Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Paul Markovits (URBB): „Cred în relevanța și importanța Social Media, în general și, cu atât mai mult, în industria bunurilor de larg consum”

Paul Markovits_URBB
Paul Markovits, Vice-Președinte Marketing URBB, susține că, în viitor, marketingul va fi tot despre înțelegerea consumatorilor și comunicarea cu grupul țintă. Se va schimba, însă, modalitatea de acțiune.

Paul Markovits, Vice-Președinte Marketing, United Romanian Breweries Bereprod (URBB)

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Paul Markovits: Anul 2018 se desfășoară sub umbrela inovației și a calității. Pe lângă inovațiile de lichid și ambalaj din anii precedenți, anul acesta ne-am ocupat și de modalitatea de servire a berii la draft oferind clienților noștri un echipament unic în România, dezvoltat de Grupul Carlsberg, și anume: DraughtMaster.

Tehnologia DraughtMaster oferă garanția că berea ajunge direct din berărie în paharul consumatorului fără a mai intra în contact cu aer (oxigen), nemaifiind necesară presurizarea butoaielor cu CO2.

  •           Valoarea unei inovații nu constă doar în lansarea ei pe piață, ci mai ales în continuarea oferirii beneficiilor acesteia. Încep prin a mă referi la folia de protecție de aluminiu de pe dozele de bere. Vânzările noastre de bere la doză pe primele 5 luni ale anului 2018 au crescut cu 38% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, înainte de implementarea foliei. În urmă cercetărilor de notorietate avem confirmarea că brandul Tuborg este puternic asociat cu această folie de protecție.
  •           Anul trecut am lansat în premieră în România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat, un ambalaj unic pe segmentul super premium din România. Rezultatele au fost foarte bune, iar anul acesta am schimbat și sticla de 0,5 litri care beneficiază acum de asemenea de capacul filetat.
  •           După succesul de anul trecut, Tuborg își continuă campania națională sub numele de „Tuborg dă tonul – de două ori mai multe premii!”. Dacă ne gândim la Skol Nepasteurizat, un produs lansat tot anul trecut, anul acesta am extins gama de împachetări cu Skol Nepasteurizat la draught și sticla de un litru.
  • Anul acesta a fost marcat și de repoziționarea brandului Holsten pe piața din România. Este vorba despre o actualizare a imaginii de brand pe piață locală. Vara lui 2018 a adus o nouă aromă de sezon în portofoliul brandului Granini, alături de Guava & Lime – Piña Colada (dar fără alcool). Totodată, în această vară, am lansat „Granini din grădină”, un proiect la care lucrăm de mai bine de un an și jumătate.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Paul Markovits: Cele trei tendințe mai importante pe care eu le observ în marketingul din Romania în 2018 sunt următoarele:

  1. Digitalizarea mai accentuată a comunicării;
  2. Creativitatea românească recunoscută din ce în ce mai mult la festivaluri internaționale de renume din domeniu;
  3. Redefinirea posibilității de marketing personalizat datorită aplicării normelor GDPR.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Paul Markovits: Prima putere în deciziile de marketing sunt nevoile consumatorilor. Dacă social media este o oglindire, un ambasador al acestor nevoi,  atunci se califică să facă parte din prima putere.

Consumatorul caută permanent experiențe noi, să interacționeze cu brandul, să își creeze o legătură cu acesta. Pentru consumatori, important este elementul de surpriză plăcută, momente unice pe care să le împartă cu prietenii, familia și pe care să le facă cunoscute prin canalele de Social Media.

Personal cred în relevanța și importanța Social Media, în general și, cu atât mai mult, în industria bunurilor de larg consum, de aceea social media este o prezență semnificativă în acțiunile noastre.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Paul Markovits: În esență, marketingul în 2028 va fi tot despre înțelegerea consumatorilor, dezvoltarea de produse cu avantaj competitiv, comunicarea cu grupul țintă. Ce se va schimba va fi modul în care o vom face. Mă aștept ca neuroștiința și ascultarea socială să fie o prezență cotidiană în înțelegerea consumatorilor. Mă aștept, de asemenea, ca și 3D printingul care se folosește pentru dezvoltarea ambalajelor să devină o uzanță până în 2028.

În partea de comunicare, nevoia răspunsurilor rapide către consumator ar putea duce la internalizarea serviciilor care astăzi sunt preponderent externalizate.

(24 august 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii