Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Monica Tamaș (Unilever): “Misiunea principală a marketingului este aceea de a înțelege nevoile oamenilor și a le conecta cu produsele potrivite”

Pasiunea pentru branduri și oameni reprezintă fundația unei cariere de succes în marketing, consideră Monica Tamaș, om de marketing în cadrul Unilever South Central Europe.
049 marketing 13 Monica Tamas Unilever

Monica Tamaș, Marketing & Business Division Leader, Unilever South Central Europe

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani)

Monica Tamaș: Misiunea principală a marketingului este aceea de a înțelege nevoile oamenilor și a le conecta cu produsele potrivite, atât la nivel funcțional, cât mai ales la nivel emoțional. Într-o lume în care soluțiile abundă, poveștile sunt cele care fac diferența, iar rolul brandurilor rămâne central.

Gestionarea responsabilă a datelor

Tehnologia ne ajută să construim punți individuale către oameni, prin care să purtăm un dialog cu ei. Această conexiune digitală unu la unu presupune un nivel ridicat de încredere pe care consumatorii o au în noi, care vine la pachet cu așteptări pe măsură. Gestionarea și utilizarea datelor lor este o responsabilitate foarte mare pentru branduri și cred că acest subiect va defini următorii ani.

Standarde de calitate

Industria bunurilor de larg consum are o dinamică în creștere, iar barierele de intrare pe piață s-au redus, ceea ce atrage mulți jucători noi. O problemă vizibilă este menținerea unui standard ridicat de siguranță și de calitate, atunci când este atât de ușor să produci și să vinzi. Aici intervin brandurile autentice, care au un angajament puternic pentru calitate și care comunică transparent.

Implicarea socială

După cum spuneam mai devreme, poveștile sunt cele care fac diferența, iar atitudinea și acțiunile brandurilor sunt cele mai convingătoare. În viitor, marketingul se va axa pe branduri care își asumă o misiune socială sau de mediu și care contribuie la dezvoltarea comunităților în care activează. Nu este doar despre ceea ce spun că fac, ci despre ceea ce fac cu adevărat.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANCA MUȘAT (HEINEKEN)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing)

Monica Tamaș: În primul rând, i-aș ura bun venit în breaslă. (Zâmbește.) Cred că pasiunea pentru branduri și oameni este fundația unei cariere de succes în marketing. Apoi, ca în orice domeniu, este important să găsească acele elemente din industrie care îi aduc cea mai multă satisfacție, iar asta înseamnă experimentare, care vine cu tot cu eșecuri. Ritmul schimbării este foarte mare, piețele sunt competitive.

Lansarea unui produs sau pregătirea unei campanii presupun multe ajustări între stadiul de concepție și cel de execuție, motiv pentru care e nevoie de reziliență. În plus, ar trebui să aibă o deschidere spre a primi feedback, dar mai ales capacitatea de a selecta lucrurile relevante. Toți oamenii din business se pricep la fotbal, politică și marketing, așa că tind să ofere păreri, sfaturi, critici solicitate sau nesolicitate dintre cele mai diverse.

Nu în ultimul rând, trebuie să învețe constant și continuu pentru a ține pasul și a dezvolta produse și campanii care să răspundă nevoilor consumatorilor.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RĂZVAN NANULESCU (SANOFI)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Monica Tamaș: Unilever nu ar fi rezistat pe piață timp de peste 100 de ani dacă nu ar fi crescut și învățat împreună cu parteneri și colaboratori. Mentalitatea de a opera într-un mod sustenabil înseamnă că ne alegem mereu parteneri cu integritate, care demonstrează o puternică etică profesională și un interes pentru parteneriat pe termen lung.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA CRAMER (TELEKOM)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Monica Tamaș: Common sense – nu știu dacă se poate traduce neapărat prin bun simț. De cele mai multe ori, ideile care funcționează în orice piață sunt simple și pline de sens, ne fac să ne întrebăm cum de nu ne-am gândit și noi la asta. Sensul izvorăște dintr-o deschidere spre oameni, spre nevoile lor și din dorința de a rezolva o problemă reală pentru oameni, generând în același timp valoare pentru business.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HOFFMAN (COLA-COLA HBC)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii