Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Leadership |
|

O chestiune de perspectivă

Ca în multe alte cazuri, cifrele privind reprezentarea feminină sunt optimiste sau pesimiste, în funcție de unghiul din care sunt privite.
coperta femei 2015

La Forumul Economic Mondial de la Davos de anul acesta se estima că egalitatea de gen la locul de muncă va fi atinsă la nivel mondial abia în 2095. Un alt fel de a spune „niciodată” pentru cei mai mulți dintre noi.

În prezent, doar 5% din cele mai mari companii ale lumii sunt conduse de femei (potrivit cifrelor Organizației Internaționale a Muncii), iar, la noi, sub 50 de femei (românce sau străine) conduc cele mai puternice 1.000 de companii după cifra de afaceri.

Cu toate acestea (sau tocmai de aceea), latura pozitivă este pusă în valoare de statistici în fiecare martie – numărul femeilor care ocupă funcții publice crește de la an la an (potrivit studiului EY Worldwide Women Public), femeile sunt mai prudente (doar 38% din creditele neperformante aparțin doamnelor potrivit unui studiu al BCR). Și dacă, totuși, imprudența nu ar fi tocmai un defect?  Din când în când, o întâmplare vine să surprindă și să infirme statisticile  – un business înființat la 18 ani, o carieră în finanțe abandonată pentru artă sau pentru protecția copiilor – sunt exemple luate de la unele dintre cele mai influente doamne din topul nostru. Iar femeile se dovedesc mai ambițioase, dacă ne uităm la anumite procente. Oportunităţile de promovare sunt considerate un factor mai motivant de către femei (35%, în studiul PwC din martie 2015 dedicat tinerelor) decât de către bărbaţi (26%) și tinerele au altă viziune decât doamnele cu o carieră mai lungă în spate. Astfel, studiul  PwC arată că femeile din generația Y (născute după 1980) renunță la job în primul rând din cauza lipsei de oportunități. Mai mult, ele vor salariu competitiv și abia apoi program flexibil!

Ce le rămâne de făcut? Să lucreze pentru cele mai bune companii (high performers), care fac eforturi mai mari în încurajarea femeilor (studiul EY Women Fast Forward –The time for gender parity is now).

Cert este că generațiile viitoare au de unde să-și aleagă modelele.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii