Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Opinii |
|

Mobilul, următoarea frontieră

În urmă cu câteva săptămâni, când Snoop Dogg dădea din greșeală check-in pe Instagram în comuna Bogata din județul Mureș, o agenție românească de digital făcea aproape instantaneu un site devenit viral (visitbogata.com) de prezentare a comunei de 2.000 și ceva de locuitori, care ajungea vedetă pe multe dintre site-urile din lumea mare, de la BBC și Time la CNN și DailyMail.

Cu alte câteva săptămâni înainte, un alt grup de creativi și antreprenori din online-ul românesc profitau de o altă perlă a unui american, candidatul democrat pentru alegerile prezidențiale Bernie Sanders, care scria pe contul său de Twitter că i se pare inadmsibil că cei mai mulți dintre americani au o conexiune de internet mai lentă decât bucureștenii. Berniespeedtest.com devenea un reper pentru măsurarea calității oricărei conexiuni, iar rezultatele obținute erau raportate la media obținută de București și erau însoțite de aprecieri glumețe la adresa lui Bernie Sanders.

Zilele trecute, o altă informație virală își făcea loc în social media, (paradoxal, mai întâi în rândul site-urilor din străinătate și paginilor de Facebook ale acestora), după ce fotbaliștii români apăreau la antrenamente cu tricouri pe care numerele tradiționale fuseseră înlocuite de câteva fracții și formule simple care îți puneau mintea la contribuție. După ce primele poze și comentarii apăreau în Washington Post și Daily Mail sau BBC, a urmat și comunicarea oficială făcută de Federația Română de Fotbal în legătură cu cea mai recentă campanie privind combaterea abandonului școlar, iar informația fost publicată de aproape fiecare site și blog de la noi. Bineînțeles, cu tot cu comentariile aferente, căci nu te întâlnești în fiecare zi cu un fotbalist fost olimpic la matematică (e drept că doar la faza pe județ, ca să respectăm adevărul istoric, după cum declară și Claudiu Keșeru în interviul video care însoțește materialele de presă).

Tot zilele trecute, la festivalul Gopo, unul dintre filmele proiectate încerca să îl aducă pe Ilie Moromete (interpretat ca în urmă cu circa 30 de ani, într-unul dintre clasicele cinematografiei românești, de același Victor Rebengiuc) în zilele noastre într-o amuzantă, dacă nu ar fi tristă, scenetă care a inclus „likeuri”, „reach”, „selfieuri” și tot restul jargonului zilelor noastre.

Este tot mai evident că rețelele sociale ocupă pe zi ce trece tot mai mult timp din viața noastră, cea mai bună dovadă în acest sens fiind statisticile de trafic ale publisherilor.

Ca urmare a modificărilor puternicilor algoritmi ai Facebook, audiența Huffington Post a scăzut cu 10 milioane luna trecută, până la 85 de milioane de vizitatori unici, în scădere față de vârful de 119 milioane din octombrie 2014. Traficul Upworthy, un site foarte dependent de rețelele sociale, a scăzut în ianuarie la 12,7 milioane față de 19 milioane în urmă cu o lună, valorile fiind cu mult mai mici decât recordurile din 2013. Pentru Forbes România, cei aproape 80.000 de fani de pe Facebook înseamnă mai mult de un sfert din traficul lunar pe forbes.ro, valoarea fiind mai ridicată în cazul lunilor când sunt lansate proiecte speciale precum „30 sub 30”, „Forbes 500” sau „Cele mai bune orașe pentru afaceri”.

Uriașii Google și Facebook fac acum legea în raport cu publisherii din toată lumea, influența lor fiind în creștere.

Iar subiectul zilei nu mai este raportul între încasările din zona de print și cea digitală, ci raportul dintre desktop și smartphone. Situația este tot mai evidentă în privința statisticilor privind traficul provenit din zona mobilă.

La New York Times, în ultimul trimestru al anului trecut segmentul mobil a adus aproape un sfert din veniturile din zona digitală, care au reprezentat o treime din totalul veniturilor din publicitate. Încă două informații de context: veniturile din publicitatea tradițională, în print, au scăzut cu 7%, în linie cu circulația ziarului, iar mobilul înseamnă acum circa 60% din traficul zilnic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii