Cautare




, Staff

Lideri |
|

Pionierii curieratului modern

Au trecut mai bine de două decenii de când doi frați din Vrancea, alături de prietenul lor, puneau bazele a ceea ce astăzi numim cea mai mare firmă de curierat din România, cu capital privat 100% românesc.
030 MP FAN Courier 2

Dacă în anii ’90, în Statele Unite, multe din afacerile care aveau să devină nume sonore și-au început activitatea într-un garaj, în România lucrurile stăteau cu totul altfel. Mulți români nu aveau decât un automobil Dacia la dispoziție, cu care să își poată demara operațiunile. La fel s-a întâmplat și în cazul FAN Courier, companie de curierat care lua naștere în 1998 și care livra pe atunci coletele prin intermediul unui autoturism Dacia 1300, cu îmbunătățiri, după cum își amintește Felix Pătrășcanu, unul din fondatori. Acesta, împreună cu frații Adrian și Neculai Mihai, prieteni vechi din copilărie, au pornit pe un drum anevoios, în care erau nevoiți să străbată constant orașul pentru ca livrările să ajungă la clienți, în contextul în care niciunul din ei nu dispunea de experiență necesară în domeniu. Astfel, în mod inevitabil, greșelile din business au apărut, însă în acele vremuri, ecosistemul antreprenorial nefiind atât de bine dezvoltat la nivel local, abaterile erau mai tolerate față de mediul actual. Dar chiar și așa, businessul a crescut, iar operațiunile s-au extins treptat în toată țara. Atribuțiile s-au împărțit în funcție de cunoștințe: Adrian se ocupa de partea de vânzări, Felix gestiona relațiile cu partenerii din țară, în vreme ce Neculai administra finanțele. Dezvoltarea s-a realizat treptat, businessul devenind lider de piață pe segmentul de curierat.

În criză, businessul FAN Courier a crescut an de an, fiind una din puţinele afaceri care a reuşit să contracareze scăderea economiei. Cei trei fondatori s-au făcut remarcați ca fiind cele mai reprezentative nume pentru prima generație de antreprenori români, de după Revoluția din 1989, care au reușit prin muncă susținută să învețe pe cont propriu ce înseamnă capitalismul și economia de piață și, mai important, ce înseamnă să conduci. În perioada 2010-2018, curierii FAN au parcurs o distanță aproape egală cu drumul Pământ – Marte, cu peste 232 de milioane de kilometri efectuați.

În 2018, piața de curierat din România a depășit 4 miliarde de lei, iar cel mai mare aport îl are dezvoltarea constantă a comerțului online care a adus în piața de servicii de curierat volume foarte mari de livrări. În prezent, FAN Courier este, detașat, cea mai mare firmă de curierat din România, depășind, la nivel local, oricare dintre numele internaționale din domeniu. În 2018, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor, compania de a înregistrat o cifră de afaceri de 686 de milioane de lei și un profit net raportat în  valoare de 80 de milioane de lei, în timp ce numărul de angajați a atins nivelul de 2738. Businessul deține o acoperire națională completă prin cele 125 de filiale dispuse pe întreg teritoriul țării, și o flotă auto de peste 3.700 de vehicule.

În plus, fondatorii FAN Courier au reușit să găsească o alternativă care să combată lipsa acută de personal calificat, aspect survenit ca urmare a lipsei de strategie și reformă din piața muncii și din sistemul educațional. În decembrie 2018, compania românească devine prima care își deschide o școală gratuită menită să pregătească profesioniștii în domeniu, încercând, prin acest mod, să aducă soluții la rezolvarea crizei forței de muncă deja existente. Liderul pieței locale de curierat a anunțat anul trecut că urmează să deschidă un birou în Budapesta, unde va asigura servicii de curierat, după ce a marcat deja expansiunea în afara granițelor, printr-un birou în Bulgaria.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii