Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

O oportunitate importantă

Potențialul nu-i lipsește, și nici resursele. România are tot ce-i trebuie pentru a deveni un jucător important pe piața exporturilor. Însă, mai e de lucrat.  
042 MP Pinum - Francesco Curcio

„Sperăm să reluăm cât mai curând și exporturile către piața din SUA”, spune Francesco Curcio, directorul general executiv al Pinum Doors & Windows, fabrică ce are o capacitate de producție de aproximativ 5.000 de uși de interior pe lună si aproximativ 2.500 de ferestre. În prezent, circa 15-20% din producția liderului pieței locale de uși este exportată către Italia, Armenia, Cehia, Ungaria și Austria. Iar cifrele acestea ar fi arătat cu siguranță diferit, dacă Pinum Doors & Windows avea „cale liberă” și la exporturile către piața din SUA. Însă situația actuală generată de COVID-19 a dat peste cap planurile și cifrele companiei.

Odată cu pandemia, apare tot mai mult în discuție necesitatea unui alt exportator global ca alternativă la Asia/China și există tot mai multe discuții pentru ca Europa să devină un astfel de exportator. Însă Francesco Curcio consideră că, pe măsură ce timpul trece, acest mare exportator global își va reveni. Totodată, nu exclude ideea ca Europa să îi ia locul. În plus, el crede că România are potențial, dar și că ar trebui să se focuseze pe încurajarea producţiei autohtone şi a exporturilor. ,,Este cunoscut faptul că anul trecut România a înregistrat cel mai bun rezultat în materie de exporturi, însă evoluția exporturilor românești din perioada următoare cred că va depinde și de modul în care anumiți parteneri comerciali din Europa, de exemplu Germania, Italia sau Franța își vor reveni din punct de vedere economic.’’

Printre principalele produse de export ale României se află și mobilierul, iar Pinum Doors & Windows este foarte cunoscută și prezentă pe piețele din Italia și Armenia. Însă, compania are planuri să-și mărească exporturile și către piețele în care are o prezență mai mică, precum Austria, Franța, Spania și Germania. ,,Această evoluție pe care ne-o dorim, dar și evoluţia exporturilor româneşti va depinde, într-o oarecare măsură și de modul în care autorităţile vor sprijini relansarea economiei’’.

,,Faptul că suntem printre cei mai mari producători de uși din România, dar și creșterea puternică pe care am avut-o pe partea de tâmplărie exterioară ne-a ajutat pentru că, într-adevăr, au început să fie foarte căutate produsele realizate pe piața din România”, afirmă directorul menționând totodată că pentru consumatori contează raportul calitate-preț, iar fabrica din Pipera mizează pe acest lucru pentru a se diferenția de produsele similare de pe piețele din Polonia sau Cehia. Francesco Curcio se menține optimist și speră ca anul 2020 să se încheie cu o cifră de afaceri asemănătoare cu cea din 2019. Compania a înregistrat în anul precedent o cifră de afaceri de 14,3 milioane de euro, în creștere cu peste 35% comparativ cu 2018.

„Știm că nu o să fie ușor să realizăm acest lucru ținând cont de perioada prin care trecem. La începutul anului, am avut parte de o creștere a vânzărilor, însă această pandemie ne-a afectat și exporturile către SUA și Italia”. Anul trecut, Pinum Doors & Windows a exportat produse la New York de peste un milion de dolari, dar, odată cu venirea pandemiei, cererea de pe această piață a scăzut aproape de zero. „Să nu uităm că sunt dezvoltatori pe piața internă care încă nu au pornit proiectele deoarece așteaptă să vadă cum evoluează perioada prin care trecem. Și încă un aspect de care să ținem cont este că față de anul trecut autorizațiile de construire au cunoscut o scădere drastică”, atrage el atenția.

Cu toate efectele catastrofale ale pandemiei, compania a reușit totuși să înregistreze o creștere pe cele trei categorii comercializate: uși de intrare, uși de interior și parchet. Cea mai importantă creștere a fost însă consemnată pentru tâmplăria exterioară, segment pe care îl va promova intens în perioada următoare. Astfel, din totalul vânzărilor, ponderea ușilor este de 70%, restul de 30% fiind împărțit astfel: 25% ferestre și 5% parchet. Având în vedere creșterea pe care au avut-o pe segmentul de tâmplărie exterioară, compania vrea ca pe viitor să crească cota de piață a acestor produse.

„Faptul că de multă vreme suntem unul din liderii de pe piața ușilor de interior ne face să investim și să sperăm că putem deveni unul dintre liderii de pe piața tâmplăriei din PVC și Aluminiu”, mărturisește Francesco Curcio.

Anul trecut, compania a continuat investițiile în fabrica de tâmplărie exterioară prin achiziționarea unui utilaj pentru lipire zero a profilelor de PVC, iar anul acesta a achiziționat un centru CNC cu patru axe pentru prelucrarea profilelor din aluminiu. Pentru fabrica de uși, a achiziționat utilaje noi, investiție ce a ajutat la creșterea calității produselor și mărirea productivității prin automatizare.

Pinum Doors & Windows investește și în extinderea rețelei de showroom-uri. „Urmează să deschidem două showroom-uri, primul în Craiova, cu o suprafață de aproximativ 180 mp, iar următorul îl vom deschide la Brașov, o zonă în care până acum nu am fost prezenți. Toate aceste investiții vor depăși 200.000 de euro. De asemenea, să nu uităm că investim și în partea de resurse umane, unde am reușit să ne mărim echipa de la 140 la 180 de angajați.”

Totodată, pandemia a schimbat și viziunea asupra spațiului interior, indiferent că este apartament sau birou, dar și a modului de lucru. În opinia lui, spațiile de birouri vor fi regândite, astfel încât spațiile deschise să fie înlocuite cu birouri individuale. „Cu siguranță, de acum încolo în decizia fiecăruia de a achiziționa o casă sau un apartament o să apară și anumite aspecte de care se vor ține cont, cum ar fi: un spaţiu dedicat muncii de acasă, o compartimentare eficientă, existenţa unei grădini/terase, existenţa spaţiilor locurilor de parcare sau a spațiilor de depozitare.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii