Cautare




, Contributor

|
|

O afacere de familie

Povestea grupului Cris-Tim este pe cât de palpitantă, pe atât de motivantă pentru cei care vor să pornească în aventura antreprenoriatului.
radu timis DSC_8636

Afacerea a avut un debut anevoios, cu destul de multe peripeţii și opreliști, dar a văzut lumina după mult efort și timp investit. Radu Timiș, cel care a fondat grupul ce a rămas până în prezent o afacere de familie și nu oricare, ci una foarte prosperă, își amintește și astăzi cum la început petrecea, alături de soţia sa, câte 18 ore pe zi într-un mic magazin dintr-o zonă limitrofă a Capitalei. Având antreprenoriatul în sânge, dar o situaţie deloc roz acasă, omul de afaceri a făcut uz de atuurile lui încă din studenţie, când a început să-și câștige singur banii. După facultate și câteva încercări nereușite în afaceri, antreprenorul a tras lozul norocos în momentul în care a luat naştere Cris-Tim, afacere începută cu câteva sute de dolari împrumutaţi de la un partener. Firma vindea la început brânzeturi și mezeluri, ulterior devenind producător, pentru ca în prezent să fie unul dintre cele mai mari grupuri din industria cărnii.

Grupul Cris-Tim este format din mai multe companii precum Recunoştinţa Prodcom Impex SRL (afaceri de 310 milioane de lei și profit de 5,6 milioane de lei în 2015), care administrează fabrica de mezeluri de la Filipeştii de Pădure, Cris-tim2Prodcom (afaceri de 448 de milioane de lei și profit de 5 milioane de lei în 2015), Eco-Ferm și Impex Cristim.

Grupul s-a extins permanent, iar anul 2002 este considerat „anul salamului săsesc”. În 2003, Cris-Tim și-a mărit portofoliul cu gama de produse crud-uscate. Tot în 2003 a fost finalizat proiectul „Recunoștința” prin adăugarea a două fabrici noi, în care se produc de atunci salamurile fiert afumate, suncă și specialităţi. De atunci, acestea stau la baza businessului. În plus, o altă companie a grupului este EcoFerm, o fermă de creștere a animalelor și de producere de cereale și furaje, cu 570 de capete bovine, 800 ha de teren agricol, silozuri de cereale, producţie anuală de lapte de 1,7 milioane de litri și 40 de angajaţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

Grupul Cris-Tim investește o sumă impresionantă în tehnologie, în medie cinci milioane de euro pe an. Anul trecut, compania a investit 3,5 milioane de euro în zona de ambalare şi în cea de logistică.

Pe segmentul de mezeluri, grupul are în portofoliu brandurile Cris-Tim şi Matache Măcelaru, iar pe zona de lactate a dezvoltat brandul Mândruţa. Pe lângă producţia și retailul de produse din carne și fermă de creștere a animalelor și de producţie a furajelor, Timiș a investit și în agricultură. Mai mult, a lansat brandul „Măgura” pe piaţa laptelui și se pregătește să aducă pe piaţă o marcă proprie de vin.

Pentru anul curent, grupul ţintește afaceri de 120 milioane de euro și se bazează şi pe exporturi. În total, grupul controlat de Radu Timiş are peste 2.000 de angajaţi. Cu afaceri atât de prospere, proprietarul a primit deja oferte de preluare, dar susţine că nu vrea să vândă.

„Au fost doi jucători foarte mari care au venit să ne cumpere, însă noi, când am construit compania, am zis că va fi pentru 100 de ani. Ne păstrăm această cale şi vrem să rămânem lideri pe piaţă.(…) Cris-Tim este o firmă de familie, pe care am creat-o pentru a fi dată mai departe. Avem patru băieţi şi doi dintre ei sunt deja implicaţi în business“, a declarat recent Radu Timiş.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii