Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Topuri |
|

Previziunile lui Florin Talpeș pentru următorii șase ani

Cum va arăta lumea noastră în 2021?

• România are o mare problemă demografică. E o problemă de fond, una dintre cele mai mari pe care le are România;

• Trebuie să fim mult mai activi. Mă refer la întreprinzători, la oamenii care lucrează în corporaţii, ei sunt pe cale să devină nucleul societăţii civile. Deci vor acţiona pe două planuri: autoguvernarea la nivel de industrie şi schimbarea vieţii civile. Dacă ne uităm la marile demonstraţii făcute, o să vedem o mare suprapunere între masa de manifestanţi şi zona asta corporatistă;

• În a doua jumătate a anilor ‘90 ne gândeam că România va fi India Europei, India devenind cel mai mare outsourcer pe IT din lume. La începutul anilor 2000 ne-am dat seama că viziunea este greşită, că de fapt ar trebui să ne gândim că România ar trebui să fie Israelul Europei. Adică să vină cu inovaţie, să fie un centru de inovaţie pentru Europa. Şi ne-am tot gândit cum poate fi făcut lucrul acesta;

• Bitdefender este un grup care stă pe inovaţia tehnologică. Acesta este un model pentru România, unul în care arătăm că se poate pleca din România, pe pieţe internaţionale extrem de competitive, foarte mature, prin tehnologie, care e creată în România. Nu pe export cu valoare adăugată mică;

• Dacă astăzi încă băgăm de seamă că suntem conectaţi la internet, probabil peste șase ani va face parte din viaţa de zi cu zi. Nu mă mai conectez la ceva, pur şi simplu înot în acel ocean. Şi aici vor interveni acele lucruri (Internet of Things). Studiile recente arată că o familie medie germană are peste 15 lucruri care sunt conectate la internet. Cred că numărul va creşte. Acest lucru se va întâmpla şi în România;

• Modul în care lucrăm se va schimba în zece ani;

• În 2014 industria de IT&C a contribuit cu 6% din PIB. În șase ani va contribui cu 8-10% din PIB şi cel mai mare factor de creştere va veni de la industria de produse şi servicii IT;

• Exportul de produse și servicii IT a fost anul trecut de 1,3-1,5 mld. euro, pariul meu este că peste șase ani va fi între 3 şi 5 mld. euro. Va fi o creştere anuală de 12,5 %. Ponderea IT-ului în IT&C va fi mult mai mare decât acum şi va fi unul din factorii de creştere ai PIB;

• Vedem ce se întâmplă cu hub-urile, care explodează în România, vorbim de start-up-uri şi o bună parte din ele vin cu propriile produse pe care le marketează sub propriul brand;

• Factorul de schimbare a mediului politic este societatea civilă. Clasa politică nu se va autoschimba. Nu are suficient de bun ADN-ul sau Darwin nu funcţionează suficient de repede pentru noi. Abia în 2020 vom vedea un Parlament schimbat. 2021 ne va prinde abia la un început de drum. În următorii 6 ani, societatea civilă se va schimba foarte mult, se va maturiza foarte mult în ideea de a deveni un factor de influenţă major al politicului;

• În economie, industriile vor trece din ce în ce mai mult la autoguvernare, vom avea mai multe industrii care vor avea strategii pe 5-10 ani. E nevoie de un anumit cadru legislativ, de un anumit sistem de stimulare şi industriile îşi vor creşte influenţa faţă de factorul de guvernare din România.

Florin Talpeș
58 de ani

• Profesor de matematică, programator, antreprenor IT;

• A înfiinţat compania de software de antivirus Bitdefender, cel mai vândut produs românesc la nivel internaţional;

• Lansarea companiei Bitdefender a însemnat un start de la zero, la începutul anilor ’90, când piaţa de IT nici nu exista în România;

• Fondator al Asociaţiei Naţionale a Industriei de Software şi Servicii din România (ANIS);

• Susține antreprenoriatul și intraprenoriatul, în special în industria IT&C

• Este pasionat de dans sportiv

• A câștigat, împreună cu soţia sa, diferite competiţii de dans și este membru al federaţiei „World DanceSport“;

• Familia Talpeş ocupa în 2014 locul 35 în topul Forbes 500 miliardari, cu o avere de 95 de milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii