Pe parcursul ultimilor 20 de ani, fraţii Dragoş Pavăl şi Adrian Pavăl, cei doi antreprenori băcăuani care au pus bazele retailerului de bricolaj Dedeman, singura companie românească de profil ce ţine piept multinaţionalelor prezente pe această piaţă, au reuşit să ajungă de la un simplu butic la un lanţ de 40 de magazine.
Cu o strategie gândită aproape matematic – de altfel, cei doi fondatori sunt de profesie matematicieni – Dedeman s-a consolidat şi a început să crească, devenind unul dintre jucătorii importanţi din acest domeniu. În continuare, Dedeman nu dă semne de oboseală, ci este pregătit pentru extinderea în afara ţării, o opţiune pe care reprezentanţii companiei o analizează de foarte mult timp.
În 1994, anul înfiinţării, Dedeman avea numai 11 angajaţi, iar astăzi, 21 de ani mai târziu, numărul salariaţilor companiei se ridică la peste 7.200, cu o medie de aproximativ 200 pentru fiecare magazin. Cu un buget de investiţii de 60 de milioane de euro anul trecut, Dedeman a deschis patru noi unităţi, iar planurile pentru 2015 ale celor doi băcăuani par să nu se oprească aici. Potrivit informaţiilor apărute în presă, bugetul pentru investiţii în 2015 este estimat la 70 de milioane de euro, iar retailerul de bricolaj ar urma să mai deschidă alte cinci noi magazine, ca parte din planul său de a atinge în cel mai scurt timp 50 de unităţi naţionale.
Cu toate că, în continuare, pentru piaţa de bricolaj, 2014 a fost un an greu din cauză că sectorul construcţiilor nu şi-a revenit complet în urma crizei, pentru compania condusă de fraţii Pavăl, criza pare să fie un cuvânt care nu face parte din vocabularul de bază. Astfel, Dedeman s-a menţinut şi anul trecut pe un trend crescător, iar rezultatele pentru prima jumătate a anului 2014 au înregistrat creşteri de 27%, ceea ce ar putea determina afaceri de circa 700 de milioane de euro la nivelul întregului an 2014. De altfel, cifra de afaceri a Dedeman a crescut constant în ultimii ani – de la 541,7 de milioane de euro în 2012, la 607,5 milioane de euro în 2013.
Pe radarul extinderii Dedeman se află şi Republica Moldova. La jumătatea anului trecut, Dedeman anunţa că intenţionează să deschidă primele două magazine din afara României, la Chişinău şi la Bălţi. De altfel, omul de afaceri Dragoş Pavăl îi mărturisea, potrivit relatărilor presei, premierului Republicii Moldova, că se gândea încă din 2007 să îşi extindă businessul şi în afara României, iar prima vizată era Republica Moldova. Investiţia companiei româneşti ar urma să se ridice la 30 de milioane de euro şi ar urma să fie create circa 400 de locuri de muncă.
Pe lângă creşterea businessului, fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl au decis să se implice şi în altfel de campanii. În iulie 2014, sub sloganul „Performanţă 100% românească”, Dedeman a lansat un parteneriat cu Simona Halep, cea mai bună jucătoare profesionistă de tenis din România, aflată și între cele mai importante jucătoare din lume. În cadrul acestei colaborări, pentru fiecare magazin nou deschis, Dedeman va inaugura și câte un teren de tenis.