Cautare




, Contributor

|
|

Ce sfaturi are pentru tinerii antreprenori români Neil Patel

A câștigat primul milion de dolari la 21 de ani, iar recent a fost numit de președintele Obama unul dintre cei mai buni 100 de antreprenori sub 30 de ani. Care este rețeta lui Neil Patel?
Neil-Patel-HR-Ray-Spaddy-4

”Acest lucru este o onoare pentru mine, să fiu pe acea listă împreună cu alți oameni remarcabili”, spune cu modestie Neil Patel, care a venit la București cu ocazia GPeC, un eveniment dedicat comerțului electronic din România. Spune că această nominalizare l-a ajutat puțin în sensul în care numele său a ajuns să fie mai bine cunoscut, însă pare mult prea concentrat pe businessurile sale. „Ceea ce am învățat este că, dacă vrei să ai un business de succes, trebuie să rezolvi o problemă: să creezi un produs sau un serviciu care să fie bun, ușor de folosit și, în mod ideal, să fie accesibil”, spune Neil Patel. A reușit să facă primul milion de dolari atunci când avea 21 de ani. „După aceea, vrei mai mult. Nu se oprește niciodată dorința. Dar nu are legătură cu banii, pentru că după o vreme faci acest lucru pentru că îți place”, spune Patel.

Avea 16 ani atunci când a prins gustul antreprenoriatului. A creat atunci un website pentru joburi despre care mărturisește că nu a avut prea mare succes. Nu s-a lăsat bătut însă și a fondat, alături de un prieten, o companie de marketing. De atunci și până acum spune că a pierdut numărul companiilor pe care le-a creat, însă acum are în vedere numai pe patru dintre acestea. Este cofondatorul CrazyEgg, Hello Bar sau KISSmetrics, care ajută companii precum Amazon, NBC sau Viacom să își crească veniturile. Forbes US îl consideră unul dintre primii 10 specialiști în marketing online, iar președintele Obama l-a nominalizat ca fiind unul dintre cei mai buni 100 de antreprenori sub 30 de ani.

Pentru că are experiență în eCommerce, Neil Patel a explicat care pot fi șase moduri „neortodoxe” în care poți să crești o companie în acest domeniu. „Majoritatea oamenilor din eCommerce încearcă să facă câteva schimbări minore, dar eu încerc să le dau câteva sfaturi despre cum pot să crească cu adevărat compania. De exemplu, adăugarea unui quizz înainte ca un client să cumpere produsul – este o metodă neortodoxă pentru eCommerce care poate să fie de bun augur”, explică tânărul antreprenor de 30 de ani. Chiar dacă metoda pare greoaie, Neil Patel îi asigură pe cei pe care o vor folosi că vor înregistra creșteri, fiindcă metoda este testată de el. „Dacă poți face mai mulți bani folosind această metodă, nu mai contează, de fapt, cât de complicată pare să fie”, mai spune tânărul antreprenor. A doua metodă „neortodoxă” pe care o propune Neil Patel este folosirea locului de unde este accesat computerul. „Am observat că oamenii sunt mai receptivi la geotargetare”, explică el. Apoi, clienții trebuie să vadă că ești acolo pentru ei nu numai atunci când au neapărat nevoie să cumpere ceva. „Atunci când îi ceri unui om să cumpere de pe site-ul tău, este ca și cum l-ai cere în căsătorie, este un angajament pe termen lung. Dacă ajungi să îi cunoști pe oameni, le trimiți emailuri, povestești despre aceste lucruri pe blog, atunci capătă încredere”.

În al patrulea rând, clienților ar trebui să li se dea niște teme de rezolvat, spune Neil Patel, care explică faptul că a observat că atunci când oamenilor li se dau sfaturi despre cum să folosească, de pildă, produsul mai bine, după ce l-au cumpărat, probabilitatea de a se întoarce și de a cumpăra din același loc este mai mare. Un alt sfat pe care îl dă antreprenorul de 30 de ani este acela de a sublinia numărul redus de produse rămase, însă la fel de important este și numărul de ore sau zile rămase până când oferta își va pierde valabilitatea. „Dacă arăți câte produse au mai rămas, clienții tind să cumpere mai repede pentru a nu le pierde”.

Antreprenorilor tineri le spune să învețe mereu din greșeli, fiindcă inevitabil, acestea se vor produce, însă numai așa un business poate ajunge spre succes. „Eu am făcut multe greșeli – de la faptul că nu mă concentram pe un singur business, la faptul că nu executam lucrurile suficient de repede sau că nu am învățat din greșelile altora”, recunoaște Neil Patel.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii