FacebookTwitterLinkedIn

În prima parte a lunii martie, au scăzut vizitele clienților în rețeaua Librarul, iar în a doua parte a lunii, inițial, a fost redus programul de funcționare, apoi librăriile au fost închise până la jumătatea lunii mai. „Poate faptul că librăriile noastre sunt stradale, scăderea vânzării a fost mai moderată față de librăriile din centrele comerciale”, declară Gigi Alecu, directorul general al rețelei Librarul şi al Editurii Meteor Press. În aprilie, toate librăriile fiind închise, librarii au intrat în șomaj tehnic. Comenzile online au înregistrat o creștere moderată, mai ales la cărțile pentru copii, literatură pentru adolescenți și cele legate de Sărbătorile Pascale. S-a remarcat o majorare a vânzărilor la cărțile de activități pentru preșcolari și școlarii mici.

Gigi Alecu constată că „perioada de izolare, care ne-a rupt de ritmul alert în care trăiam zi de zi, ne-a făcut să ne schimbăm atât preferințele pentru anumite domenii cât și modul de achiziție”.

De când rețeaua și-a reluat activitatea, cititorii au avut un interes mai mare pentru cărțile de beletristică, de istorie și psihologie care ajută la o relaxare mai mare și la atenuarea anxietății provocate de restricțiile pandemiei. „Cred că puterea exemplului este cea mai eficientă metodă de a stârni interesul pentru a încerca lucruri noi. Această pandemie a permis părinților să-și petreacă mai mult timp cu copiii și să le îndrepte atenția către citit, fapt care va duce la o creștere a numărului celor mai tineri cititori”, consideră directorul rețelei Librarul. Tehnologia va putea cu greu să egaleze experiența pe care iubitorii de carte o au într-o librărie, empatia librarului, răsfoirea cărților, împărtășirea impresiilor despre subiectele care îi pasionează. „Dezvoltarea site-urilor de specialitate și o posibilă consiliere online în alegerea celor mai potrivite cărți, vor fi metodele sigure de promovare și vânzare de carte”, credere Gigi Alecu.

Gigi Alecu, director general, Librarul: „Instituțiile statului ar trebui să susțină mai mult piața de carte, prin programe de stimulare a lecturii”

Cele mai vândute cărți ale anului 2019