Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Privire în detaliu

Patru miliarde de persoane din lume au nevoie de ochelari de vedere. Dintre ei, mai puțin de jumătate poartă ochelari. Un francez încearcă să îi convingă pe români că sănătatea ochilor este la fel de importantă precum cea a inimii. 
 aboneaza-te
IMG_3526_pascal_gery.jpg

L-am întâlnit pe francezul Pascal Gery într-o seară de decembrie, cum altfel decât într-un restaurant cu specific franțuzesc. Este îmbrăcat smart casual, într-un pur stil franțuzesc, și poartă ochelari de vedere fabricați de Essilor, cel mai mare producător de lentile de ochelari din lume.

E imposibil să nu ți se pară că Gery, șeful Essilor România, este cel mai bun instrument de marketing al companiei, după ce a lucrat timp de aproape 30 de ani în cadrul gigantului francez cu afaceri de peste 4 miliarde de euro anual. Știe foarte bine care sunt procesele din spatele producției de lentile, deoarece are background în chimie și fizică și a lucrat mai întâi ca inginer optician. O experiență care se dovește folositoare în postura sa de manager și principal promoter al produselor. „Trebuie să înțelegi mai întâi tu ce aduce acel produs pe piață (ca să îl poți promova – n. red.). Nu este o simplă bucată de plastic”, spune Gery.

Tocmai de aceea, bugetul departamentului de cercetare și dezvoltare al Essilor International este de circa 150 de milioane de euro anual, cam 4% din veniturile totale ale companiei.  De aici și succesul înregistrat de francezi. „Inovația este unul dintre elementele cheie pe care le promovăm”, adaugă managerul. Pe parcursul discuției, inovația devine un adevărat laitmotiv. Nu degeaba Essilor International a fost inclusă în clasamentul Forbes al celor mai inovatoare companii pe locul 28 în 2012 (în scădere față de ediția anterioară, e drept, unde s-a clasat pe locul 25) alături de giganți precum Amazon, Apple, Danone, P&G,  Unilever sau Starbucks.

La nivel mondial, cele mai bune piețe pentru francezi sunt reprezentate de Statele Unite și Europa de Vest. Țări din Asia, precum China sau India vin din urmă puternic, intrând la categoria celor care au cea mai mare rată de creștere. Motivul? Un segment de consumatori recent îmbogățit care are o putere de cumpărare mai mare.

În ceea ce privește România, Gery se află momentan într-o perioadă de „educare” a pieței. Venit la conducerea businessului de aici în 2009, francezul s-a lovit de o piață dificilă atât prin prisma situației economice precare în care se află țara noastră cât și a percepției consumatorilor. Politica Essilor, atât aici cât și la nivel internațional, este de a activa doar ca distribuitor, nu direct ca retailer (compania lucrează cu rețele locale precum Opticris sau Optiblu).  Gery refuză să comenteze asupra rezultatelor din 2012, însă, Essilor România a avut în 2011 afaceri de circa 4 milioane de  euro. Essilor România vinde aproximativ 4 milioane de perechi de lentile, în condițiile în care aproximativ 11 milioane de români poartă rame sau lentile de contact. Una dintre problemele cele mai mari ale pieței locale este ponderea mare a produselor contrafăcute. Dar francezul are o soluție pentru aceasta asta. „Pentru a balansa puterea de cumpărare, am început să promovăm în rândul consumatorilor ideea că e mai bine să cheltuiești mai mult pe un produs mai bun calitativ decât să cumperi un produs slab, pe care va trebui să îl schimbi în scurt timp”.

Doar atunci va reuși Pascal Gery să își îndeplinească misiunea: de a face cât mai multe persoane să conștientizeze că și sănătatea ochilor este importantă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii