Cautare




, Contributor

Tech |
|

Noua eră ,,smart”

Randolph Moorer_2791
Dispozitivele mobile, social media, big data şi cloud-ul. Cum influenţează acestea viaţa utilizatorilor de tehnologie şi a tuturor businessurilor?

Tehnologia este o industrie fantastică ce are capacitatea de a se reinventa în continuu. „Acum traversăm o nouă perioadă de tranziţie, una care a început însă în urmă cu jumătate de secol, odată cu apariţia mainframe-urilor (computere de dimensiuni foarte mari, apărute în anii ’50, folosite în special de instituţiile guvernamentale şi marile companii pentru procesarea de date)”, explică Randolph Moorer, vicepreşedinte – Software, Central & Eastern Europe, IBM. La începutul anilor ’80 apăreau PC-urile care au crescut foarte mult productivitatea angajaţilor. Zece ani mai târziu internetul şi e-Businessul au revoluţionat modalitatea în care companiile interacţionau cu clienţii, partenerii şi distribuitorii, a mai precizat reprezentantul IBM, în cadrul Forbes CEE Forum.

„Iar acum, şase decenii mai târziu de la apariţia mindfreme-urilor, ne aflăm în pragul unei noi ere, trecem printr-o nouă transformare majoră, noua eră «smart», apărută odată cu intersectarea celor patru elemente cheie”, mai spune Randolph Moorer. Este vorba despre o eră în care modelele de business sunt rescrise în primul rând de: ubicuitatea oferită de reţelele sociale – un domeniu în care aproximativ 62% din companii declară că vor investi mai mult în următorii ani; miliardele de dispozitive mobile – circa 91% din utilizatori ţin mereu la îndemână un astfel de dispozitiv; cantităţi uriaşe de date şi o infrastructură cloud tot mai dezvoltată – circa 62% dintre companii se vor baza pe acest gen de servicii până în 2016.

Pentru a explica în detaliu influenţa acestor elemente cheie el a luat ca exemplu big data şi a descris importanţa unei bune gestionări a datelor. „În ultimele 18 luni am creat o cantitate mai mare de date decât în întreaga istorie a tehnologiei de până atunci şi vom produce o cantitate tot mai mare”, spune Moorer. Însă, în proporţie de 80% acestea sunt date nestructurate, precum mesajele de pe reţelele de socializare, de pe bloguri, videoclipurile de pe Youtube, date care nu înseamnă de fapt informaţie concretă. „Desigur printre ele există şi informaţie, însă aici intervine partea analitică a tot ceea ce înseamnă Big Data. Avem toate aceste date, le depozităm dar nu facem nimic cu ele. Aşa că suntem nevoiţi să le separăm, să le analizăm și să luăm anumite decizii legate de ele”, explică reprezentantul IBM. Managerierea acestor date va deveni în timp esenţială pentru relaţia companiilor cu clienţii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii