Cautare




, Contributor

|
|

Poveste de succes

Un business de familie a crescut peste așteptări și a trecut pragul de 100 de milioane de lei.
219. Ipec Familia Covaciu IMG_9043

Afacerea a început atunci când Elena Covaciu, o fostă directoare a unei fabrici de porțelan și cei doi fii ai săi, Cristian și Cosmin, au investit în producția de ceramică, totul într-un garaj din Alba Iulia în anii ’90. După ani și ani, businessul a ajuns să producă, anual, zeci de milioane de farfurii. „Suntem cel mai mare producător din Europa şi acoperim peste 1% din producţia mondială de farfurii”, susțineau oficialii producãtorului prezent pe piețe de desfacere din Europa, SUA, China şi Japonia. De altfel, aproape toate încasările companiei sunt generate din exporturi. În 1996, Ipec a semnat „pactul cu succesul”, bătând palma cu suedezii de la IKEA, cu care colaborează încă de atunci. La început însă, activitatea societăţii era formată din producţie de articole ornamentale şi decorative, produse în cantităţi mici, care erau apoi desfăcute pe piaţă internă.

Anul 1996 a adus o schimbare importantă în strategie, societatea începând să producă pentru concernul suedez IKEA din ce în ce mai mult, de la an la an. Patru ani mai târziu, în 2000, familia Covaciu își construia o nouă fabrică, prin intermediul unei finanțări de 23 de milioane de coroane suedeze, din partea IKEA. Pe lângă colaborarea cu suedezii, compania atrage constant finanțări nerambursabile de la Fonduri Europene sau din alte programe guvernamentale sau ale BERD.

Astfel, dintr-o mică afacere de familie, societatea a început să se transforme într-o facilitate de producţie orientată către producţia de serie, cu utilaje moderne şi desfacere pe piaţă externă. De altfel, fabrica era pe primele locuri în ceea ce privește numărul de roboți, alături de producători importanți, precum Dacia sau Ford, iar programul de investiții este unul continuu și are ca obiectiv păstrarea companiei între primii zece producători mondiali din domeniu. În 2014, firma a investit alte aproximativ opt milioane de euro pentru a inaugura a șasea unitate de producţie care a creat peste 150 de noi locuri de muncă.

Povestea IPEC SA i-ar putea motiva pe antreprenori, pentru că s-a transformat destul de repede dintr-o mică afacere începută în garajul familiei, într-un producător important în materie de produse din porțelan. În prezent, este unul dintre cele mai bune exemple în ceea ce privește parteneriatul dintre afaceri mici de familie și giganți internaționali, precum IKEA.

Dilemele afacerilor de familie

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii