Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

O viață plină de PR

Petre_Barbu.jpg
Tu trebuie să-ți faci PR! Să crezi în PR mai mult decât în steaua ta norocoasă! Succesul tău se obține cu un bun PR. Nu poți să trăiești fără PR! Orice problemă complicată a vieții tale se rezolvă printr-o acțiune de PR.

Viața ta este, până la urmă, o campanie continuă de PR, prin care îți câștigi iertarea păcatelor. PR-ul tău a început chiar înainte să te naști. Părinții tăi au „dat dreptul” la medic, la moașă, la asistente, la anestezist (dacă te-ai născut prin cezariană), la toți cei care au putut să contribuie la nașterea ta. Ei te-au lăudat că vei fi deosebit, este firesc!, PR-ul nașterilor în spitalele românești se cumpără.

Apoi, pentru a te înscrie la grădinița de cartier, aflată la două străzi de blocul tău, a fost nevoie de o intensă campanie de PR îndreptată către directoare și educatoare, ca să te accepte. Pentru că alți copii, care nu erau arondați, au avut un PR mai puternic decât cel practicat de părinții tăi.

În fapt, părinții și bunicii au fost primii tăi „PR-iști”, care te-au lăudat la lume, doar ești copilul lor!, care te-au împins la școală, altă campanie și acolo, mai agresivă și de-o amploare mult mai mare decât cea de la grădiniță. Miza PR-ului a crescut pe măsură ce tu ai crescut. Și uite așa, ai putut să treci prin școală, ba cu PR la doamna învățătoare, ba cu o acțiune de PR la dirigintă, ba cu un PR greu la profu’ de mate, apoi la profa de română, care era chitită să te lase repetent, până ai ajuns să dai Bacul. Te-ai descurcat și acolo cu PR-ul și l-ai luat! Ai străbătut prima ta parte a vieții ca un client fidel al serviciilor de PR, adică un asistat, o loază! Dar PR-ul bine făcut ascunde condiția ta de loază.

Mama și tata nu te-au lăsat până nu ți-au găsit un loc de muncă, tot printr-o campanie deșteaptă de PR. Dacă n-a fost tata ori mama, atunci a fost un unchi, un văr, un neam cu relații puternice. Să le fii recunoscător!

Aici, la locul de muncă, trebuie să nu te lași pe tânjeală și să continui viața de PR, ca să-ți faci o imagine bună, să-ți construiești, nu, nu o carieră profesională!, dă-l dracului de talent, de bagaj de cunoștințe profesionale, s-o ia naiba de competență!, tu trebuie să-ți construiești un brand personal, asta contează în prezent!

Cu un brand personal foarte puternic reușești în viață, adică te strecori, începi să avansezi călcând pe cadavre, oamenii din jur te vor admira, ești bun!, ești chiar foarte bun!, chiar dacă tu ești o loază. Cine mai are timp și atenție să observe asta, de vreme ce PR-ul tău funcționează perfect? Pentru că tu știi să pupi în c… pe șefi și, foarte important, știi unde „să dai cu periuța”, pentru că tu știi cum „să-i arunci peste bord” pe cei care îți stau în cale și să le legi un bolvan anti-PR de gât, ca să se ducă la fund, definitiv.

Poți să trăiești foarte bine din PR fără să faci nimic. Chiar nimic! Și nimicul ăsta poate fi împachetat și promovat cu un PR impecabil, astfel încât oamenii chiar „să pună botul” și să confirme că ceea ce tu ai făcut este revoluționar, de ce nu?, genial!

Vor trece anii. Până-ntr-o zi, când vei simți o durere, pe care nicio mână de PR-ist, care promovează medicamente ce „ameliorează balonarea”, nu ți-o va putea lua, ca să-ți liniștească suferința. Vei bănui că Moartea este pe drum, deși nu vei ști cu precizie când va sosi. Niciun PR-ist nu știe asta. Și lucrul ăsta te va întrista, de ce nu se poate face o campanie de PR pentru a convinge Moartea să se întoarcă ori s-o ia pe alt drum? De ce nu funcționează PR-ul în acest caz? Cum s-o convingi? Să-ți bage un advertorial cu doi ani în plus la viață? Nu ține asta la Moarte! Vrei un loc în ceruri mai aproape de Dumnezeu? Dar la ce fel de PR-iști să apelezi ca să te ducă acolo? Îngerii nu sunt… specialiști în PR!

Înțelege, pentru Dumnezeu!, că viața asta plină de PR s-a încheiat! Urmează lumina mântuirii, acolo nu mai ai nevoie de PR!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii