Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Iulius Town: Orașele din orașe

Capitala a atras de-a lungul anilor cele mai importante investiții în zona imobiliară, fiind subiectul celor mai mari tranzacții din domeniu.
058 core Iulius Raluca Munteanu

Ultimul deceniu a adus, însă, dezvoltări imobiliare susținute în orașele mari din țară, iar cel mai relevant exemplu este grupul Iulius, care a ajuns la investiții de aproape jumătate de miliard de euro în proiectele de regenerare urbană Palas Iași și Iulius Town Timișoara. Forbes România a discutat în exclusivitate cu Raluca Munteanu, Manager dezvoltare al companiei Iulius, despre povestea din spatele celor mai importante proiecte mixed-use din România.

Cum a fost integrat proiectul Palas, primul proiect mixed-use de anvergură din România, în viaţa oraşului Iași?

Palas este unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte imobiliare din România, o investiție de peste un sfert de miliard de euro care a schimbat viața Iaşului şi a generat foarte multe beneficii pentru comunitate. În 2012, la inaugurarea sa, Palas a fost primul proiect mixt realizat în România, într-o perioadă în care mulţi dezvoltatori continuau să realizeze mall-uri. Nu a fost nevoie să așteptăm aniversarea a șapte ani pentru a ne da seama că Palas și-a făcut loc imediat, aș spune chiar în câteva luni, pe agenda ieșenilor, care l-au adoptat ca pe un proiect de suflet.

Acum, aici bate „inima” oraşului din multe puncte de vedere. Este principala destinaţie de timp liber a ieşenilor, care vin aici la shopping, să socializeze, să se relaxeze după serviciu, să se plimbe cu cei mici, să vadă o piesă de teatru în aer liber sau un spectacol de muzică al Filarmonicii. Palas a fost de la început un magnet nu doar pentru ieșeni, ci și pentru locuitorii din regiune şi din Republica Moldova, care fac turism de shopping pentru a ne vizita. În medie, peste 50.000 de vizitatori animă zilnic complexul, iar la finalul anului 2018 am contorizat 100 de milioane de vizitatori, de la inaugurare şi până atunci.

Foarte important este faptul că Palas reprezintă un catalizator al forţei de muncă din Iaşi, care, prin infrastructura de birouri creată, a facilitat şi sprijinit dezvoltarea industriei IT şi nu numai. Pentru a vă face o imagine concretă despre modul cum acest proiect a influenţat pozitiv piaţa muncii, vă pot spune că din 2012 şi până în prezent, numărul celor care lucrează în clădirile noastre de birouri a crescut de peste opt ori, de la 900 de persoane, la peste 7.500. Vorbim, în principal, de tineri, absolvenţi ai universităţilor din Iaşi, care nu au mai plecat în alte mari oraşe sau în străinătate şi au ales să îşi dezvolte aici cariere de succes. Palas este polul de business al Moldovei, care a atras, așa cum ne așteptam, peste 50 de companii multinaţionale, mari jucători din diferite domenii ale economiei – IT, Outsourcing bancar etc. Brandul lansat de noi, United Business Center, este astăzi un nume de referință la nivel naţional în lumea afacerilor.

Şi, nu în ultimul rând, proiectul Palas a redat comunităţii o zonă importantă din centrul oraşului, care nu era valorificată pe măsura importanţei acesteia. Premiile primite de-a lungul timpului de la industria de profil şi menţionarea proiectului la capitolul exemple reuşite de regenerare urbanistică sunt dovezi că ideea, conceptul, beneficiile generate şi, mai ales, modul cum administrăm ansamblul Palas reprezintă modele de bune practici pentru piaţa autohtonă de real estate.

Care este istoria din spatele proiectului mixed-use de la Timișoara și de ce ați ales acest oraș?

Iulius Town Timişoara este primul proiect pe care îl realizăm împreună cu partenerii noştri, compania Atterbury Europe, iar prima sa etapă va fi inaugurată pe 30 august.

La Timișoara, Iulius Mall există din anul 2005. Având experiența de la Iași și pornind de la popularitatea de care s-a bucurat Iulius Mall în regiune, dezvoltarea complexului mixt Iulius Town, primul de acest tip din vestul României, ni s-a părut un pas firesc, o oportunitate de a genera valoare adăugată pentru oraș și întreaga zonă.

De ce Timișoara? Credem că alegerea noastră a fost un „perfect match”. Timișoara este unul dintre cele mai mari şi mai performante oraşe din România din punct de vedere economic, orașul reprezentativ al Banatului, cu un imens potenţial de dezvoltare. Considerăm că avea nevoie de un proiect integrat precum Iulius Town, complexul pe care l-am gândit să „îmbrace” Iulius Mall, şi care îi va furniza ceea ce îi lipseşte. Mai precis: un pol de business la standardele cerute de marile companii care investesc în economia locală, beneficii şi facilităţi pentru angajaţii lor, infrastructură rutieră modernizată, un loc în inima oraşului cu facilităţi pentru loisir, unde să îţi petreci ziua la cumpărături, să iei masa, să te plimbi prin parc, să te relaxezi la terasele cafenelelor, să participi la evenimente culturale în aer liber etc.

Noi nu construim doar un ansamblu urbanistic, ci clădim comunități şi regenerăm urbanistic o zonă, din nou, insuficient valorificată. Am făcut acest lucru la Iași, odată cu dezvoltarea Palas. Repetăm experiența la Timișoara și, pe măsură ce ne apropiem de finalizarea primei etape, avem cele mai bune semnale că și acest proiect va reuși să stimuleze și să îmbunătățească viața comunității. Spun acest lucru pentru că orășelul Iulius, construit în centrul Timișoarei, oferă toate componentele necesare desfășurării vieții de zi cu zi – office, retail, entertainment.

Care au fost cele mai mari provocări ale dezvoltării Iulius Town și care sunt așteptările?

Un proiect de o asemenea anvergură, care presupune cea mai mare investiţie realizată într-un proiect de real estate din vestul ţării, în valoare de peste 220 de milioane de euro, vine la pachet cu multiple provocări. Ca de altfel orice proiect mixt, care implică echipe mari de specialişti, din domenii variate, care trebuie să lucreze împreună şi să se sincronizeze. Însă faptul că aveam experienţa ansamblului Palas Iaşi, din care am învăţat foarte multe atât în privinţa dezvoltării, dar, mai ales, în cea a administrării ulterioare, a fost un plus imens.

Cea mai importantă, de natură strategică, a presupus coordonarea echipelor de constructori cu cele de management, pentru că Iulius Mall Timişoara a continuat să funcționeze şi să performeze cel mai bine din reţea, ba chiar a fost extins, în paralel cu dezvoltarea ansamblului urbanistic. Așadar, a fost nevoie de multă planificare, de soluții inedite și viziune pentru a permite desfășurarea, în cele mai bune condiții, a celor două procese.

Tot la capitolul provocări, voi menționa lucrările de amenajare a parcului, deasupra unei noi parcări subterane. A fost nevoie de efort comun între echipe pentru a găsi formula optimă de dezvoltare a spaţiului verde. Au fost discuţii cu arhitecţii pentru identificarea celui mai bun concept şi consultări cu peisagiştii pentru alegerea speciilor potrivite pentru clima din Timişoara şi funcţionalitatea parcului.

În 2015, când nici nu începusem lucrările la proiect, noi aveam deja selectaţi şi cumpăraţi cei peste 1.000 de arbori. Ne dorim ca, la momentul inaugurării, timişorenii să fie surprinşi total şi să aibă impresia că parcul, cu arborii săi înalţi şi bogaţi, era dintotdeauna aici. Pentru asta, aveam nevoie de o cantitate mare de copaci cu vârste mature, din specii variate, pe care am găsit-o disponibilă doar la pepiniere din străinătate. Astfel, în perioada 2017 – 2018, peste 1.000 de arbori au fost transportaţi din Italia cu aproximativ 500 de tiruri speciale.

În ce fază de dezvoltare se află proiectul?

Ne apropiem de finalizarea primei etape, pe care o vom inaugura la sfârşitul lunii august. Pentru Timișoara, Iulius Town are o ofertă generoasă de elemente noi. În primul rând, acesta este primul proiect din zona de vest care îmbină retailul cu office-ul și entertainment-ul, având ca element central parcul.

Dacă ne referim la retail, clienţii vor avea acces la cel mai mare spațiu de shopping din afara Bucureștiului – 120.000 mp și 450 de magazine. Completăm oferta Iulius Mall, parte a ansamblului, cu cele mai cunoscute branduri, unele în premieră la Timișoara, cum ar fi Zara Home, Oysho, Taco Bell, cu cele mai noi concepte de magazine ale unor retaileri foarte îndrăgiţi, precum Peek & Cloppenburg, Zara şi Massimo Dutti. Vor fi mai multe săli de cinema şi un un nou concept, în premieră pentru regiune, al operatorului Cinema City: cină și film all inclusive; cel mai mare centru de sănătate și fitness din România al reţelei World Class, care va include şi o piscină semi-olimpică indoor; prima grădiniță şi şcoală primară din Timişoara cu predare în sistem britanic; numeroase restaurante și cafenele, fiecare amenajate într-un stil diferit şi cu terase spre parc; un carusel etajat, care va fi amplasat în parc.

În Iulius Town va funcționa și un centru de evenimente, cu trei săli, care va găzdui atât conferințe și evenimente corporate, cât și private, având o capacitate de până la 1.000 de participanţi.

Parcul în sine este o noutate prin varietatea arborilor, arbuștilor și florilor care pot fi admirate aici. Iulius Town va fi cea mai cosmopolită destinaţie de timp liber din vestul ţării, iar parcul va fi elementul care va armoniza întregul ansamblu. Vorbim de un loc gândit ca destinaţie de socializare cu prietenii, de relaxare pentru întreaga familie sau ca spaţiu verde, unde te poţi recrea în pauză, dacă lucrezi în apropiere.

Inedit la Iulius Town este și pasajul subteran care traversează complexul, pe care l-am gândit ca soluție pentru fluidizarea traficului și pentru a facilita traficul rutier în zonă. Investiția a fost suportată de către noi, însă pasajul va fi donat municipalității. Tot la capitolul infrastructură, am construit o nouă parcare subterană şi una supraetajată, prin care am suplimentat numărul de locuri de parcare, astfel încât clienţii noştri vor avea la dispoziţie peste 4.000 de locuri.

Prima etapă a Iulius Town include şi 100.000 mp de birouri, în care vor lucra aproximativ 13.000 de persoane. United Business Center, format din clădiri de birouri clasa A, a devenit deja un pol regional de afaceri, generator de noi investiții şi locuri de muncă. Primele trei clădiri de birouri finalizate, cu un total de 50.000 mp, sunt operaționale, printre chiriași numărându-se companii multinaționale din IT și automotive, precum: Intel, Microsoft, Ness Digital Engineering, Atos, Veoneer, ACI Worldwide, Bitdefender, Azets, Steadforce, Flex România şi altele.

Nu în ultimul rând, ansamblul mixt va include cea mai înaltă clădire din România, United Business Center 0, care se află acum în construcție. 155 de metri înălțime, 27 de etaje și peste 52.000 de metri pătrați suprafață de birouri clasa A sunt câteva dintre caracteristicile acestei clădiri ultramoderne, gândite pentru a găzdui companii care caută să ofere angajaților cele mai bune condiții de muncă. Mă refer la spații generoase de până la 2.000 mp pe fiecare nivel, fără coloane interioare, cu lumină naturală din belșug, dotări și tehnologii ultramoderne și soluții eficiente energetic, dar și facilități pentru angajați, cum ar fi vestiarele dotate cu dușuri pentru cei care aleg să vină la birou pe bicicletă.

Și pentru că vorbim despre cea mai înaltă clădire, spațiile de birouri de la etajele superioare vor putea fi compartimentate în suprafețe de 150 – 200 mp, o soluție ideală pentru firme de avocatură, companii de consultanță, furnizori de servicii. Indiferent de chiriași, toți se vor bucura de o panoramă de vis asupra orașului.

O altă noutate constă în realizarea celui mai mare hub medical din regiune, care va avea o suprafaţă de 3.000 mp şi va fi situat în clădirea United Business Center 0. Hub-ul va oferi servicii complete, de diagnosticare și tratament, pe multiple specialităţi medicale, care vor trata, în principal, multe dintre afecţiunile specifice lumii moderne actuale, cu impact asupra evoluției și calității vieții.

Iulius Town, prima fază

-220 de milioane de euro investiţie, cea mai mare infuzie de capital privat într-un proiect de real estate din vestul ţării

-120.000 mp de retail, în cea mai mare zonă de retail din afara Bucureştiului

-450 de magazine, cafenele şi restaurante tematice

-3.400 mp, cel mai mare centru de fitness din România

-100.000 mp de spaţii office, 4 clădiri clasa A, pol regional de business

-13.000 de angajaţi în clădirile de birouri

-3 săli de evenimente, cu o capacitate până la 1.000 de persoane

-4.070 de locuri de parcare

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii