Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Potențialul din industria auto

Aproape 5.500 de ingineri lucrează în cele patru centre de cercetare și dezvoltare din România ale grupului german Continental. Care ar fi următorul nivel?
114 Christian von Albrichsfeld

„Avem nevoie de stabilitate și corectitudine în mediul politic, avem nevoie să reducem și nu să creștem incertitudinea”, declara Christian von Albrichsfeld, general manager Continental România, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum.

Continental, cel mai mare producător de componente auto din România, este și cel mai mare angajator din industria automotive, având un număr de 18.200 de angajați și afaceri de aproape 2,7 mld. euro, anul trecut. Aproape 5.500 de ingineri produc diferite sisteme și soluții auto în cele patru centre de cercetare și dezvoltare (R&D) ale companiei din Timișoara, Iași, Sibiu și Brașov. În 2016, în cadrul grupului german au fost angajați aproape 1.700 de oameni, dintre care 500 în R&D, iar anul acesta vor mai fi angajați aproape 1.000, a spus Christian von Albrichsfeld, general manager al Continental România, în cadrul Forbes CEE Forum 2017.

Inginerii din centrele de cercetare și dezvoltare din țară creează componente electronice precum senzori, sisteme inteligente de transport, sisteme hidraulice de frânare, mobilitate electrică, precum și tehnologii necesare conducerii automatizate sau încărcării wireless etc. „Vedem diferite trenduri mari pe care încercăm să le urmăm, intelligent driving, IoT (internetul lucrurilor – n. red.), digitalizarea, care este o mare oportunitate. (…) Vedem cum putem reduce accidentele, dar și cum putem avea poluare cât mai aproape de zero”, a spus Von Albrichsfeld. De aceea, numărul angajaților din centrele de R&D a crescut anual cu 10-15%, iar numărul produselor dezvoltate este în creștere. „Am văzut că forța acestui segment crește, numărul produselor crește anual, oamenii noștri devin mai responsabili. Trebuie ca oamenii să se simtă apreciați, să simtă că își folosesc abilitățile și că sunt resposabili pentru munca lor”, a spus von Albrichsfeld.

Până în 2016, grupul a investit în România 1,2 miliarde de euro, având zece locații, șapte unități de producție și patru centre de cercetare și dezvoltare. Toate cele cinci divizii ale grupului sunt prezente în România.

În ceea ce privește relația dintre angajați și companie, șeful Continental România spune că este important ca angajatorul să fie corect cu oamenii săi, să le ofere modele bazate pe valori, apreciere, și, mai ales, să se alinieze standardelor internaționale, oferindu-le programe de muncă flexibile, perioade sabatice etc. „Trebuie să fii atent la angajați, să te asiguri că se simt bine în companie. Pe o piață emergentă, unde este competiție pe piața muncii, aceasta este o direcție importantă”, afirmă Christian von Albrichsfeld. Angajații grupului german sunt trimiși anual la diferite programe de formare, fie tehnice, fie de soft skills.

Provocări pentru businessul local

Incertitudinile mediului legislativ și ale pieței muncii, dar și lipsa infrastructurii sunt principalele provocări cu care se confruntă grupul Continental, potrivit lui Christian von Albrichsfeld.

„Vedem creșteri de salarii, cu 50% din decembrie 2014 până în 2017, de la 950 de lei la 1450 de lei. (…) Este nevoie de balansare, pentru că o companie din industria textilă sau care produce cablaje pentru mașini nu se poate descurca, astfel că vedem primele companii care decid să mute operațiunile în afara țării”, a mai spus Christian von Albrichsfeld.

În același timp, executivul subliniază lipsa forței de muncă cu grad mare de calificare și a școlilor profesionale. În acest sens, Continental România a investit, alături de autorități și alte companii germane, în sistemul de învățământ profesional dual, la Liceul tehnologic „Simion Bărnuțiu” (din Carei, județul Satu Mare), Școala Profesională Germană „Kronstadt” (Brașov), Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand” (Timișoara) și Colegiul Tehnic „Independența” (Sibiu), pentru a forma electricieni, electromecanici, operatori CNC și nu numai.

Pe de altă parte, se resimte un deficit de ingineri care să lucreze în domeniul cercetării și dezvoltării. „Avem nevoie de oameni înalt calificați pentru a crea valoare adăugată, de la nivel universitar, să avem mai mulți studenți și mai multă calitate”, mai spune șeful Continental România.

De asemenea, compania s-a implicat și la nivelul universitar, prin crearea diferitelor programe de internship, de training și de acordare a unor burse. Numai în 2016, pe timpul verii, în cadrul companiei, 870 de studenți au urmat programe de internship.

Digitalizarea, ca oportunitate 

În opinia lui Christian von Albrichsfeld, digitalizarea trebuie văzută ca o oportunitate, nu ca o amenințare. De altfel, digitalizarea reprezintă o direcție importantă pentru companie, care dezvoltă, în România, soluții inteligente pentru gestionarea informațiilor, tehnologii pentru siguranță sporită pe șosele, sisteme de propulsie cu consum eficient de combustibil, sisteme de infotainment etc. „Trebuie să avem o inițiativă națională, indiferent că se numește IoT, smart sau în alt mod, ceva care să ne ajute să avem mai mulți studenți în acest sector, să avem mai multe structuri în universități, de software, cyber security, big data management. (…)”, a mai spus managerul german.

Lipsa predictibilității mediului  politic, economic și social este o altă mare provocare pentru businessul grupului german. „Avem nevoie de stabilitate și corectitudine în mediul politic, avem nevoie să reducem și nu să creștem incertitudinea. Nu ne putem trezi în fiecare zi cu ceva nou, fără să știm ce să facem. (…) Multe lucruri se îndreaptă în direcția stimulării consumului, dar avem nevoie de lucruri și în direcția investițiilor. De exemplu, un sistem fiscal predictibil, plănuit cu cinci ani înainte”, a subliniat el. Totodată, reiterează problema lipsei infrastructurii din România. „Cel mai bun mod pentru o țară de a se dezvolta este investiția în infrastructură”, afirmă șefului filialei locale a grupului prezent în 56 de țări, cu afaceri de peste 40,5 miliarde de euro anul trecut și mai bine de 220.000 de angajați.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii