Cautare




, Contributor

Tech |
|

O afacere cu gadgeturi

Tudor_Angi_QuickMobile (1)
Soții Angi și Tudor Țiboc au mizat în urmă cu zece ani pe o schimbare radicală în materie de trenduri în retailul telecom și spun că au avut numai de câștigat. 

Cei doi au intrat în afaceri în 2005, pe când doar operatorii telecom aveau în ofertele lor telefoane mobile și foarte puțină lume își permitea achiziția unui telefon „la liber”, fără oferta de abonament inclusă. Așa că au profitat de o zonă neexploatată a pieței și s-au gândit să lanseze o afacere în domeniul comerțului cu telefoane mobile și accesorii.

„Ideea a pornit de la nevoile noastre personale, pe care le-am identificat la multe alte persoane și pe care nu reușeam să ni le îndeplinim din cauza lipsei unei diversități a modelelor de telefoane. Astfel, am văzut o nișă importantă, și anume dorința clienților pentru o gamă cât mai variată de telefoane, de modele, culori și accesorii și am realizat că apariția mărcilor de renume pe acest segment era doar o chestiune de timp”, explică soții Țiboc.

Au deschis pentru început două magazine în spații comerciale stradale, în Baia Mare. Chiar dacă impactul n-a fost neapărat cel așteptat pentru că utilizatorii nu eru încă obișnuiți cu acest model de businss, ulterior lucrurile au început să prindă contur. „Clienții își doreau telefoane cu abonament, pe care să le plătească în cât mai multe luni, însă, treptat, au înțeles că la sfârșitul contractului, prețul plătit pentru telefon era în unele cazuri mai mult decât dublu”, povestește Țiboc.

În 2007, au deschis magazinul din Iulius Mall, din Cluj-Napoca, moment pe care îl consideră rampa de lansare a businessului QuickMobile și care a marcat extinderea rețelei naționale de magazine, acestea fiind azi prezente în centre comerciale din București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Baia Mare. A urmat apoi lansarea platformei online quickmobile.ro. Investițiile totale, din toți acești ani se ridică la circa 8 milioane de euro, iar anul trecut compania celor doi înregistra o cifră de afaceri de 32,4 milioane de euro, și un profit de aproape un milion de euro, potrivit Ministerului de Finanțe. Cele mai multe vânzări vin din segmentul smartphone-urilor, urmat de cel al tabletelor.

Cât despre planurile de viitor, soții Țiboc spun că momentan se concetrează asupra lansării unui magazin online internațional. Iar despre împărțirea atribuțiilor în conducerea companiei spun că principalul avantaj vine tocmai din ideea de echilibru pe care o oferă o afacere de familie. „Fiind un business de familie, reușim foarte bine să ne împărțim sarcinile. Astfel, de selecția produselor și promovare se ocupă Angi, iar eu mă ocup de contractări și de urmărirea proiectelor aflate în derulare”, mai spune Tudor Țiboc.

„Un alt aspect important este încrederea reciprocă dintre mine și Angi atunci când vine vorba de deciziile de business. Fiecare dintre noi are încredere în acțiunile celuilalt, iar partea și mai frumoasă este că, atunci când unul dintre noi are dubii în privința unei decizii, poate apela oricând la celălalt pentru o părere sinceră”, mai spune managerul QuickMobile.

Principalii colaboriatori sunt cei mai mari operatori telecom din țară, Orange, Vodafone și Telekom, dar retailerul colaborează și cu Amazon, pentru care este furnizor direct pentru livrările din întreaga Europă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii