Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Artă & Cultură |
|

Povești de supravieţuitori

Librăriile devin spaţii din ce în ce mai frumoase, deşi, în spatele aparenţelor, situaţia nu e atât de înfloritoare pe cât s-ar crede.
7. Cărturești

Statisticile sunt împotriva lor. Doar 51% din respondenții români  au citit o carte în ultimele 12 luni, potrivit unui studiu al Comisiei Europene realizat în lunile aprilie-mai 2013. Site-urile şi librăriile online sunt împotriva lor, prin oferta cu preţuri mult mai mici. Editurile par a fi și ele împotriva lor, operând reduceri prea curând după apariţie. Astfel încât librăriile încep să pară, în ochii publicului, spații de lux.

În peisajul românesc, două sunt lanţurile de librării dintre cele înfiinţate după Revoluţie care reprezintă  cele mai cunoscute şi spectaculoase poveşti de supravieţuire. Ele rezistă de peste 20 de ani, respectiv 14, ba chiar se extind, în condiţiile în care piaţa cărţii, estimată la 60 de milioane de euro, nu este printre cele mai înfloritoare şi mari jucători, precum Diverta, se confruntă cu probleme şi închid spaţii. Poate că nu întâmplător, cele două lanţuri de librării analizate aici sunt cele  mai spectaculoase din punct de vedere vizual şi au cea mai diversificată ofertă, în încercarea de a nu fi doar o simplă librărie.

Parte din strategia de supraviețuire a fost crearea unei  atmosfere speciale, pentru a încuraja, în cele din urmă, cumpărăturile şi a propune tocmai ceea ce concurenţa cea mai temută (site-urile) nu poate oferi adică un spaţiu. Librăriile se adaptează astfel în funcție de public şi chiar și în funcţie de amplasare. Iar flexibilitatea merge de la ofertă, până la modul de prindere al rafturilor. De exemplu, în cazul Cărtureștiului, noua librărie, care s-a deschis într-o clădire istorică de pe Lipscani, se dorește a fi mai versatil, mai mobil decât celelalte, cu o rotație mai mare a gamelor, iar, în acest scop, chiar și poliţele trebuie să aibă un mod de prindere flexibil. „Este vorba despre un model de retail mai contemporan, în care te adaptezi continuu pentru client”, explică Daniel Voinea, marketing & communication manager Cărtureşti.

Vezi aici cum arată librăria Cărturești Carusel 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii