Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Media şi entertainment |
|

Pastile de inspiraţie

„Peste 2.000 de povești și cel puțin la fel de multe personaje. Sau, dacă vreți, surse de inspirație. “
 aboneaza-te
Ionut.jpg

Vorbim despre bilanţul primilor patru ani ai ediției românești a revistei Forbes. Din păcate, debutul s-a suprapus peste cea mai grea perioadă din istoria capitalismului local. Dincolo de criza vânzărilor și de cea a consumului, primii ani ai Forbes în România au fost marcați de o criză de identitate națională și mai ales de o gravă criză de modele. Mai exact, o criză a promovării adevăratelor modele, în condițiile în care era mult mai facilă abordarea „asta cere piața“.

În acest peisaj tot mai deprimant și dramatic, revista Forbes România a încercat să își păstreze linia optimistă chiar și atunci când a adus în primplan eșecuri de anvergură.

Miile de povești apărute în acest interval de timp în cele două ediții din fiecare lună ale revistei – ediția românească este singura franciza Forbes din lume care are această frecvență, aceeași cu ediția americană – au avut în prim-plan antreprenori, companii, idei transformate în afaceri de succes, analize macroeconomice sau recomandări de investiţii, toate urmărind spiritul valorilor „Forbes“: sprijinirea spiritului antreprenorial şi a conceptului de piaţă liberă.

Chiar și povestea acestei reviste este un exemplu de supraviețuire și reinventare a unei afaceri într-un mediu dinamic și, de multe ori, ostil.

A pornit la drum ca parte a celui mai mare grup de publishing din țară (la acea vreme), Adevărul Holding, deținut de cel mai bogat român (la acea vreme), Dinu Patriciu. Era, dincolo de orice, o declarație de putere pentru un om precum Dinu Patriciu, un promotor declarat al conceptului de liberalism și piață liberă, adică exact valorile pe care le propovăduia și revista americană.

Criza a lovit însă puternic și piața media, mai ales segmentul de print, iar la asta s-au adăugat alte probleme care au determinat, în cele din urmă, intrarea în insolvență a companiei.  Nu o să insist aici cu detalii și informații din interiorul companiei, convins fiind că dacă citiți această revistă atunci știți ce s-a întâmplat între timp. La patru ani distanță de la debut, licența Forbes este deținută de o companie independentă de marile trusturi de presă – BP Publishing Media, deținută și condusă de un jurnalist de business – însă revista pe care acum o citiți este doar o componentă a universului Forbes în România.

Forbes înseamnă, în plus, ediția anuală a topului Forbes 500 Miliardari, o revistă lunară de lifestyle (ForbesLife), o revistă de lux trimestrială (Up by Forbes România), o revistă auto digitală, creată – pentru moment – exclusiv pentru iPad (ForbesCars), o aplicație de iPad care include, dincolo de fiecare ediție a revistei în format digital, un modul de flux de știri permanent actualizat și elemente grafice exclusive care completează și îmbunătățesc poveștile din print.

În această lună veți avea ocazia să descărcați și primele aplicații mobile ale Forbes România pentru telefoanele iPhone și pentru cele cu sistemul de operare Android (va fi o experiență inedită și o noutate pentru piața locală), iar de luna viitoare portofoliul de publicații tipărite va crește cu încă o revistă sub umbrela Forbes.

Nu am pomenit nimic despre forbes.ro și social media (contul de Facebook tocmai ar trebui să ajungă la 25.000 de fani în momentul când veți citi acest text), deoarece sunt convins că ați înțeles deja importanța pe care o acordăm acestor segmente din numărul mare de coduri QR și trimiteri pe care le regăsiți la multe dintre textele din revista tipărită (inclusiv la acest articol, care se continuă pe pagina din dreapta).

Una peste alta, au fost patru ani grei, însă povestea Forbes România merge mai departe, grație unor jurnaliști care au înțeles că o publicație este ca un organism viu, capabil să se transforme și să aibă un format care să fie cât mai adecvat pentru voi,
cei care ne citiți.

Iar pentru această ediție aniversară, cadoul nostru pentru voi este „the quote issue“. Le mulțumim și partenerilor noștri advertiseri, care au fost de acord să împărtășească inspirația lor de zi cu zi cu voi, cititorii Forbes România. La mulți ani!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii