Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Pe valurile audienței radio

Ultimul sondaj de audiență radio, realizat de IMAS și Mercury Research, în intervalul 27 august – 16 decembrie 2018, arată că 11,7 milioane de români au ascultat un post de radio, la nivel național, în fiecare zi (daily reach).
shutterstock_126910409.jpg

Audiența zilnică din această perioadă este mai mare cu 17.600 față de cea înregistrată în aceeași perioadă a anului 2017.

Cele două companii de cercetare realizează măsurători, sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA), de trei ori pe an, în trei valuri (perioade) succesive. Valul de toamnă (august – decembrie) reprezintă perioada din an când cresc cel mai mult audiențele radiourilor.

Cifrele de audiență din ultimii șapte ani arată că, începând din toamna anului 2014, numărul de ascultători de radio la nivel național a crescut.

În mediul urban, se constată o tendință descrescătoare a ascultătorilor de radio, pe fondul plecării multor români la muncă, în străinătate. Astfel, numărul orășenilor care au ascultat un post de radio a scăzut de la 7,2 milioane în toamna anului 2016 la
7,06 milioane în aceeași perioadă a anului 2018. Mai exact este vorba de o pierdere de 137.300 de persoane din mediul urban. Este o scădere considerabilă.

În București, locul în care se îngrămădesc cele mai multe stații de radio, numărul de ascultători în valul de toamnă 2018 a fost de 1,2 milioane (daily reach), în scădere cu 72.800 față de valul de toamnă 2017. Și în București scăderea este consistentă.

Potrivit acestui sondaj, radioul cu cel mai mare număr de ascultători la nivel național a fost Kiss FM, cu o medie zilnică de 2.511.500 de ascultători. În urban, lider a fost tot Kiss FM, cu un daily reach de 1.497.700 orășeni pe zi. Bucureștiul este dominat de Radio ZU cu 235.100 de ascultători pe zi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii