Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Leadership |
|

Nouă din zece mașini vândute de BMW în România anul trecut au avut tracțiune integrală

Ce au în comun mașinile electrice, tracțiunea integrală, motoarele diesel, motocicletele, cultura și un pilot de aproape 100 de ani.
038 MP BMW

România reprezintă o piață specială pentru BMW. La nivel mondial, este țara cu cel mai mare procent de mașini cu tracțiune integrală în totalul mașinilor vândute, potrivit lui Wolfgang Schulz, directorul general al BMW Group România.

Practic, nouă din zece mașini vândute de BMW în România anul trecut au avut tracțiune integrală. Dintre acestea, aproximativ șase făceau parte din așa-numita familie X, adică a vehiculelor de teren, ceea ce înseamnă că mai mult de trei din zece mașini BMW vândute anul trecut erau limuzine cu tracțiune integrală.

„Românilor le plac mașinile cu tracțiune integrală, care asigură un nivel crescut de siguranţă în condiţii de aderenţă dificilă fără a afecta agilitatea şi experienţa dinamică pentru care BMW este renumită“, afirmă Wolfgang Schulz, potrivit căruia, la nivelul anului trecut, cele mai căutate modele BMW au fost X5, X3 și X1, fiecare cu vânzări între 340 și 390 de unități.

Într-o vreme în care motoarele diesel au fost în centrul unui scandal uriaș la nivel mondial, în urma descoperirii fraudelor pe scară largă privind emisiile de oxizi de azot făcute de grupul Volkswagen, marca germană de lux BMW rămâne foarte apreciată în România pentru motorizările sale diesel, care au echipat mai mult de nouă mașini din zece livrate anul trecut. „Credem că dieselul rămâne foarte relevant, mai ales în contextul reducerii emisiilor de CO2. Motorizările pe motorină rămân cea mai interesantă soluţie pentru cei care vor să acopere distanţe lungi“, adaugă Wolfgang Schulz.

BMW este singurul constructor de pe piaţă care oferă două catalizatoare pe aproape toate modelele sale, dintre care unul pentru a obţine un nivel al emisiilor deosebit de redus. Potrivit reprezentatului BMW Group România, care citează un test al revistei germane „auto motor şi sport“, limuzina BMW 520d oferă cel mai mic nivel de noxe dintr-o serie de aproximativ 50 de automobile testate.

În acelaşi timp, marca germană este unul dintre pionierii în ceea ce privește vehiculele electrice, un alt subiect fierbinte la nivel mondial. BMW are o cotă de o treime din automobilele electrificate (mașinile electrice și plug-in hybrid) vândute în 2017 în România, iar prin cele aproape 120 de modele livrate anul trecut, BMW i3 este cel mai de succes model electric din România, chiar dacă piaţa de profil devine din ce în ce mai disputată. BMW i3 a fost principala alegere pe care au făcut-o companiile de car-sharing şi shuttle în ultimii ani.

„Versiunile plug-in hybrid completează oferta noastră (în segmentul electromobilității – n. red.) şi sunt soluţia ideală pentru cei care fac drumuri în special în oraş, unde pot merge numai electric, dar doresc să poată parcurge oricând și distanţe mari, fără nicio limitare de autonomie“, spune Wolfgang Schulz, care estimează că deși vehiculele electrice și versiunile plug-in hybrid sunt în creștere, modelele cu motorizare diesel vor continua să reprezinte cote importante și pe viitor. „Mă aștept ca tendințele pe care le-am remarcat și până acum, privind ponderea mare a modelelor cu tracțiune integrală și a celor cu motorizare diesel să se mențină în continuare, cel puțin în ceea ce privește segmentul corporațiilor“, adaugă oficialul, potrivit căruia, staţia de încărcare rapidă de la birourile BMW Group România este una din cele mai utilizate din ţară. În 2017, prin 1.038 de încărcări efectuate, au fost livraţi 14,11 MW de energie, ceea ce a contribuit la „o reducere a emisiilor de 5,6 tone CO2, considerând kilometri care au fost parcurşi în mod electric faţă de soluţii convenţionale“. BMW Group este implicat, alături de MOL, E.ON, Nissan în cadrul proiectului regional NEXT-E care îşi propune să dezvolte, până la finalul anului 2020, o rețea de peste 250 de stații de încărcare de mare putere în Europa Centrală și de Est, dintre care circa 40 de staţii în România.

Până atunci, însă, 2017 a fost cel mai bun an din istoria BMW Group în România, cu 2.932 de automobile BMW şi MINI şi 268 de motociclete vândute.

„Avem o dezvoltare constantă şi stabilă. Este remarcabilă deschiderea partenerilor locali, care cred în mărcile noastre şi investesc constant. Am început, în acelaşi timp, cea mai puternică ofensivă de produse din istoria BMW Group. La nivel local investim în dezvoltarea de produse şi servicii care să susţină portofoliul de modele“, explică Wolfgang Schulz. Cu 2.616 mașini livrate în 2017, marca BMW a înregistrat o scădere ușoară faţă de 2016, în timp ce marca MINI a înregistrat un record absolut, cu 323 de mașini livrate, în creștere cu aproape jumătate față de anul precedent. BMW Motorrad, divizia de motociclete, a consemnat la rândul său un record, prin cele aproape 270 de vehicule livrate anul trecut, cele mai importante fiind modelele BMW R1200 GS Adventure şi BMW R1200 GS. Un rol important pentru creșterea vânzărilor de motociclete l-au avut, potrivit reprezentanților companiei, și programele de finanţare în condiţii comparabile cu cele pentru automobile.

Reţeaua de dealeri a BMW Group România a cunoscut o dezvoltare importantă, potrivit lui Wolfgang Schulz, fiecare dintre ultimii ani marcând apariția unui centru auto complet, adică așa-numiții „eroi locali“. A fost cazul dealerului APAN Motors Iași (decembrie 2014), Auto Cobălcescu București (decembrie 2015), Group West Motors Satu Mare (martie 2016), XCARS Târgu Mureş (iunie 2017).

„Dealerii deja existenţi au realizat anul trecut investiţii importante: patru agenţi noi BMWi au fost deschişi în Bucureşti (Auto Cobălcescu), Ploieşti (Proleasing), Cluj-Napoca (Auto-Transilvania) şi Timişoara (Banat Car), în timp ce doi dealeri au obţinut certificarea oficială BMW M (Auto Cobălcescu în Bucureşti şi APAN Motors în Brăila)“, adaugă Wolfgang Schulz.

BMW Group România a fost implicat anul trecut, potrivit lui Wolfgang Schulz, în cadrul mai multor proiecte culturale, precum Festivalul Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, sau o colaborare cu artistul Adrian Mitu în realizarea unei serii de lucrări dedicate istoriei mărcii şi aniversării de 100 de ani în 2016, care a căpătat vizibilitate internaţională şi din primăvara anului trecut este expus în SUA, în colecţia permanentă a BMW Car Club of America.

Însă unul dintre cele mai vizibile proiecte ale BMW Group în România a fost anul trecut colaborarea cu Concursul de Eleganţă de la Sinaia. La ediţia din 2017 a fost adus la Sinaia, prin intermediul BMW Group Classic, unul dintre cele mai elegante şi valoroase automobile BMW din istorie – un BMW 328 Mille Miglia Roadster. Extrem de rar (cel adus la Sinaia era doar unul din trei produse vreodată), modelul revenea, practic, în România, după ce în 1940 participa la Marele Premiu al oraşului Braşov. Mai mult, ediţia din 2017 l-a avut ca invitat special pe legendarul pilot român Marin Dumitrescu, care a condus în cariera sa mai multe modele BMW 328 special pregătite de el. Prezența pilotului român a fost cu atât mai importantă cu cât la începutul acestui an, un an important în istoria României, Marin Dumitrescu a împlinit 99 de ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii