Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Pe locul al doilea

România este a doua piață din regiune pentru Bridgestone. Cu toate acestea, la noi nu există o fabrică a producătorului de anvelope.

Când îl întrebi despre planurile pe care producătorul de anvelope Bridgestone le are pentru România, în condițiile în care alte companii din domeniu – Pirelli, Continental și Michelin – au unități de producție la noi, Luca Paparella, sales manager East Countries Bridgestone Europe, South Region, vorbește despre intenția de creștere a cotei de piață. „România este importantă pentru că vedem potențial de creștere. Parcul auto a crescut de la 3,3 milioane de mașini în 2005 la peste cinci milioane în prezent și PIB-ul crește, vin multe companii în România și creează locuri de muncă. Azi avem cam 6% din piață și încercăm să ajungem la cotele pe care le avem în alte piețe europene, adică o medie de 10-12% din piață”, spune oficialul Bridgestone.

Deși la doar 10% din piața italiană din perspectiva cererii de anvelope noi – în Italia aceasta se ridică la 22 de milioane de cauciucuri pe an, în timp ce în România cererea anuală este cuprinsă între 2,3 -2,5 milioane de anvelope –, piața din România este a doua, ca importanță, din Regiunea Sud, zonă în care Bridgestone grupează, în afară de Italia, Albania, Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Grecia, Croația, Kosovo,Mecedonia, Malta, Muntenegru, România, Serbia și Slovenia.

Producătorul de anvelope are opt fabrici în Europa, dintre care câte două sunt situate în Ungaria și Polonia. „De ce nu și în România?”, anticipează Luca Paparella următoarea mea întrebare. „Aceste decizii sunt luate la cartierul general din Japonia, însă poate infrastructura este o cauză. În acest domeniu, trebuie să fim rapizi în livrări. Fără o infrastructură dezvoltată, acest lucru este greu de realizat.”

Și pentru că a venit vorba despre drumuri, Luca Paparella spune că străzile din România nu sunt nici mai bune și nici mai proaste decât în alte țări, printre care și Italia. Important este să alegi anvelopa potrivită pentru drumul respectiv și pentru condițiile meteo. „Noi sfătuim clienții să doteze mașina cu anvelope de iarnă pentru sezonul rece și cu cauciucuri de vară pentru cel cald, însă știm că este cerere mare și pentru cele multiseason, pentru șoferii care merg mai ales în oraș”, spune Luca Paparella, precizând că Bridgestone a lansat recent în România anvelopele Firestone Multiseason, primele caucicuri pentru toate anotimpurile din gama sa pentru Europa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii