Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Oportunitatea unei piețe noi

Au preluat businessul creat de părinți pe când aveau doar 21 de ani, iar în zece ani, soții Andrei și Lucia Costea au reuşit să facă multe milioane de euro din suplimente alimentare.
lucia si andrei costea

Când părinții lui Andrei Costea înființau, în 1991, compania Secom, pe care el împreună cu soția lui au preluat-o în 2004, firma avea un cu totul alt domeniu de activitate – auto. Abia în 1997 a intrat în aria în care activează azi, prin lansarea unuia dintre primele magazine naturiste din București. Apoi, în 2002, a deschis un centru de consultanță naturopată, unde medici colaboratori recomandau pacienților diferite tratamente de care aceștia aveau nevoie.

„Activitatea de consultanță se desfășura cu produse din piața locală, dar nu era exact ce căutam. Am hotărât să lucrăm cu produse de pe piața internațională. Așa am demarat activitatea de import, iar acest lucru a însemnat pornirea noii afaceri și a modului în care activăm, în prezent”, povestește Andrei Costea.

Investiția inițială în lansarea acestei noi ramuri de business a fost una foarte mică, explică el, câteva sute de dolari cu ajutorul cărora au comandat câteva tipuri de suplimente pentru centrul lor. Dar și-au dat imediat seama de oportunitatea de business pe care le-o ofereau produsele de import pe o piață a suplimentelor alimentare foarte slab dezvoltată la momentul respectiv. Au început să aducă tot mai multe produse, din game diferite, iar după patru ani au făcut primul milion de euro, în cifră de afaceri. Veniturile au înregistrat creșteri chiar și de peste 100% în anii ce au urmat.

În 2013, Secom avea o cifră de afaceri de circa 9 milioane de euro și estimează o creștere de până la 12 milioane de euro în acest an, cu o rată de profit de circa 10 procente. Piața suplimentelor alimentare a fost de circa 250 de milioane de euro, în 2013, conform datelor Secom, iar compania deține o cotă de 5% din această piață.

Lucia, profesoară de germană, și Andrei, inginer de profesie, au preluat afacerea părinților lui Andrei pe când aveau doar 21 de ani și recunosc că familia a avut o importantă influență pentru ei, în acest sens. „Aș fi putut să aleg și altceva, dar a fost oarecum o pasiune insuflată, nu am considerat că am mai multe variante de ales, eram foarte hotărât să fac asta”, își amintește Andrei Costea. Iar această determinare i-a ajutat să ducă lucrurile mai departe. La început cei doi erau singurii din companie care se ocupau de departamentul de importuri.

„În 2004, echipa era formată doar din noi doi și am trecut prin absolut toate departamentele. Am făcut de la curățenie în depozitele în care lucram, la campanii de marketing și tot ce înseamnă promovarea produselor, dezvoltarea echipei, angajare, recrutare, absolut toate departamentele, chiar și cercetare. Iar acest lucru arată că am fost foarte implicați”, spune Lucia Costea. Azi, centrul de consultanță mai reprezintă doar 10% din afacere și este condus de mama lui Andrei.

Cât despre planurile de viitor, cei doi spun că intenționează să investească circa două milioane în următorul an în extinderea și dezvoltarea afacerii, după ce anul trecut au lansat primele magazine sub brandul Secom. În acest an au mai deschis încă patru cu o investiție de circa 160.000 de euro, ajungând astfel să deține patru magazine în București, unul în Iași și unul în Ploiești.

„Este practic un alt business pentru că până acum lucram doar cu distribuitori și direct cu farmaciile”, explică Lucia Costea. Tot în acest an, Secom și-a extins gama de produse din portofoliu prin introducerea unei noi game, cea de fitodermatocosmetice. Tot la capitolul planuri de business, ei spun că intenționează să intre și pe zona de producție, însă acest lucru se va întâmpla probabil într-un viitor ceva mai îndepărtat. „Ne-am dori produsele noastre, însă este exclus să facem acest lucru în România pentru că nu cred că am putea să le facem la standardele la care ne dorim noi”, declară proprietarii Secom.

Dar până atunci speră într-o dezvoltare mai sănătoasă a pieței, despre care spun și ei, la fel ca alți jucători din domeniu, că, în prezent, este puternic afectată de lipsa unei reglementări adecvate. „Problema rămâne legislația care permite avizarea cu o foarte mare ușurință a produselor fără teste de laborator, astfel încât să se trieze produsele care se pun pe piață”, argumentează Lucia Costea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii