB), precizează că domeniile editoriale care au înregistrat cele mai mari creșteri în librăriile companiei, în anul trecut, au fost: istorie, politică și arheologie, biografii și publicistică, sănătate și cărțile pentru copii și adolescenți. În schimb, au scăzut vânzările pentru ghidurile de călătorie, cărțile în limbi străine, precum și pentru cărțile de gastronomie, diete și rețete.

Cea mai vândută carte în librăriile CLB, la secțiunea „autori români”, a fost „Străinul de lângă mine”, de Irina Binder, cu un tiraj de 1.164 de exemplare. Pe locul secund s-a plasat „Medicină, nutriție și bună dispoziție” de Simona Tivadar, cu 957 de exemplare vândute.

Yuval Noah Harari domină topul autorilor străini în vânzările de la CLB cu volumele „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii”, tiraj vândut de 1.518 exemplare, și „Homo Deus. Scurtă istorie a viitorului” (1.161 exemplare).

Rețeaua CLB și-a intensificat acțiunile de promovare în cursul anului 2018. Marieta Seba precizează: „Un impact pozitiv l-au avut acțiunile proprii de promovare, precum târgul de carte pentru copii organizat în lunile mai-iunie 2018. Succesul acestui eveniment ne-a determinat să-l reluăm și anul acesta, în aceeași perioadă, dar într-o formă extinsă”.

Marieta Seba menționează factorii care influențează negativ consumul de carte: puterea mică de cumpărare a categoriilor de persoane interesate de carte (pensionari, profesori, studenți, elevi), precum și „faptul că educația elevilor în școală nu pune accent prea mare pe lectură, promovându-se comentariile învățate pe de rost”.

Marieta Seba, directorul general, Compania de Librării București: „O realizare cu care ne mândrim este aceea că pragul librăriilor noastre este trecut, în mod tradițional, de trei generații: bunici, părinți și copii.”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii