Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SmallBusiness |
|

Oana Răducan (Univers): „Participarea la târgurile internaționale de carte ne permite achiziționarea rapidă a drepturilor de autor”

Oana Răducan, administrator al Editurii Univers, consideră că principalele cauze care plasează românii în coada clasamentului consumului de carte în Europa sunt numărul redus de librării, puterea scăzută de cumpărare și faptul că, atât în familie cât și în școală, nu sunt acordate atenția și importanța cuvenite educației prin lectură.
Oana Raducan_Univers

Forbes: Care sunt motivele pentru care România se află în coada clasamentului consumului de carte din Uniunea Europeană? Cu alte cuvinte, de ce românii nu sunt mari cumpărători de cărți?

Oana Răducan: În opinia noastră, principalele cauze care plasează românii pe un loc nefavorabil, în acest top, ar fi numărul redus de librarii, puterea scăzută de cumpărare și faptul că, atât în cadrul familiei cât și în școală, nu sunt acordate atenția, importanța cuvenite educației prin lectură.

 

Forbes: În 2018, care considerați că au fost măsurile notabile decise de Guvern cu impact (pozitiv sau negativ) important în piața cărții din România?
Oana Răducan: Nu considerăm că măsurile luate, în anul 2018, de Ministerul Culturii și Ministerul Finanțelor Publice, au afectat în mod semnificativ piața de carte. Nu putem evidenția măsuri notabile, pentru că nu considerăm că au existat.

Editura Univers nu este implicată în piața de carte educațională și nu putem să ne pronunțăm cu privire la impactul avut de măsurile luate de Ministerul Educației și Învățământului.

 

Forbes: Migrația românilor a lovit piața forței de muncă în domeniul editorial? Altfel spus, vă confruntați în ultimii ani cu o criză a forței de muncă în domeniul dvs. de activitate? Cum gestionați această criză?

Oana Răducan: Suntem afectați și noi de această criză a forței de muncă. Ca urmare, am fost nevoiți să reducem producția cărților care necesită o forță de muncă care este greu de găsit – de exemplu, traducerile în limba germană.

 

Forbes: Care sunt oportunitățiile de afaceri pentru editura dvs. reprezentate de cele două târguri de carte interne – Gaudeamus și Bookfest – dar și cele oferite de participarea la târgurile internaționale?

Oana Răducan: Târgurile de carte Gaudeamus și Bookfest sunt, pentru noi, un mijloc bun de promovare și vânzare a cărților pe plan intern. De asemenea, participarea la târgurile de carte internațională ne permite achiziționarea rapidă a drepturilor de autor.

(25 aprilie 2019)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii