Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Pastile de comedie și relaxare

O cafea sau zece, o mașină vintage, Jerry Seinfeld și comedianții săi: ceea ce a debutat în 2012, a acumulat până astăzi nouă sezoane, 59 de episoade și promisiunea unui nou sezon, marca Netflix, anunțat pentru mijlocul lui 2018.
Jerry Seinfeld - Washington, DC

„Comedians in cars getting coffee” este „o emisiune dezbatere care vine și te ia de acasă”, declară Jerry Seinfeld, gazda comedianților pe drumuri.

În copilărie, „a te face de râs” însemna o încercare de stand-up: câțiva prieteni se adunau în fața casei, se grupau în perechi și încercau să producă un soi de material pentru a-i distra pe ceilalți. Mai târziu, am aflat că sensul expresiei nu se folosea în scopul dorit, înțelegând tot atunci că a face comedie nu presupune doar un efort susținut de încercări repetate, ci și o anumită personalitate.

Jerry Seinfeld reprezintă o astfel de personalitate, atât prin istoricul numerelor sale de stand-up și a poziției sale în această industrie, cât și prin interesul pe care l-a afișat dintotdeauna pentru comedie și comedianți. Și-a început cariera prin momente gratuite de stand-up, la The Comic Strip, din New York, doar de dragul de a spune glume, însă astăzi își așteaptă invitații emisiunii în mașini de colecție.

Un Corvette albastru din 1956, fabricat doar în 290 de exemplare, un Mercedes roșu aprins, din 1970 sau Porsche RSK Spyder, din 1959 sunt câteva dintre automobilele care îi răsfață pe protagoniști.

„Comedians in cars” seamănă cu un podcast video, prin care invitații lui Jerry Seinfeld, printre care și Barack Obama, Steve Harvey sau Jimmy Fallon, timp de câteva minute, îl însoțesc într-o plimbare, beau cafea, gustă dintr-un pancake și schimbă păreri sau amintiri.

Jerry Seinfeld și-a dorit o emisiune care să se desfășoare într-un spațiu viu, să cuprindă spectatorii cu oameni din lumea comediei, și nu numai, să îi scoată pe aceștia din fața reflectoarelor, conducându-i către o conversație lejeră.

Fiecare episod începe cu prezentarea unei mașini de colecție, aleasă de comediant în funcție de caracterul partenerului de conversație, continuă cu un apel telefonic și angajamentul unui „imediat cobor”.

Sarah Jessica Parker, Chris Rock, Tina Fey, Michael Richards, Jim Carrey, Jimmy Fallon sunt doar câțiva dintre cei care au stat pe scaunul din dreapta șoferului, împărtășind în maxim 20 de minute păreri, amintiri, râsete sau nostalgii.

Am surprins astfel un Jim Carrey scos din atelierul său de pictură, cu pantofii vopsiți într-un curcubeu de culori și cu o atitudine ludică. Sau o Sarah Jessica Parker nostalgică pentru vremurile în care semnalizarea scotea un sunet specific și când mașinile erau mai încăpătoare și cu mai multă personalitate.

„Nu-i nevoie de mult ca să te simți bine în pielea ta” spune Jim Carrey, în episodul său, încercând să-și îndulcească cafeaua cu ștevie, atârnând de la înălțime un flacon cu lichid dulce. Apoi încheie: „Puteam să dispar din show-business pentru totdeauna și să mă simt bine pentru realizări, experiențe și ce am mai primit în schimb. Dar sunt recunoscător pentru că, oriunde aș merge, am făcut ceva ce luminează ziua altora. Și acesta este un lucru minunat.” Și continuă să se rotească în scaunul titirez.

Emisiunea lui Jerry Seinfeld, disponibilă pe Netflix începând cu luna ianuarie, funcționează precum un medicament cu efect imediat, prelungit sau inițiat cu fiecare episod. Vizionare cu haz și relaxare!

Citește și Carte pentru weekend: „In the company of women”

Recomandări:

Jerry before Seinfeld (2017)

„Mamă, tată, trebuie să vă spun ceva: sunt amuzant!” Documentarul îl readuce pe Jerry Seinfeld pe scena unde a prezentat pentru prima dată un material de stand-up, la clubul The Comic Strip, din New York. Pe măsură ce exersează o parte din glumele pe care le-a scris din 1975, filmul urmărește și amintirile lui Jerry de pe vremea când încă nu era cunoscut ca Seinfeld.

 

Jim & Andy: The Great Beyond (2017)

„Voiam să fiu omul cu 1.000 de fețe.” Pe fundalul confesiunilor lui Jim Carrey, documentarul prezintă culisele transformării acestuia în celebrul artist
Andy Kaufman. Mărturisește că dispare în momentul în care are în față o audiență, ieșind la suprafață o persoană care are nevoie de atenție. Mărturisirea vine însoțită și de o dovadă: identificarea cu personajul lui Andy se face la modul absolut.

Showrunners: The Art of Running a TV Show (2014)

„Lucrurile merg de minune la un show dacă toată lumea este puțin supărată pe tine.” Dorința de a împărtăși povești nu vine la pachet cu aceeași stare de bine. A crea show-uri de televiziune este „în același timp cel mai bun și cel mai rău loc de muncă”, spune Billy Prady, unul dintre producătorii serialului „Teoria Bing Bang”. Documentarul cercetează lumea din spatele serialelor, aducând în față mărturisirile celor care furnizează zilnic idei, scenarii și creații.

Citește și Bernard Hiller, antrenorul de la Hollywood

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii