Cautare




, Contributor

Auto |
|

Pe locul şoferului

Puternic, exact şi un pic sălbatic, Wolfgang Dürheimer a condus schimbările de direcţie la Porsche şi Bentley. Acum, el este un star în ascensiune la Volkswagen.
 aboneaza-te
63774-a-bm-1.jpg

Aflat într-un avion Dassault Falcon, la 3.650 de metri deasupra Germaniei, Wolfgang Dürheimer – cel despre care mulţi spun că este pregătit în scopul de a conduce Volkswagen, cel de-al treilea producător auto mondial – vorbeşte despre motociclete.

„Mi-am dorit foarte mult să fiu concurent la cursele de motociclete; în fiecare zi mă antrenam ore în şir pentru a atinge acest ţel”, explică el, făcând naveta acasă în Anglia, după o zi plină de întâlniri la sediul VW din Wolfsburg. Dar venitul modest al familiei sale şi înălţimea de 1,85 l-au lămurit, încă din adolescenţă, că statutul de elită nu era pentru el. Astfel că, dacă nu putea merge cu motocicletele de curse, le va proiecta. S-a dovedit a fi o mutare norocoasă – pe vremea când era student, şi-a trimis la BMW disertaţia în care trata modul de îmbunătăţire a design-ului părţii din spate a motocicletelor de curse, care întâmpinau probleme la cursele off-road. Celor de la BMW le-a plăcut atât de mult ideea lui, încât la vârsta de 27 de ani l-au angajat. […]

La şase săptămâni după acel zbor – parte a unui articol pe care îl scriam despre Bentley, brandul VW pe care Dürheimer, acum în vârstă de 54 de ani, îl conducea la acea vreme –, el a fost numit director de cercetare şi dezvoltare la Audi, poziţie din industria construcţiilor de maşini considerată cea mai importantă, într-o companie în care ingineria tehnică reprezintă o religie. Este o oprire cheie în ascensiunea rapidă către – poate – administrarea întregului Volkswagen, într-o bună zi. Este cu siguranţă dovada că îl are drept prieten pe Martin Winterkorn, arogantul preşedinte, în vârstă de 65 de ani, al Consiliului de Administraţie al Volkswagen AG, care conduce compania din 2007 şi este cel mai vechi director de acolo. „Star în ascensiune? Da. Apropiat de Winterkorn: important. Şi este inginer”, spune o  sursă din cadrul VW, care cunoaşte bine politica din companie. „Va juca un rol semnificativ în următorii doi ani.” Scott Keogh, şeful Audi din America, afirmă: „Are o reputaţie impresionantă în cadrul grupului. E foarte inteligent”. Winterkorn nu a comentat pentru „Forbes”.

Presupuneri legate de traiectoria carierei lui Dürheimer sunt mai mult decât un joc de-a ghicitul. Mutarea sa de la Bentley la Audi reprezintă o parte decisivă a „reviziei generale” începute în iunie de Winterkorn pentru Volkswagen AG – compania de 221,9 miliarde de dolari (vânzări în 2011), care include Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, o parte din Porsche, Lamborghini, MAN şi Škoda –, ca element al unui plan de a depăşi Toyota şi GM, pentru a deveni

cel mai mare vânzător şi producător auto din lume. Dintre cei 400 de directori ai VW, Dürheimer este considerat a fi în primii 15 – şi ar putea fi chiar mai important de-atât.

Motivul? China. Dacă Winterkorn vrea să aibă o şansă în a-şi îndeplini promisiunea de a deveni cel mai mare producător auto mondial, va trebui să extindă VW pe cea mai mare piaţă în creştere a lumii. Brandul Volkswagen a vândut 2,3 milioane de autovehicule în China, în 2011, cu 18% mai mult decât în 2010, şi se preconizează vânzări de 2,5 milioane anul acesta, comparativ cu 1 milion pentru Toyota. […]

În cele 18 luni cât a condus Bentley, niciunul dintre muncitorii fabricii din Krug, Anglia, sau dintre cei care lucrau în birourile din Wolfsburg nu l-au caracterizat drept drăgălaş, dar i-au apreciat felul imparţial şi direct de a fi. Un maistru îşi aminteşte cum Dürheimer şi-a trimis fiecărui angajat adresa de e-mail personală, înainte de o întâlnire de grup. […]

Nesurprinzător, a început deja să-şi facă un nume la Audi, sistând planurile de a produce super-maşina electrică R8 (prea costisitoare şi ineficace) şi iniţiind proiectarea a felurite noi modele (Audi a refuzat să dea detalii suplimentare exacte).

Îl preocupă provocarea de a lupta contra BMW şi Mercedes pe cea mai importantă piaţă a lumii? Nu mai mult decât schiatul pe o pârtie Black Diamond – pârtie cu un nivel ridicat de dificultate. Pentru Dürheimer, succesul este doar un derivat al concentrării. „Aceasta este o companie bazată pe inginerie tehnică, iar creşterea [din China] e constantă”, spune Dürheimer. „Nu văd niciun motiv ca acest lucru să înceteze.”

TREI LIDERI DE URMĂRIT – Un ghid al altor conducători VW aflaţi în ascensiune.

 aboneaza-te
RUPERT STADLER, 49 DE ANI. Preşedintele Consiliului de Administraţie al Audi AG. Originar din Titting (Bavaria), Germania, Stadler s-a alăturat brandului Audi în 1990, venind la sediul central din Ingolstadt, unde s-a ocupat de numeroase lucruri, în domeniul vânzărilor şi al marketingului.

Ulterior, el s-a mutat la Volkswagen/Audi España S.A. din Barcelona, pe post de director comercial, în 1994. Ocupă poziţia de conducere de la Audi încă din ianuarie 2007.

CHRISTIAN KLINGLER, 44 DE ANI. Directorul de vânzări şi marketing al Volkswagen AG.

Originar din Innsbruck, Austria, Kingler a lucrat mai mulţi ani ca membru al echipei de retail de la Porsche, munca sa culminând apoi prin obţinerea unui loc în Consiliul de Administraţie al Porsche. În 2008 a fost numit reprezentant general al Volkswagen AG şi a fost desemnat drept membru în Consiliul de Administraţie al brandului Volkswagen.

WINFRIED VAHLAND, 55 DE ANI. Preşedinte al Consiliului Director al Škoda. De provenienţă german, Vahland a ocupat postul de director executiv (CEO), conducând afacerile extrem de importante ale grupului Volkswagen în China, timp de cinci ani, din august 2005 până în septembrie 2010.

Înainte, mai ocupase diferite alte poziţii în cadrul brandurilor Audi şi Volkswagen. Este preşedinte şi director al Škoda Auto AS începând cu luna septembrie 2010.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii