Cautare




, Contributor

Travel |
|

Pe acorduri de Enescu

Hotelurile au o viaţă proprie, însă unele sunt puternic influenţate şi de personalitatea şi experienţa celor care le conduc.
Alina Fugaciu_General Manager_Mercure Bucharest City Center(2)

Puţini sunt cei care se pot lăuda că ştiu pe de rost modelul de funcţionare al unui hotel. Alina Fugaciu are o experienţă de peste 11 ani în cadrul grupului Accor, iar anul trecut a acceptat provocarea de a ţine în frâu destinele primului hotel Mercure din România, inaugurat în noiembrie 2014 şi deschis oficial, la sfârșitul lunii martie a acestui an. Bogdan Dogariu, proprietarul Dentotal Invest, compania care deţine hotelul Mercure, spune despre ea că este cea care a dat „o notă de inspiraţie feminină hotelului”, deoarece, cu ajutorul experienţei sale şi al ochiului de profesionist, a putut rezolva şi cele mai mici detalii care fac diferenţa în industria hotelieră. Mercure Bucharest City Center este amplasat într-o zonă idilică a Bucureştiului, în apropierea Ateneului Român, de aceea, împrumută din valorile locale, mai precis este „inspirat de opera marelui compozitor George Enescu. Simbolurile de influenţă muzicală se găsesc pe faţadă, în designul interior al hotelului, cât şi în detalii neaşteptate şi interpretări surprinzătoare, în activitatea noastră de zi cu zi”. Hotelul cu 114 camere, dintre care 27 de camere Privilège şi un apartament şi trei săli de conferinţe este operat de Orbis Hotel Group, partenerul strategic al Accor în regiune.

GALERIE FOTO: CUM ARATĂ MERCURE BUCHAREST CITY CENTER

Alina Fugaciu mărturiseşte că „gradul de dificultate al unui astfel de business nu diferă semnificativ de managementul oricărei alte afaceri de dimensiuni comparabile, mai ales dacă vorbim de domeniul serviciilor”. Dar nu numai produsul în sine este important, ci mai ales „echipa, referindu-ne aici la calităţile individuale cât şi la sinergia dintre membrii acesteia şi procedurile stabilite la nivel intern”, mai explică ea. Spune că, pentru a ajunge director general al unui hotel, este nevoie de experienţă, dar şi de „doze egale de pasiune şi disciplină”, mai ales că „volumul de muncă este foarte mare, astfel că nu poţi ajunge şi cu atât mai mult nu te poţi menţine în vârf dacă nu eşti dedicat şi implicat emoţional în ceea ce faci. Pasiunea este cea care suscită creativitatea şi inovaţia, fără de care un hotel ar fi tern, lipsit de viaţă şi de personalitate. Pe de altă parte, diversitatea şi complexitatea situaţiilor cu care te confrunţi zi de zi nu ar putea fi depăşite fără disciplină, care trebuie asumată la nivelul întregii echipe, începând cu liderul acesteia, altfel rămâne la nivel declarativ”.

De altfel, piaţa hotelurilor de patru stele este una în plină efervescenţă. „La nivel naţional, piaţa este încă puternic atomizată. Sunt predominanţi operatorii autohtoni, lanţurile hoteliere internaţionale având o penetrare sub 10% pe piaţa românească. Acest fenomen are drept consecinţă un grad redus de standardizare a serviciilor oferite clienţilor şi lipsa unor repere valorice obiective”, explică Alina Fugaciu. Iar cerinţele vor creşte pe măsură ce turismul de leisure va începe să câştige mai mult teren în faţa clienţilor de business, care domină în prezent piaţa hotelieră, cel puţin în Bucureşti.

Este obişnuită cu provocările şi susţine că, adesea, a încercat să evite zona de confort. Poate de aceea şi motto-ul după care se ghidează este acela care spune că „drumurile dificile duc de cele mai multe ori spre destinaţii minunate”. După cum este lesne de intuit, hotelul consumă mult mai ales din energia unui manager. „Domeniul hotelier este palpitant şi te ţine tot timpul conectat. Încerc însă să îmi găsesc un echilibru cu viaţa personală, petrecând timp de calitate alături de familie şi prieteni. Echilibrul este însă unul dinamic şi hotelul încă primeşte ce este mai bun din mine, în cea mai mare parte din timp”, mărturiseşte ea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii