Cautare




, Contributor

Tech |
|

Noua față din IT

Două elemente au în comun aproape toate afacerile de succes: un manager vizionar și o echipă care se comportă ca o familie extinsă.
Kalon_Michael_Koch_20151124_0390

Câțiva tineri stau în jurul unui bar. Alături se află o masă de biliard, una de ping-pong. Copacii plantați în ghivece și dalele similare celor care pavează străzile din Centrul Vechi întregesc atmosfera. Numai că nu te afli în Centrul Vechi, ci la ultimul etaj al unei clădiri de birouri din nordul Capitalei și toată lumea din jurul tău vorbește (despre) tehnologie.

Puțin mai departe, dincolo de un perete de sticlă, se găsește o bucătărie de ultimă generaţie, însă unul dintre locurile cele mai inedite este barul, aflat în această zonă de relaxare, locul în care cel mai cerut produs din meniu este limonada cu ghimbir sau mentă.

Terasa este unul dintre spaţiile cele mai râvnite, chiar și în pragul iernii, când vremea este ceva mai neprietenoasă, iar anul următor va fi vedeta, pentru că urmează să fie instalate și copertine pentru a-i proteja de soare pe cei care vor să lucreze în aer liber.

Toți cei care lucrează aici au la dispoziție abonamente la săli de sport. Însă motivul este, din nou, oarecum diferit față de al altor corporații: la Kalon, toată lumea trebuie să fie în fomă perfectă, atât fizic, cât şi psihic, pentru că munca în companie presupune interacţiunea cu clienți și parteneri din diverse zone ale lumii, care sunt pe alte fusuri orare.

„Oamenii sunt mult mai eficienţi atunci când se bucură de o libertate mai mare. De aceea, în compania noastră, chiar dacă nu există reguli stricte, există linii directoare care trebuie urmate. Principala regulă este să fii genial, să îţi îmbunătăţeşti performanţa şi să te autodepăşeşti în mod constant”, afirmă David Iftime, Chief Creative Officer, cel care conduce o echipă de designeri premiați atât în țară, la festivaluri tradiționale, precum Effie, dar mai ales în străinătate, la Pentawards (Shanghai), Rebrand 100 (California) sau Transformation Awards (Londra).

Majoritatea birourilor sunt open space, însă le oferă ocupanților intimitatea unora clasice. Rândurile de birouri sunt separate de table pe care sunt trasate scheme sau desene – în zona creativă – de către echipele care lucrează împreună. Suntem în inima unei companii de dezvoltare de produse digitale – chiar dacă acest lucru nu este evident la prima vedere, pentru că nu există limitările pe care le impune o corporație. „De multe ori, cei care vin la un interviu de angajare spun că este prea frumos ca să fie adevărat”, afirmă Adrian Pungă, Chief Technology Officer.

Compania în care lucrează acum 100 de persoane se află între o afacere de tip antreprenorial, cu aspiraţii globale şi o corporaţie mai liberală.

De altfel, alegerea numelui companiei, Kalon, nu este întâmplătoare – acesta este un cuvânt grecesc, care înseamnă frumusețe ideală, atât la exterior, cât și la interior, din punct de vedere moral. Iar alături de frumuseţe, inovaţia este cealaltă componentă a viziunii Kalon, potrivit lui Michael Koch, CEO și fondator.

„Ideologia mea în privința leadershipului vizează atragerea celor mai buni oameni, a celor mai buni clienți și crearea unui mediu care să hrănească inovația”, afirmă americanul, care s-a mutat la București deoarece crede în potențialul inovator al României, care poate trece cu mult dincolo de a fi doar o bază pentru outsourcing.

De aceea, echipa Kalon este formată din oameni bine pregătiți, cu mulți ani de experiență în spate – „juniorii noștri sunt seniorii lor”, după cum afirmă Marius Militaru, directorul general al companiei.

„Viteza liderului determină ritmul grupului”, completează Koch, un fost sportiv de fotbal american, care are o experiență vastă în dezvoltarea de startup-uri în domeniul digital. De-a lungul timpului, el a creat companii care au colaborat cu branduri renumite, precum P&G, Fed Ex, Pepsi Co, Mars, Nike, Microsoft, AT&T sau Visa.

„Companiile mari vin la noi pentru a le rezolva problemele de afaceri”, mai spune antreprenorul în biroul său aflat în una dintre cele mai noi clădiri de birouri apărute în zona Floreasca, unul dintre noii poli de business ai orașului.

Omul de afaceri american a mizat puternic pe dezvoltarea unei companii în care libertatea gândirii să fie predominantă și ai cărei angajați să acționeze tot timpul, deoarece, pentru Michael Koch, faptele sunt importante pe o piață în care credibilitatea reprezintă un atu.

De altfel, compania a înregistrat cifre de afaceri foarte bune, cu toate că nu are nici doi ani vechime. Astfel, pentru 2015, reprezentanții săi estimează un nivel de patru milioane de dolari, iar pentru anul următor prevăd o creștere de până la 16 milioane de dolari. Strategia pe care o urmează Kalon este inedită, clientul fiind, de fapt, partenerul companiei. „Este important să discuţi liber, să comunici şi să le dai clienţilor posibilitatea de a lua decizia finală, după ce le furnizăm toate informațiile de care au nevoie, inclusiv să le spunem deschis atunci când perspectivele lor sunt limitative pentru proiect. Ceea ce ar face un partener, de fapt”, adaugă CEO-ul Kalon. Marius Militaru completează afirmația lui Michael Koch și spune că, în momentul de față, compania este poziționată la granița dintre consultanță și implementare. „Kalon este o companie de consultanță, precum cele din Big 4, care face recomandări și vine cu soluții, dar în același timp este și o companie care se ocupă de implementare și dezvoltare”, explică el. Michael Koch afirmă că activitatea companiei nu este centrată pe o anumită industrie, iar clienții provin din diferite domenii de activitate. De asemenea, domeniul în care compania vede potenţial este managementul francizelor. De exemplu, unul dintre proiectele dezvoltate de Kalon este o platformă prin care toți francizații McDonald’s din SUA își pot crea propriul site, unde clienții pot vedea oferte personalizate pentru restaurantul respectiv și pot aplica pentru job-uri în acea unitate.

Până la urmă, rețeta pentru inovație este simplă, crede Koch. „Dă-le oamenilor libertatea și încrederea să își exprime talentul, un mediu care hrănește creativitatea și vei avea o echipă capabilă să genereze inovație la nivel global”.

Cum lucrezi cu McDonald’s

Unul dintre cele mai importante proiecte dezvoltate de Kalon a fost o platformă prin care toți francizații McDonald’s din SUA își pot crea propriul site unde clienții pot vedea oferte personalizate pentru restaurantul respectiv și pot aplica pentru job-uri în acea unitate.

McDonald’s este cel mai mare operator de restaurante din lume și are doar în Statele Unite 14.500 de unități. Compania avea nevoie de un produs digital care să permită o îmbunătățire a experienței utilizatorilor, iar aceasta să determine o creștere a implicării în comunitatea locală și o mai bună administrare a nevoilor de recrutare.

Platforma MylocalMcDs.com funcționează ca un sediu digital pentru proprietarii și operatorii de restaurante și ca un sistem de administrare a conținutului care să ajute, în plus, și la optimizarea procesului de recrutare la nivel național, regional sau local.

Având în vedere cele aproximativ 14.500 de site-uri, adaptabilitatea și individualizarea au fost elemente cheie, potrivit Kalon, care a prioritizat informațiile pe care le căutau utilizatorii astfel încât administratorii fiecărui site în parte să poată avea un răspuns adaptat și individualizat. Proprietarii au posibilitatea de a genera modificări imediate, de a-și promova anumite servicii, oferte speciale, evenimente, pot distribui prin intermediul platformei materiale video interactive sau își pot conduce campaniile de marketing locale.

MylocalMcDs.com este o soluție scalabilă, capabilă să fie implementată în orice restaurant McDonald’s din lume.

Rezultate

100% grad de adopție;

14.500 de website-uri, câte unul pentru fiecare restaurant din Statele Unite;

mai multe milioane de aplicanți folosesc platforma în fiecare an;

au fost promovate peste 40.000 de locuri de muncă până în prezent.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii