Cautare




, Contributor

Industrie |
|

O piaţă cu potenţial

Kinga Dradics _2636
Piaţa carburanţilor din România are un mare potenţial, iar investiţiile din ultimii ani demonstrează acest lucru.

Spre deosebire de ţările vecine precum Ungaria sau Slovacia, pentru România, anul 2014 nu se arată a fi unul foarte bun în ceea ce priveşte piaţa carburanţilor. Grupul MOL, important jucător al industriei, prezent în 40 de ţări, dintre care 11 din zona Europei Centrale şi de Est, a raportat creşteri de circa 7 procente în cele două ţări vecine mai sus menţionate, în prima jumătate a acestui an, în timp ce în România, rezultatele subsidiarei grupului au stagnat la acelaşi nivel înregistrat în perioada similară a anului trecut.

„O stagnare care nu are neapărat legătură cu situaţia economică a ţării în general, ci mai degrabă cu câteva dintre măsurile pe termen scurt adoptate de Guvern”, a declarat Kinga Daradics, CEO MOL România, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum. Totodată, ea susţine că piaţa carburanţilor din România se situează încă sub adevăratul ei potenţial, iar cel mai potrivit indicator care demonstrează acest lucru este cel al numărului de maşini la mia de locuitori, care la noi în ţară este de peste două ori mai mic decât în unele țări mai dezvoltate. Şi a dat aici câteva exemple din regiune, conform datelor statisticilor date publicităţii de Banca Mondială. Spre exemplu, în Croaţia, ţară recent intrată în Uniunea Europeană, acest indice arată că există peste 300 de maşini la mia de locuitori, în Lituania sunt circa 619 maşini la mia de locuitori, în timp ce în România acest indice arată că avem doar 237 de maşini la numărul de locuitori.

„Previziunile privind evoluția pieței carburanților au în vedere două planuri: factorii de analiză fundamentală, care influențează dezvoltarea și transformarea pieței pe termen mediu și lung, respectiv factorii conjuncturali, care aduc evoluțiile pe termen scurt”, declara Kinga Daradics într-un interviu acordat revistei Forbes România. Iar unul dintre aceşti factori pe termen lung a fost reamintit şi în cadrul Forbes CEE Forum: infrastructura rutieră, despre care spune că are nevoie de multe investiţii şi trebuie dezvoltată în continuare. „Dacă ar fi să facem o comparaţie cu alte ţări din zona CEE, vedem că Polonia are peste 2.000 de kilometri de autostradă. România are un număr similar de kilometri de autostradă cu Ungaria, însă nu trebuie să uităm că România are de fapt o suprafaţă mult mai mare”, mai spune reprezentanta MOL România, subliniind că toate aceste exemple nu fac decât să ne arate că încă suntem departe de vârful potențial de consum. Kinga Daradics face parte din echipa companiei MOL încă din 2003, iar de mai bine de trei ani este CEO al subsidiarei româneşti și este cea mai tânără doamnă manager din Topul 50 al celor mai influente femei din România realizat de Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii