
• Peste șase ani, un copil care are acum 12 ani ar putea fi, probabil, șofer. Din această perspectivă, cu siguranţă că vorbim de o provocare a evoluţiei clienţilor, cu atât mai mult cu cât s-au modificat deja foarte mult preferinţele clienţilor și în ultima vreme. Cu șase ani în urmă, copiii de 12 ani cu siguranţă nu aveau smartphone-uri, tablete sau acces atât de uşor la internet. Acest lucru o să se accentueze în viitor;
• Dacă ne uităm la partea de clienţi corporatişti, în urmă cu 10-15 ani nevoile pentru a avea un management de cash-flow foarte performant era mult mai puţin accentuat decât în prezent;
• Vrem să fim prima opţiune pentru clienții noștri și să fim în top 3 pe piața comerțului cu carburanți. Ca număr de benzinării, nu aş da un număr pentru că depinde de multe aspecte care nu ţin de noi, însă în contextul actual, creşterea o să continue şi prin deschiderea a noi benzinării. Anul trecut am investit 12 milioane de euro în 11 benzinării, iar în ultimii 20 de ani MOL a investit în România mai multe sute de milioane de euro;
• Orice achiziţie în parte trebuie analizată. Nu vrem cu orice preţ să mergem spre achiziţie, dar dacă există un potenţial real, atunci s-ar putea să fie o opţiune. Cu sau fără achiziții, noi vrem să ne dezvoltăm activitatea;
• Când vine vorba de numărul de maşini la 1.000 de locuitori, România este undeva la 230 și vedem o îmbunătăţire. Putem să vorbim de Croaţia care are 400, sau chiar de Germania. Cu siguranţă, acest lucru o să influenţeze piaţa carburanţilor;
• Sunt multe proiecte de infrastructură în România care aşteaptă să se materializeze, iar dacă ne gândim în perspective internaţionale, un coridor dunărean sau paneuropean o să influențeze piaţa carburanţilor;
• Ca obiceiuri de consum, una dintre statisticile cele mai interesante a fost aceea că printre produsele şi serviciile cu cel mai mare grad de penetrare în zonele rurale din România se află televizoarele şi smartphone-urile. Acest lucru o să modeleze obieciurile clienţilor;
• Cu 5 ani în urmă nu era nevoie să ai wireless în anumite puncte publice. În momentul de faţă, MOL România are în fiecare staţie wireless. Aceste lucruri modelează tot ce înseamnă consumul;
• Dintr-o perspectivămailargă, unuldintrepunctelepozitiveestereprezentat de fondurileeuropene, care înseamnă un influx de capital pentruinvestiții, dartrebuiedepus un efortintens, predictibilitateşitransparenţă.
Kinga Daradics, 34 de ani
• Director general Mol România;
• Executive MBA la Sheffield University din Marea Britanie și deține un Summer MBA la Wirtschaftsuniversität din Viena;
• Lucrează în cadrul MOL România încă de la vârsta de 22 de ani;
• Este cel mai tânăr CEO al unei companii mari precum MOL România și are în subordinea ei o echipă de peste 200 de oameni;
• Sub conducerea ei compania a reușit să ajungă la peste 150 de benzinării, iar anul trecut a finalizat cu succes procesul de achiziție al companiei ENI România, care deținea pe plan local peste 40 de benzinării Agip;
• Ocupă locul 8 în ediția din acest an a „Top 50 cele mai influente”;
• Priveșteinfulența ca fiind o responsabilitate, darşi o şansă de a se implicaînproiectesociale, prin care săaducă „un pic de mai bine”.