Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

My story: Povestea brandului Rompetrol, patru decenii mai târziu

Cum a ajuns Rompetrol unul dintre cele mai valoroase branduri românești și cum a ajuns să fie prezent pe trei continente.
025 MP Rompetrol 1

Istoria Rompetrol începe în 1974, când fosta societate de stat a fost înființară pentru a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare, un sector cu o istorie și experiență de peste 160 de ani.  Au urmat decenii de transformări, reinventări și investiții de miliarde, iar rezultatul a fost o companie multinațională reprezentativă pentru industria petrolieră din Europa de Sud-Est. Dincolo de rezultatele financiare și performanțele operaționale, brandul Rompetrol a ajuns în cei peste 45 de ani de istorie unul dintre cele mai valoroase din țară și un reprezentant al României peste hotare. Rompetrol este principalul brand al KMG International, sub care grupul comunică produsele și serviciile oferite pe piețele din România, Moldova, Bulgaria, Georgia, Franța și Spania. În prezent, KMG International este deținut integral de compania națională de petrol și gaze din Kazahstan – KazMunayGas.

„Rompetrol este sursa de energie pentru clienții săi, care începe cu extracția țițeiului, transformarea acestuia din materie primă în produse petroliere, iar în final furnizarea de carburanți prin rețeaua de benzinării. În cei peste 40 de ani de viață, brandul a continuat să crească și a reușit să își păstreze elementele definitorii, arătându-se lumii în diverse stadii de evoluție și luând forma nevoilor și dorințelor consumatorilor noștri. Valorile brandului și standardele înalte de calitate îmbinate cu ultimele tehnologii se regăsesc în carburanții premium și punctele de distribuție, fiind completate de singurul sistem de plată la pompă din România. Toate acestea sunt susținute de clienții noștri și încrederea lor în Rompetrol”, a spus Gabriela Budişteanu, chief marketing officer la KMG International.

Brandul Rompetrol a avut rolul de “challenger” pentru România și industria de profil, fiind primul care a introdus pe piață marca proprie de carburant – Efix cât și modalități inovatoare de plata – direct la pompă, iar pentru clienții corporate, sistemul de management al flotelor. De asemenea, a fost primul brand românesc care s-a extins internațional. În anii ‘80, Rompetrol comunica sub sloganuri precum “E vremea petrolului”, “Greu de bătut”, “Te conectăm cu oaza petrolului” anunțând deja viziunea unei companii puternice, care a trecut multe teste ale timpului: schimbări socio-politice, tranziții și crize economice.

Deși politica statului ținea mediul de afaceri românesc între granițele geografice, Rompetrol a fost încă de la fondare “operatorul internațional pentru industria petrolieră din România” oferind servicii din zona extracției țițeiului în țări precum: Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită. Primele logo-uri Rompetrol au fost desenate de unul dintre inginerii geologi ai companiei din acea perioadă, pe hârtie milimetrică și era doar numele „Rompetrol”, fără alte elemente grafice.

După privatizarea companiei deținătoare a brandului Rompetrol, afacerea s-a diversificat și s-a extins prin adăugarea rafinăriilor Petromidia și Vega. Rafinăriile au adus și logo-ului Rompetrol primul său element grafic, inspirat de 3 conducte de energie, în galben și negru.

În 2003, compania a ajuns în punctul în care a oferit carburanți de calitate printr-o rețea națională puternică, fiind și momentul apariției elementului grafic complet, floarea Rompetrol. Aceasta a reprezentat stilizat floarea românească – crăiţa, un simbol al originilor sale.

Sub sloganul „Energie vie”, platforma de comunicare a venit cu o abordare modernă pentru piața românească și execuții memorabile, premiate, așa cum a fost spotul cu „balene” cisterne cu vocea lui Florian Pitiș. Această reclamă a inspirat viitoare generații de marketeri și advertiseri care au ajuns să lucreze în companie sau în agențiile de creație care au contribuit la dezvoltarea brandului.

„Numai Rompetrol alimentează mașinile cu personalitate”, „Cel mai scurt drum de la idee la success” – a fost campania care a marcat introducerea de către Rompetrol în România a stațiilor express, stațiile mobile și cu self service, în anul 2005. O inovație pentru piața din România, stațiile expres au educat piața în privința plății directe cu cardul chiar dacă și în zilele noastre, a fost nevoie de suportul unui om pentru a putea fi folosite. Efix, brandul de carburant de sub umbrela Rompetrol a luat cu asalt Internetul și noul apărut digital marketing în România, cu celebrul spot, „Concert la injectoare”.

Intrarea investitorului KMG International în 2007 în viața brandului Rompetrol, prin intermedul uneia dintre cele mai importante tranzacții făcute vreodată în România, i-a adus noi capabilități și o activitate completă în domeniul oil&gas, de la extracția petrolului din Kazahstan, transportul și rafinarea acestuia la Petromidia, până la distribuția carburantilor Efix prin noi stații de alimentare. În 2012, Rompetrol comunică „Energie vie – Rompetrol, calitatea controlată de la sondă până în rezervor” pentru a arăta complexitatea de operațiuni din spatele brandului și a fost ultima campanie sub această platformă.Brandul Rompetrol a intrat apoi într-un amplu proces de rebranding, pornind de la împrospătarea logo-ului și elementelor de identitate vizuală cu culori mai energice și până la renovarea completă a stațiilor de distribuție, cu un design nou, minimalist și cald, care să pună în valoare noua gamă de produse din magazinele și restaurantele stațiilor Rompetrol, brandul hei.

În urma optimizării activității și concentrarea efortului asupra unor proiecte importante, în 2015, grupul KMG International a avut pentru prima dată profit în anii de după Revoluție. Brandul Rompetrol a ajuns, astfel, să facă profit pe fondul investițiilor, disciplinei și susținerii continue a investitorului KazMunayGas, care a reușit să dezvolte rafinăria Petromidia, mărind capacitatea de producție și modernizând procesele tehnologice, astfel încât produsele calitative să ajungă la consumatori printr-un flux operational controlat și optimizat.

Având 6.000 de angajați, KMG International are operațiuni în Europa și Asia centrală, iar principalele activități constau în operațiuni comerciale majore cu petrol și produse petroliere (trading), rafinare și petrochimie, distribuție (retail) și marketing și alte servicii din industria petrolieră, precum foraj, servicii la sondă și servicii industriale integrate EPCM (inginerie, aprovizionare, construcţii, project management). Brandul este prezent în principal în  regiunea Mării Negre prin benzinăriile grupului din România, Bulgaria, Republica Moldova și Georgia, dar și prin serviciile și produsele petroliere comercializate la nivel internațional.

Rompetrol Rafinare – operatorul rafinăriilor Petromidia Năvodari și Vega Ploiești, dar și diviziei de petrochimie, este cel mai mare exportator de produse petroliere al României, în primele nouă luni ale anului trecut valoarea acestora ridicându-se la 1,42 miliarde de dolari (cu circa 66% peste indicatorul din perioada similară a anului trecut).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii