Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Nevoia de sustenabilitate

În contextul schimbărilor climatice și al comportamentului nesăbuit al oamenilor în relația cu mediul înconjurător, investițiile în sustenabilitate au devenit imperative.  
048 core Mondelez 1

Ajuns în Praga la ora 17, nu am avut cum să nu remarc diferențele semnificative dintre capitala Cehiei și București. Într-o zi din mijlocul săptămânii, „ora de vârf” din Praga se aseamănă mai degrabă cu o plimbare de duminică pe marile artere din București, astfel că nu durează mai mult de 35 de minute să ajungi de la aeroportul Vaclav Havel până în centrul orașului de pe Vltava. Cehia este și una dintre cele mai avansate țări din fostul lagăr socialist, având o economie puternic dezvoltată, în care industria are o pondere de aproximativ o treime în Produsul Intern Brut. Pe lâng celebra Skoda, cehii se mai laudă și cu cea mai scăzută rată a șomajului din Uniunea Europeană, de doar 1,9%, aspect ce dă, însă, suficiente bătăi de cap companiilor care au în plan să își extindă afacerile în această țară.

Tot la fel de ușor de parcurs este și drumul până la Lovosice, o mică localitate situată la peste 60 de kilometri de Praga, unde este localizată una dintre fabricile din Cehia ale Mondelēz International, cel mai mare producător global de biscuiți, care are în portofoliu branduri precum Milka, Oreo, BelVita, Barni sau Toblerone. Grâul este principalul ingredient în producerea biscuiţilor vânduți sub renumitele branduri ale Mondelēz. În acest context, în urmă cu mai bine de zece ani, împreună cu un grup restrâns de fermieri, Mondelēz a început să implementeze o viziune asupra unei modalități mai bune de a cultiva grâul, dezvoltând proiectul Harmony, o cartă a ceea ce compania susține că include cele mai bune practici, care a declanșat o adevărată mișcare a agriculturii durabile.

Lansat în anul 2008 în Franța, programul Harmony promovează biodiversitatea și practicile de mediu responsabile pentru producția de grâu din Europa. Programul a fost creat pentru întregul lanț de aprovizionare, din care fac parte fermieri, cooperative, morari și beneficiază de susținerea fermierilor parteneri care adoptă practici sustenabile în cultivarea și procesarea grâului. Fermierii din program aleg să folosească apa judicios, protejează solul, biodiversitatea și reduc emisiile de carbon, crescându-și, în același timp, veniturile. De-a lungul acestei perioade, investițiile realizate de Mondelēz în programe de sustenabilitate se ridică la 800 de milioane de dolari.

Proiectul s-a dezvoltat pe baza unui parteneriat cu fermierii locali situaţi în imediata proximitate a fabricilor de biscuiți ale producătorului. Fermierii Harmony primesc o primă pentru a aplica o cartă foarte strictă a celor mai bune practici agricole, Carta Harmony, pentru a cultiva grâul într-un mod durabil. Astfel, Harmony își propune prevenirea utilizării pesticidelor şi îngrăşămintelor, conservarea apei şi solului şi reducerea emisiilor de carbon. Carta Harmony conţine, de asemenea, practici specifice pentru sporirea biodiversităţii.

Astăzi, 75% din grâul necesar pentru prepararea biscuiţilor Mondelēz în Europa Occidentală este cultivat de fermierii ce fac parte din programul Harmony, sau 60% pe ansamblul Uniunii Europene. În plus, compania are în plan ca, până în 2022, 100% din grâul necesar pentru biscuiții vânduți în Uniunea Europeană să provină din resurse sustenabile.

De altfel, prin carta Harmony se instituie următoarele obiective: reducerea utilizării pesticidelor şi îngrăşămintelor prin selecţia riguroasă a seminţelor de grâu pentru rezilienţa lor şi pentru calitatea biscuiţilor şi prin rotaţia recomandată a culturilor şi îngrijirea solului; evitarea utilizării inutile a tratamentelor; reducerea emisiilor de carbon, în special prin reducerea îngrășămintelor; conservarea resurselor de apă.

„Suntem cea mai mare companie de biscuiţi din Europa şi din lume. Grâul este principalul ingredient al biscuiţilor noştri, iar dedicaţia noastră este desăvârşită. Cu Harmony vrem să promovăm grâul şi să îmbunătăţim impactul nostru asupra mediului. Harmony va afecta progresiv toate mărcile noastre de biscuiţi, pe măsură ce vom acoperi 100% din biscuiţii vânduţi în Uniunea Europeană până în 2022”, precizează Flora Schmitlin, Harmony EU Programme Manager.

În plus, pentru realizarea obiectivelor sale, Mondelēz International a început extinderea Harmony, urmând ca branduri globale precum BelVita sau Barni să fie incluse în program. Astfel, brandurile menționate vor fi inscripționate pentru prima dată cu logoul Harmony, începând cu perioada imediat următoare, după modelul prăjiturilor Lu. În prezent, în programul Harmony sunt implicați aproximativ 1.700 de fermieri și 21 de cooperative din Belgia, Cehia, Franța, Italia, Polonia și Spania. În plus, în acest an, proiectul Harmony a ajuns să fie implementat pentru prima oară și în Ungaria.

„Din postura de cel mai mare producător de biscuiți de la nivel global, avem misiunea de a ne asigura că grâul este produs într-un mod sustenabil. Prin intermediul Harmony schimbăm modul în care este crescut și recoltat grâul în Europa. Vrem să oferim consumatorilor produse de înaltă calitate, bazate pe materii prime produse într-o manieră sustenabilă”, adaugă Flora Schmitlin.

Prin extinderea programului, producția anuală de grâu sustenabil ar urma să depășească 280.000 de tone în anul 2022. În prezent, programul Harmony acoperă aproximativ 60% din biscuiții companiei din Europa, iar fermierii care sunt implicați în program au reușit să reducă cu 20% consumul de pesticide și cu 60% pe cel de insecticide.

Veniturile nete din 2018 ale Mondelēz International (NASDAQ: MDLZ) au fost de aproximativ 26 de miliarde de dolari. Mondelēz este lider global pe piețele de biscuiți, cu branduri puternice de biscuiți, ca Oreo și belVita; ciocolată – Cadbury Dairy Milk și Milka; gumă – Trident. Mondelēz International este membru în Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 și Dow Jones Sustainability Index. Cea mai mare parte a încasărilor este generată de biscuiți (43%) și ciocolată (32%). În schimb, o parte importantă a încasărilor este datorată brandurilor locale, considerate adevărate „bijuterii locale” de către reprezentanții Mondelēz, acestea generând 47% din totalul vânzărilor la nivel global. Produsele Mondelēz se vând în 150 de țări, iar compania are la nivel global aproximativ 80.000 de angajați.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii