Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Monica Eftimie (Sphera Franchise Group): “Domeniul comunicării este presărat cu provocări la tot pasul și implică, așadar, multă creativitate și curaj pentru a realiza proiecte mărețe”

Monica Eftimie (Sphera Franchise Group) consideră că un om bun de marketing trebuie să fie creativ și versatil în primul rând, pentru ca să poate lucra cu ușurință la strategii în diferite domenii, de la cosmetice până vopseluri.
072 marketing 35 Monica Eftimie Sphera

Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group

Forbes: În opinia dvs., care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani).

Monica Eftimie: De-a lungul timpului, prin experiența acumulată, prin testarea în piață a produselor sau serviciilor și prin schimbările comportamentelor de consum, am înțeles faptul că marketingul autentic, personalizat, orientat nu doar către profit, ci și către nevoile reale ale consumatorilor și feedback-ul spontan sau solicitat din partea acestora, are șanse de rezultate foarte bune.

Apropierea constantă și conștientă față de consumator este posibilă datorită vitezei uimitoare cu care tehnologia evoluează, aceasta reprezentând totodată și una dintre cele mai mari provocări ale comunicării de brand, prezente și viitoare.

Felul în care oamenii de marketing și echipele lor vor reuși să alinieze tendințele din digital la insight-urile specifice consumatorului, indiferent de industrie, va face diferența.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RALUCA GRIGORIU (STUDIO MODERNA)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing).

Monica Eftimie: Unul dintre lucrurile pe care le-am învățat de-a lungul timpului este acela că domeniul comunicării este presărat cu provocări la tot pasul și implică, așadar, multă creativitate, curaj pentru a realiza proiecte mărețe și totodată o doză semnificativă de asumare.

O altă componentă esențială a reușitei este dorința de învățare. Totodată, pentru a putea persevera în acțiunile întreprinse, cred că este esențial să realizezi că schimbarea, care poate fi descurajantă la început, atrage după sine evoluția și formarea ca specialist.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA MIHĂILĂ ANDREI (BCR)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori).

Monica Eftimie: Deviza care îmi dictează acțiunile atât în viața personală, cât și în cea profesională este „less is more”, ceea ce înseamnă că nu urmăresc neapărat cantitatea, ci mă ghidez mai degrabă după calitate. Prin urmare, sunt atentă ca oamenii cu care colaborez, fie că vorbim despre agenții de publicitate, PR, media, digital sau furnizori, să aibă valori și o viziune comună.

Totodată, îmi place să am alături oameni cu păreri diferite sau care pot să pună la îndoială cerințele noastre de client. În momentul în care diferențele de opinii vin la pachet cu argumente foarte puternice sunt mai mult decât deschisă la schimbare și acceptare pentru a integra perspective noi la nivel de comunicare și marketing.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIRUNA SMEUREANU (COLA-COLA)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Monica Eftimie: Cred că cel mai  potrivit ar fi să vorbim aici despre un mix de calități. Specialistul în marcom ar trebui să fie creativ și versatil în primul rând, pentru că astăzi poate lucra la strategii de promovare pentru cosmetice, iar mâine poate fi vorba despre FMCG, vopseluri sau altele.

Apoi intervine know-how-ul pe domeniile în care activează, cunoașterea pieței, prin urmare un research puternic pe consumatori, produse, servicii, concurență, dar și cunoștințe de macroeconomie sau financiar-administrative.

În plus, trebuie să existe constant curiozitatea de a învăța lucruri noi, dar și o doză de curaj îmbinată cu pragmatism. Atunci când cunoști foarte bine domeniul în care activezi, cu atât mai ușor va fi să identifici oportunitățile și să găsești soluții potrivite la provocările pieței.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LOREDANA IONEL (BEIERSDORF)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii