Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Nikos Tzinieris (East Balkans Commercial Director, PepsiCo): „La nivelul vieții sociale, observăm o sporire a încrederii consumatorului român”

Le-am solicitat oamenilor de afaceri să privească spre viitor, prin prisma lecțiilor pe care le-au învățat în 2016.
Nikos Tzinieris

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2016? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului?

Nikos Tzinieris: Pentru PepsiCo, 2016 a reprezentant un an foarte bun din punct de vedere al performațelor înregistrate în România.Am fost neconvenționali, inovativi, am experimentat și am fost activi.

Am fost norocoși să operăm pe o piață aflată pe un trend crescător, reușind să ne extindem atât în categoria produselor alimentare, cât și în cea a băuturilor.Investițiile noastre au fost direcționate atât către consumatorii, cât și către clienți, activând brandurile companiei prin diverse platforme.

Mai mult, am investit în dezvoltarea capacităților angajaților de a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor și de a interacționa cu aceștia.

Succesul înregistrat în acest an de către PepsiCo se reflectă atât în performațele companiei și creșterea cifrei de afaceri, dar și în evoluția oamenilor din companie, unii dintre ei ocupând chiar funcții importante la nivel regional.

 

Forbes: Care a fost evenimentul care v-a impresionat neplăcut în domeniul în care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut?

Nikos Tzinieris: Am întâmpinat provocări semnificative în ceea ce privește modalitatea de gestionare a obligațiilor legale impuse companiilor pentru reciclarea ambalajelor care s-a datorat unui mix de factori. Tot aceasta este și zona unde ne-ar fi plăcut să vedem o implicare activă din partea autorităților locale și centrale, prin asigurarea transparenței necesare.

Un impact pozitiv l-a avut creșterea cu două cifre a pieței produselor alimentare și a băuturilor, ca efect al micșorării TVA-ului și al creșterii salariului minim pe economie, măsuri ce au impulsionat veniturile disponibile și consumul.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Nikos Tzinieris: În 2017 ne vom focusa pe impulsionarea vânzărilor, consolidarea excelenței de care dăm dovadă pe partea execuțională, dar și pe dezvoltarea programului de transformare și productivitate, continuând să investim în oameni și în capacităților acestora.

Continuăm să dezvoltăm un business sustenabil implementând noul plan „Performanță cu Scop”, lansat la nivel mondial în această toamnă.

 

Forbes: Care sunt cele mai bune trei lucruri care s-au întâmplat în 2016 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.)

Nikos Tzinieris: În ceea ce privește mediul de afaceri, cred că putem vorbi despre o creștere a consumului de 13% în volum pentru sucurile carbogazoase și ne-carbogazoase* (fără apa minerală) și 18%* pentru Snacks – Core Salty* (Potato Chips, Extruded, Pellets, Popcorn, Tortilla) înregistrate în piața de retail din România, în intervalul ianuarie – octombrie 2016 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, determinată de creșterea venitului disponibil (salarii minime, reducerea TVA-ului, șomaj scăzut, investițiile străine, cea mai mare creștere a PIB-ului din Europa).

La nivelul vieții sociale, observăm o sporire a încrederii consumatorului. La acest moment, este printre cele mai mari din regiune. Iar, din punctul de vedere al mediului politic, putem considera stabilitatea politică a gurvernului, urmată de alegerile din decembrie și acțiunile de a o restabili.

 

* Cifre furnizate de Retail Index ale Nielsen pentru categoriile personalizate de Sucuri (Sucuri carbogazoase si necarbogazoase, Ice Tea, fără Apa Minerala) și Snacks – Core Salty (Potato Chips, Extruded, Pellets, Popcorn, Tortilla), raportate pentru piața de retail din România, intervalul ianuarie 2016 – octombrie 2016, excluzând vânzările directe din Cash&Carry. Copyright © 2016, The Nielsen Company.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii