Cautare




, Contributor

IT |
|

O lume cu multe dimensiuni

John Stuart (2)
Dezvoltatorii primelor softuri de proiecţie 3D  vor să îşi extindă afacerile locale pentru că „IT-ul românesc are un potenţial extraordinar.”

Aproape fiecare obiect pe care îl folosim în viaţa de zi cu zi, de la periuţa de dinţi până la telefonul mobil, a fost proiectat cu ajutorul softurilor create de PTC (cel mai cunoscut dintre acestea fiind PTC Creo). Compania de origine americană are o istorie de aproape 30 de ani, iar la sfârșitul anului 2008, după o îndelungă prospectare a mai multor ţări din zonă, a ales să intre pe piaţa din România. Printre principalii competitori ai ţării noastre se numărau la momentul respectiv Rusia şi Israel.

„Am analizat mai multe țări din regiune, şi am ţinut cont de criterii precum stabilitatea mediului de business, accesul la oameni talentați și educați, costul forței de muncă, apropierea față de clienții europeni. România este o pepinieră de valori, cu oameni care vorbesc lejer una-două limbi străine, sunt dedicați, prestează servicii la un nivel ridicat. Foarte important este și faptul că este o țară din Uniunea Europeană”, a explicat John Stuart, country manager PTC Romania. Un alt criteriu important care a adus o bună recomandare pieţei IT autohtone a fost prezenţa unor giganţi ai industriei. „Simplul fapt că marile companii precum HP, Oracle, Microsoft, IBM au investit și investesc aici este un semn pozitiv care confirmă că există potențial, precum și forță de muncă talentată care susține această dezvoltare”, mai spune John Stuart.

Printre principalii clienţi ai companiei la nivel global se numără Airbus, BMW, Ferrari, Ikea, NASA, Rolex, Nike, Volvo, dar au în total, direct sau prin parteneri, circa 27.000 de clienți. Aceştia folosesc softurile şi expertiza celor de la PTC fie pentru proiectarea întregului produs, fie a unor componente. Sunt prezenţi în 30 ţări, iar principala strategie de extindere constă în achiziţionarea unor companii mai mici pe care le integrează apoi sub brandul PTC.  O strategie care ar putea fi abordată curând şi în piaţa din România. În cadrul centrului de aici compania oferă servicii şi suport în vânzări către clienţii europeni ai PTC din întreaga lume sau soluţii de business intelligence către centrele din SUA. Însă, unul dintre obiectivele pentru viitorul apropiat este crearea un departament de cercetare şi dezvoltare. „S-ar putea ca în acest an să începem să dezvoltăm aplicaţii şi în România, încă nu am hotărât. În orice caz studiem atât posibilitatea achiziţionării unor companii pe plan local, ceea ce nu ar fi foarte de greu având în vedere că în România există multe startup-uri producătoare de software, foarte bune, cât şi posibilitatea înfiinţării unui departament”, explică directorul PTC Romania. Dar, până în momentul luării unei decizii vor să se asigure că în piaţă există tot mai mulţi oameni bine pregătiţi şi, aşa cum le dictează modelul american după care funcţionează compania, investesc puternic în educaţie.

Au intrat în parteneriat cu Universitatea Politehnică Bucureşti, oferindu-le astfel studenţilor posibilitatea de a testa softurile produse de ei. Un alt proiect educaţional în care s-a implicat PTC este concursul anual de robotică dedicat liceenilor, FIRST Tech Challenge Robotics Competition. Etapa regională s-a desfăşurat în acest an în Capitală, iar echipa câştigătoare este chiar din București și a concurat alături de liceeni din întreaga zonă est-europeană şi nu  numai, pentru că în acest an au fost acceptaţi în etapa regională şi tineri din Arabia Saudită.

Câştigătorii trec mai departe și participă la campionatul mondial de robotică ce se desfăşoară în Saint Louis (SUA). Ce mai bună performanţă a unei echipe româneşti în cadrul competiţiilor FIRST din America a fost înregistrată anul trecut când liceeni noştri s-au clasat pe locul nouă la nivel mondial, din peste 100 de echipe concurente. „Încercăm să pregătim prin toate programele pe care le susţinem, oameni care  să aibă abilităţi competiţionale, de inginerie, de design, de managerierea proiectelor  – toate acestea se pot învăța prin dezvoltarea proiectelor de robotică şi sunt abilităţi pe care le caută clienţii noştri”, afirmă John Stuart. Ştie că foarte puţini dintre cei pregătiţi prin programele lor vor ajunge să lucreze pentru compania pe care o conduce, dar spune că PTC este şi mai câştigată dacă toţi acei tineri talentați ajung să lucreze pentru clienţii lor.

Un alt motiv pentru care susțin concursurile de robotică este strâns legat de strategia de dezvolatare a companiei, care plănuiește să se axeze tot mai mult pe dezvoltarea de produse inteligente conectate (Smart Connected Products). „Considerăm că întregul mediu al produselor Smart&Connected va  continua să se dezvolte, fiind un business în continuă expansiune. În momentul de față, orice are o adresă IP și este conectat la internet sau comunică – de la mașini, avioane, tractoare, blendere, aproape orice”, spune Stuart.

În România cei mai mari clienţi ai PTC sunt: Lufkin Industries, Makita, Faist Mekatronic, Emerson, Continental Automotive România, Elba SA Timișoara sau Doosan IMGB București. Cifra de afaceri a subsidiarei a fost de 3,32 milioane de euro, în 2012, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Însă la nivel global compania a încheiat anul fiscal 2013 cu afaceri de 1,3 miliarde de dolari, business-ul din Europa reprezentând aproximativ 40% din cifra totală.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii