Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lideri |
|

Forbes Heroes: Nu există eroi în publicitate

Mulți oameni din publicitatea românească se consideră niște eroi. Mihai Gongu nu face parte din această „elită“. Eroii sunt în altă parte.
mihai_gongu_IMG_4599

Mihai Gongu este director de creație la GMP Group, cel mai mare grup independent de comunicare din România. „Este o stare plăcută să fii independent și să fii liber. V-o recomand!” – este îndemnul său către tineri. Până în ianuarie 2013, când a intrat în echipa GMP, Gongu a lucrat mai bine de cinci ani la Graffiti, agenție din rețeaua internațională BBDO. La începutul carierei sale de publicitar, el a lucrat la Leo Burnett, altă agenție dintr-o rețea mondială. Câteva luni (2009), a fost director de creație la BBDO Berlin. Așadar, Mihai Gongu cunoaște foarte bine munca într-o multinațională, cu avantajele și frustrările acesteia. Se simte bine la GMP, un grup în ascensiune, cu mari ambiții la festivalurile de creație publicitară.

Este absolvent al Academiei de Științe Economice din București, secția Cibernetică. „Secția de masochism!”, cum îi place să spună, amintindu-și lipsa de atracție pentru acest domeniu pe care a resimțit-o în studenție. Și-a dorit de atunci să intre în publicitate. Și a muncit cu perseverență ca să intre în publicitate. „Perseverența a fost calea prin care am reușit în publicitate. Pur și simplu am bătut la ușa publicității și am scris multe idei până când ușa mi s-a deschis”, spune Gongu. Din această perspectivă, nu se consideră un erou. Chiar dacă a muncit, a căpătat experiență, a obținut premii, a urcat pe scenele festivalurilor. „Sunt oameni în România care nu au urcat niciodată pe nicio scenă, dar sunt eroi cu adevărat!”, precizează creativul. Nici oamenii de la GMP Group, care au realizat deja faimoasa campanie „Why don’t you come over” pentru „Gândul”, nu sunt niște eroi. „Adevărații eroi ai acestei campanii sunt ziariștii care au străbătut întreaga țară și au vorbit cu românii și cu englezii și au creat un content foarte fain, declară Gongu. Am toată admirația pentru jurnaliștii care fac teren și scriu nopțile ca a doua zi să le apară articolele. Este un job de adevărat erou”, declară Mihai Gongu.

13242229_1297358010293274_158881131_o32 de rețete pentru a deveni propriul erou

Campania „Why don’t you come over” a reprezentat un răspuns la inițiativa guvernului britanic (în 2013) de a descuraja imigranții români. În scurt timp (două săptămâni), campania concepută de GMP și de „Gândul” s-a răspândit în toată lumea, cu ajutorul rețelelor de socializare, implicând sute de mii de români și generând peste 150 de apariții în presa internațională. Impactul campaniei românești a culminat cu decizia Guvernul Marii Britanii de a renunța la descurajarea românilor care doreau să muncească în această țară. „Targetul campaniei au fost britanicii. Pentru ei am realizat mesaje cu un umor asemănător cu al lor”, explică Gongu.

„Why don’t you come over” a obținut numeroase premii interne și internaționale. Cea mai recentă distincție internațională a venit în această vară, de la Festivalului Golden Hammer (Țările Baltice), unde campania a câștigat un Grand Prix la categoria PR neconvențional. La nivel național, ultimele distincții au fost obținute la festivalul eficienței în publicitate, Effie România 2014: Gold Effie la categoriile GoodWorks EFFIE – Brands (CSR) și Media & Entertainment.

Pentru Mihai Gongu, inspirația este rezultatul libertății și al muncii. „Ideile apar numai când muncești foarte mult. Secretul inspirației ține de talent și este nativ”, spune publicitarul de la GMP Group. El consideră că nu are statutul (de erou) de a oferi sfaturi sau lecții, dar crede că tinerii ar trebui să fie mai perseverenți și mai dispuși la hard work. Acum, tinerii au un mare avantaj pentru că au foarte multe opțiuni. „Important este să alegi ceva care îți place și să fii profund în acea chestie”, conchide Mihai Gongu.

Citiți lecțiile celor 19 eroi

 Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii