FacebookTwitterLinkedIn

Peter Strydom a luat primul avion de la Muenchen și a ajuns la București cu doar câteva minute înainte de startul evenimentului. A salutat în dreapta și-n stânga, iar în timpul speech-ului obligatoriu a recunoscut franc, chiar de la început: “Amway a intrat pe piaţa românească încă din noiembrie 1997, fiind una dintre filialele Amway Corporation existente în peste 100 de ţări şi teritorii din întreaga lume. Iar România este acum una din țările cu cea mai rapidă creștere din estul Europei, businessul Amway dezvoltându-se foarte sănătos pe plan local”.

Prin funcția pe care o deține astăzi – vicepreședinte responsabil pentru vânzări -, Strydom recunoaște că se implică, tot mai mult, în implementarea planului de vânzări şi de marketing al companiei. Absolvent al cursurilor universitare din cadrul Natal University din Africa de Sud, el a ocupat până în 2005 diferite funcții în cadrul Amway South Africa. Treptat, a urcat în ierarhia grupului de la funcția de Sales Manager până la General Manager şi Regional Manager responsabil pentru Spania şi Portugalia. A urmat apoi o perioadă, între 2005 și 2007, când a devenit Director Vânzări și responsabil pentru cele 26 de ţări europene în care Amway este prezentă în sediul european al companiei din Munchen. Din 2007, Peter Strydom ocupă funcția de Vicepreședinte Responsabil pentru Vânzări al Amway Europe și are în grijă și filiala românească a companiei.

Din scaunul pe care îl ocupă la nivelul grupului american cu vânzări globale de 10,9 miliarde de dolari în 2011, Strydom nu ezită niciodată să laude activitatea companiei locale și consideră că în România s-a stabilit deja o fundație solidă, utilă pentru viitoarea expansiune. „Intenționăm să folosim România ca centru de activitate  pentru intrarea Amway în Bulgaria. Vrem totodată să ne folosim de avantajul maturității filialei locale și să ne stabilim baza centrală în România pentru această expansiune din 2014. Nu trebuie să duplicăm ce avem aici, dar vom folosi managementul local și infrastructură Amway bine pusă la punct”, a mai spus el pentru Forbes România.

Fără să stea prea mult pe gânduri, reprezentantul Amway recită, din memorie, volumul cumulat de vânzări de 300 milioane dolari realizat de Amway în cei 15 ani de la intrarea pe piața românească. Produsele cosmetice şi de îngrijire personală de la Amway reprezintă gama cu cele mai mari vânzări, 41% din volumul total, gama de sănătate şi nutriţie contribuie cu 26%, iar segmentul de produse pentru îngrijirea locuinţei aduc 33%. Mai mult, businessul din România se află în „top zece” Amway pe pieţele europene, pe primele trei locuri clasându-se Ucraina, Germania și Turcia.

Pentru susținerea investițiilor, grupul american a investit în acest an 370.000 de dolari, care au inclus, printre altele, un Centru de Afaceri, dotările din noul sediu al companiei, lansarea paginii de Facebook, precum şi o nouă platformă online. Vicepreședintele Amway consideră că antreprenoriatul reprezintă o cale deschisă pentru noi oportunităţi şi dezvoltare individuală. “Nu pot spune că ne-am luptat cu actuala criză economică, iar acest lucru poate părea ciudat. Dar este bine de știut că businessul nostru nu doar că a supraviețuit crizei, ci chiar a progresat în această perioadă. Mai mult, această afacere reprezintă și oportunități de carieră pentru mulți oameni.  În România, circa 20% din angajații Amway sunt tineri, iar în Spania procentul ajunge chiar la 50%. În paralel, tot mai mulți oameni caută oportunități de antrepronoriat.”, adaugă acesta. Dincolo de business, Strydom afirmă că mai are o țintă clară pentru următoarea vizită în România: o parte din operele lui Brâncuși, despre care afirmă, după documentarea amănunțită făcută în ultima perioadă, că sunt cu adevărat impresionante.

EXTINDERE CONTINUĂ

În martie 2012, Amway România a deschis Centrul de Afaceri pentru întreprinzătorii privaţi. Centrul are o suprafaţă de 600 mp şi este împărţit într-o zonă comercială pentru distribuitori, unde aceştia pot achiziţiona produsele Amway, un spaţiu de reuniuni unde îşi pot invita clienţii şi partenerii pentru prezentarea afacerii Amway şi o sală de training. În prezent, Amway este unul din liderii în domeniul industriei vânzărilor directe. Fondată de de Jay Van Andel şi Rich DeVos în 1959 în Ada, Michigan, Statele Unite, compania operează în peste 100 de ţări şi teritorii din întreaga lume, cu vânzări globale de 10,9 miliarde de dolari în 2011. Cele peste 450 de produse de frumuseţe, sănătate şi îngrijire a locuinţei sunt furnizate prin intermediul unei reţele de peste trei milioane de distribuitori. Compania şi afiliaţii săi deţin sau administrează unităţi de producţie în Statele Unite, China şi Vietnam; ferme certificate organic pentru cultivarea ingredientelor pentru suplimente alimentare în Statele Unite, Mexic şi Brazilia; şi spaţii de distribuţie în America de Nord, Europa şi Asia. Compania operează de asemenea centre de servicii partajate regionale în Costa Rica şi Polonia.