Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Pregătit pentru orice

Povestea de business a lui Dragoș Anastasiu este demnă de a fi studiată în școlile de profil.
dragos anastasiu_8950

Dragoș Anastasiu conduce unul dintre cele mai puternice grupuri de firme din turismul românesc, Eurolines, cu afaceri de aproape 70 de milioane de euro în 2014. Anul acesta a însemnat și prima investiție în domeniul hotelier. Eurolines a achiziționat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, tranzacție a cărei valoare a fost trecută sub cheie. Pentru primul an de funcționare, bugetul de investiții a fost însă de peste 500.000 de euro.

CE CARTE ȘE RECOMANDĂ TINERILOR DRAGOȘ ANASTASIU

Mărturisește că, de multe ori, a simțit decizia „în stomac” și că adrenalina nu îl părăsește niciodată pe un antreprenor. „Destul de multă nebunie, intuiție, foarte puțin calcul, aproape niciodată un business plan și, poate, mâna destinului”, ar fi ingredientele care ar putea contura o definiție sumară a antreprenoriatului. Cu toate acestea, mărturisește că pentru el antreprenoriatul a fost o alegere între „calea simplă și sigură, cu multă plictiseală – aceea de a fi medic în Germania – și o aventură plină de oportunități într-o țară pe care o cunoșteam” în care putea să fie unul dintr-o minoritate capabilă să o apuce pe acest drum. „Cred că România, pentru cei născuți aici și care au inițiativă, este o țară plină de oportunități. Niciodată în Germania nu aș fi reușit să realizez ceea ce am realizat aici”, argumentează antreprenorul. Spune despre el că este mai mult lider decât manager pentru că nu are „educație tehnică”. „Am studiat medicina. Până acum ceva timp, nu știam ce înseamnă un bilanț. Nu știam să îl citesc, nu știam absolut nimic despre noțiunile de management moderne. Probabil am avut calități înnăscute și unele, cred, învățate în Germania, în zona leadershipului și oamenii m-au urmat”, mărturisește el.

EUROLINES ESTIMEAZĂ O CIFRĂ DE AFACERI DE 100 MILIOANE EURO ÎN 2015

Drumul unui antreprenor este imprevizibil, de aceea nu vrea să facă predicții pe termen lung. „Important este să te pregătești și să pregătești ceea ce faci pentru mai multe scenarii. Nu mi-am dat seama de acest lucru decât în ultimii câțiva ani pentru că, deși nu mi-am pus în cap să vând vreuna dintre cele 20 de firme (din grupul Eurolines – n.red.), ele trebuie pregătite pentru a fi vândute. Dacă sunt pregătite pentru a fi vândute, sunt pregătite pentru a fi conduse. Sunt transparente, înseamnă că nu faci lucruri la negru și nici nu ai sertare ascunse și oricine vine, se uită la datele companiei și poate să o ducă mai departe”, își explică filosofia antreprenorul. „Am o fată care are 22 de ani și dacă  mă întrebați în urmă cu un an dacă ea vrea să preia ceva din tot ce am creat, aș fi spus exclus. Astăzi pot să spun contrariul pentru că ea a început să studieze turismul în Germania și a fost în vară în practică în Delta Dunării, la Green Village, și a plecat în lacrimi de acolo, ar fi vrut să mai rămână”, povestește Dragoș Anastasiu, însă nu exclude și alte variante. Organizarea este unul din lucrurile de la care încearcă să nu facă rabat, mai ales când este vorba de viitorul companiei. „Cel mai grav este ca atunci când tu nu mai ești, dintr-un motiv sau altul, cei din urma ta să stea în beznă. Pregătiți-vă ca și cum mâine n-ați mai fi!”, mai spune antreprenorul al cărui grup a aniversat, în 2015, 20 de ani de existență și țintește, pentru 2016, afaceri de o sută de milioane de euro.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii