Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

EnergazRomaniaVoice |
|

A nu schimba furnizorul de energie înseamnă a accepta o sclavie tradițională de frica libertății

Proiectul Energaz a ajutat până acum peste 34.000 de clienți să dețină un contract mult mai bun de furnizare de energie, iar în curând orice consumator va putea să aibe un cost zero al facturii aferente consumului prin sistemul tip „referral” / mlm ce urmează să fie lansat!
Photo By ZiaVey Photography (www.ziavey.ro)

Călin Donca, Director de Vânzări și Dezvoltare Energaz România

Cum vă caracterizați la nivel personal și ce rol jucați în acest proiect?

Începând de la 16 ani, ca simplu licean, fără responsabilități sau griji, am vândut tot ceea ce am găsit a avea cerere în piața din jurul meu, folosind banii pentru atingerea anumitor visuri pe care le postam pe rama oglinzii mele din baie. Acum, după 18 ani de vânzări directe în domeniul asigurărilor, respectiv de 5 ani în domeniul energiei, fac aproape același lucru, doar la un nivel mai mare. Sunt împreună cu soția mea Orianda de mai mult de 10 ani și avem patru copii ce ne colorează frumos viața de familie. Pe lângă timpul investit în actuala poziție de Director de Vânzări și Dezvoltare, îmi rămâne timp pentru pasiunea de a scrie cărți, a face sport în natură cu diverse jucării pentru oameni mari și mai ales timp pentru a investi în idei, obiceiuri și principii prospere în conexiunile neuronale a celor patru copii ai noștri, pe care ne dorim să-i vedem evoluând în exact ceea ce vor ei să facă, indiferent cât de diferit sau bizar va fi.

Ce avantaje aduce Energaz pentru clienți față de ceilalți competitori? Cum comentați creșterea companiei din ultimii ani?

În diacronia liberalizării pieței de energie și gaz, se poate distinge ușor faptul că în România nu există nici cea mai mică formă de informare privind prețul și tarifele aplicate. Mai exact, aproximativ 1 client casnic din 10.000 știe exact care este prețul pe care îl plătește pentru 1 Mwh de energie electrică, asta în contextul unei pieți de 8.400.000 de clienți care plătesc cuminți în fiecare lună ceea ce scrie pe factură, fără a putea ști dacă este prețul corect sau dacă cineva poate a greșit.

Primul avantaj pe care îl oferim este faptul că spunem exact cât este PREȚUL iar acest preț rămâne FIX pe toată perioada contractului. Pot spune că a fost suficient pentru a porni și crește continuu dezvoltarea companiei în această piață plină de întrebări și ambiguități în care am rezolvat cele mai importante componente de produs: Prețul energiei/Mwh și Siguranța că rămâne Fix.

Care este valoarea adăugată adusă de Energaz pe piața din România?

Pe lângă cele două avantaje deja amintite, clientul are inclusă o asigurare pentru locuința sa în caz de evenimente neprevăzute cum ar fi o inundație de la vecini sau incendiu iar în cazul în care apar defecțiuni de orice fel la instalația de energie electrică, gaz sau chiar cea de apă, va primi gratuit asistență tehnică pentru remedierea situației neprevăzute. Grija noastră pentru client se extinde dincolo de penuria unui contract simplu de furnizare ajungând la nivelul unui serviciu complet și fără lipsuri.

De unde a venit ideea aplicării modelului de intermediere pe piața din România?

După o perioadă frumoasă de 8 ani în domeniul asigurărilor unde am clădit compania cu cea mai extinsă echipă de colaboratori din România, nu am putut ignora dizolvarea marasmului din piața de energie tradițională în care am fost ținuți atâția ani, având prețuri fără explicații sau negocieri. A fost ușor să decidem să ajutăm clienții cu produse transparente, complete și mai ieftine decât dețin deja.

La ce număr de clienți ați ajuns?

Începând cu 2016, proiectul nostru a înglobat și o companie de furnizare având licența ANRE pentru clienți casnici și non-casnici, iar în total, considerând atât clienții din portofoliul furnizorului nostru cât și clienții intermediați pentru furnizorii parteneri, numărul la care am ajuns până la sfârșitul trimestrului 2 al acestui an este de 34.000 de contracte însumate atât pentru piața de gaze naturale cât și pentru cea de energie electrică. Prin acest număr suntem pe departe cea mai mare forță de vânzări independentă în domeniul energiei din România.

La ce tendințe să ne așteptăm pe viitor pe piață?

Multă concurență, multe oferte atrăgătoare iar fără o segregare profesionistă a cuiva care este ancorat în amănuntele pieții, multe decizii bazate pe culori, imagini și fețe zâmbitoare din reclamele unei lumi mereu fericite. Înclin să cred că factorul decizional al consumatorului de energie, cel puțin la început, nu va fi cel mai bun produs pentru el, ci mai degrabă cea mai bună campanie de marketing pentru produs.

Care sunt obiectivele strategice ale companiei pe termen mediu și lung?

Dezvoltarea unui sistem tip „referral” / mlm pentru consolidarea clienților, mai exact suntem pe punctul de a lansa o platformă prin care clienții vor câștiga lunar o reducere de 4 lei la factură pentru fiecare client pe care ni-l recomandă și intră în portofoliul nostru. Spre exemplu, din agenda de telefon care depășește aproape la fiecare dintre noi 500 de cunoscuți, dacă doar 30-50 dintre ei doresc un produs mai bun decât au pentru energie, atunci cel care ni i-a recomandat primește 120 respectiv 200 lei reducere în fiecare lună pentru factura sa de energie sau gaz. Cu alte cuvinte, unii clienți vor ajunge chiar la un cost zero al consumului de energie, fără să facă altceva decât să își informeze cunoscuții o singură dată despre posibilitatea unui produs mai bun decât au, fără nici un cost în plus și având oricând posibilitatea să plece de la noi dacă nu sunt mulțumiți de servicii.

Care a fost rețeta aplicată pentru creșterea brandului?

Misiunea noastră a avut ca sorginte nevoia nebănuită a clientului de a plăti pentru un produs mai bun și fără griji. Nu am investit în brand, am lăsat ca piața să ni-l formeze iar clienții să ni-l mențină în funcție de cum i-am mulțumit.

Cum au primit furnizorii vestea intrării Energaz pe piață și ce s-a schimbat în acești ani, din moment ce Energaz și-a crescut semnificativ portofoliul de clienți?

Cea mai mare provocare pe care a trebuit să o depășim a fost nepregătirea furnizorilor pentru preluarea unui număr mare de clienți casnici. În mod surprinzător, primii 3 furnizori cu care am colaborat, fiind depășiți de numărul mare de clienți cu care am venit către ei în primele luni de colaborare, au preferat să sisteze colaborarea și să nu plătească facturile aferente intermedierii. Dar cum orice provocare vine cu un avantaj minim egal, acest fapt ne-a obligat să adăugăm proiectului și o companie de furnizare licențiată prin care am început acumularea de clienți direct către noi.

Ce cifră de afaceri și ce profit ați înregistrat în anul anterior? Ce estimări aveți pentru perioada următoare?

Pentru anul anterior, luând în considerare atât activitatea de intermediere cât și cea de furnizare, proiectul nostru a ajuns la 1,2 milioane euro respectând o evoluție cu măcar 25% mai mult în perioada actuală, respectiv a celei de anul viitor. Ne bazăm pe o creștere neașteptată, mai ales în momentul în care piața identifică avantajele sistemului tip „referral” / mlm pe care îl pornim, fiind ceva unic și nemaiîntâlnit în piața de energie de până acum.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii