Cautare




, Contributor

Modă |
|

Moda afacerilor

general low rez
Când crezi că România reprezintă oportunitatea de a-ți dezvolta o afacere în domeniul modei, poți ajunge să produci anual 700.000 de costume bărbătești pentru 32 de țări.

Povestea fabricii Formens, în care astăzi sunt produse 700.000 de costume bărbătești anual, a luat naștere în 1996. Pe atunci, fondatorul, Gerard Losson, era angajatul unei societăți cu profil textil care exporta produse în întreaga lume și, în interes de serviciu, vizita locurile în care se realiza exportul. Prietenul și totodată colegul său de facultate era în acea perioadă buyer la un lanț de magazine și achiziționa costume din Franța. Din îmbinarea experiențelor celor doi în domeniu, în vara anului 1996, a rezultat baza Cantex, prin intermediul căreia cei doi exportau haine din Portugalia.

În septembrie 1999, au achiziționat o clădire de 6.000 mp din Botoșani, care în prezent măsoară 17.000 mp și în care se fabrică sute de mii de costume anual. Anul 2005 a fost cel în care prietenul și partenerul de afaceri al lui Gerard Losson s-a retras din acest business pentru a încheia un alt parteneriat. În acel an, Gerard Losson a decis să creeze Formens, iar primii bani câștigați au fost investiți în utilaje.  Din 1999 și până în prezent, au fost investite 6,5 milioane de euro și cifra de afaceri pentru anul 2005 a fost de 3,1 milioane de euro. Potrivit lui Gerard Losson, în Botoșani au existat toate datele necesare dezvoltării unei afaceri. „Primul parametru e că Botoșani este un oraș cu foarte mare tradiție textilă. Al doilea este că suntem aproape de Universitatea Textilă din Iași, a doua Universitate Textilă din Europa de Est, iar aici am găsit ingineri și tehnicieni specialiști. Specialiștii stau la baza oricărui business. Iar al treilea parametru, este faptul că am avut o clădire disponibilă”, a declarat fondatorul fabricii Formens.

Anul 2009 a marcat lansarea brandului Louis Purple, în care a fost investită suma totală de 1.250.000 de euro. Louis, prenumele fiului fondatorului a stat la baza inspirației etimologiei brandului, iar din dorința de a da un aer de noblețe a fost alăturat cuvântul „Purple”, culoarea reprezentativă Caselor Regale.

Sunt două linii de costume care se produc aici: ready to wear, unde se găsesc ținute de ceremonie și articole vestimentare business sau smart casual și made to measure, ce îi oferă posibilitatea clientului de a-și personaliza garderoba. Până în prezent, costumele puteau fi achiziționate direct de la fabrica din Botoșani sau de la un magazin multibrand din București. Schimbarea s-a produs în acest an, când patru magazine Louis Purple au fost deschise în orașe din țară.DSC_5707

Astfel, au fost investiți câte 120.000 de euro pentru inaugurarea magazinelor din Iași, Timișoara și Cluj, iar magazinul multibrand din București a fost înlocuit de cel monobrand, Louis Purple.

Pe piață sunt prezente trei colecții: costumul clasic, alcătuit din sacou și cămașă, costumul semi-tradițional și tradițional.

Colecția costumelor semi-tradiționale, este definită de gulerul cămășii, ce nu se șifonează timp de cinci ani. Cea tradițională este o încercare, spune Gerard Losson care mai susține că „piața de costume nu e în creștere, ea există doar pentru oamenii care sunt obligați să le poarte”.

Linia costumelor tradiționale se distinge prin calitatea căptușelii sau tipul nasturilor. Materialele textile sunt procurate din Italia, Turcia și România, iar costumele sunt exportate în 32 de țări. Franța este principala piață de export, cu un procent de 88%, în timp ce 2,3% din producție ajunge pe piața internă.

Cifra de afaceri a companiei Formens pentru anul 2014 este de 42 de milioane de euro. Pentru anul curent oficialii așteaptă o cifră de afaceri de 47-48 de milioane de euro cu un profit net de 8%, iar până în 2019 intenționează să atingă pragul de 65 de milioane de euro și o rețea 60 de magazine.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii