Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Lifestyle |
|

Modelul franţuzesc

Se spune că, pentru a face o afacere, unu este prea puţin şi doi prea mulţi. Familia Preotu a început în trei şi a ajuns să controleze cinci branduri. 
Cristian_Preotu_poza_3.jpg

Cu nouă ani în urmă, Cristian Preotu, soţia sa, Maria, şi fratele acesteia, Călin, au deschis un magazin, Le Manoir, prin care comercializau delicatese sub marca Comtesse du Barry şi vinuri premium franţuzeşti. În prezent, echipa s-a mărit considerabil, pentru că au ajuns să opereze şase magazine de delicatese în Bucureşti şi în ţară, o franciză Petit Bateau la Bucureşti, o măcelărie de lux (La Boucherie), un magazin de alcool fin (The Whisky Shop), iar de curând au deschis şi Le Bistro Français, un mic restaurant. Modelul pare să fi funcţionat în cazul lor.

„O afacere familială reprezintă şi o garanţie de calitate în domeniul nostru”, spune Cristian Preotu, referindu-se la gastronomia de lux. „Este la fel ca diferenţa dintre produs manual şi industrial”, adaugă antreprenorul care a trăit şi studiat o vreme în Franţa. Cunoscători ale celor mai bune branduri franţuzeşti, familia Preotu a călătorit des în Hexagon, pentru documentare, dar şi de plăcere, făcând, de obicei, turul celor mai bune podgorii. De altfel, admiră modelul unei asociaţii, Premium Familiae Vini, care reuneşte poducători foarte prestigioşi de vinuri, cum ar fi Perrin, Joseph Drouhin sau Antinori. „Acestea reprezintă modele de afaceri de succes, care au pus accentul pe valorile familiale şi şi-au implicat direct membrii în afaceri”, spun ei.

Citeşte aici despre englezul care face patiserie franţuzească la Bucureşti 

Avantajele afacerii de familie sunt implicarea, disponibilitatea şi încrederea între membrii, în opinia lui Preotu. Mai mult, „clienţii percep afacerea familială ca pe o entitate care are un suflet, nu doar interese financiare”. De exemplu, cele mai bune restaurante din lume sunt afaceri de familie şi nu doar investiţii.

Cu acest gând, familia a deschis restaurantul unde pot fi gustate majoritatea produselor din portofoliul Comtesse du Barry, vinurile  şi selecţia de carne a lui Hugo Desnoyer (cel care face selecţia pentru La Boucherie şi este furnizor al celor mai mari restaurante din Paris ) sau brânzeturile maturate frantuzeşti. Investiţia în bistro a fost de aproximativ 300.000 de euro.

Concluzia lor este că afacerile de familie sunt un avantaj pentru a avansa cu mai multe forţe, mai ales dacă persoanele implicate avansează în aceeaşi direcţie, cu roluri si ierarhii foarte clare  (chiar dacă uneori diferite de cele de acasă). Dar, adaugă el, „în România nu există încă suficient şomaj pentru ca acest gen de afaceri să fie încurajate”.

Articol apărut în ediţia specială Forbes, Afaceri în Familie. Vedeţi aici ce alte articole mai conţine aceasta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii