Cautare




, Contributor

|
|

Miza pe creștere

Cu o privire optimistă asupra pieței de servicii medicale private, Adrian Peake observă, trage concluzii și acționează. Iar rezultatele companiei pe care o conduce au fost mai sănătoase ca niciodată.
Marius Chitu Pictures

Cu o experiență internațională de peste 25 de ani în industria FMCG și sectorul serviciilor medicale, Adrian Peake este directorul general al Medicover România începând cu anul 2015. Spune că s-a îndrăgostit rapid de România și că este optimist cu privire la mediul de afaceri: „Economia României crește în ritm constant, ceea ce atrage investiții noi, pe măsură ce companiile urmăresc să își stabilească sau să își extindă prezența la nivel național. Această dezvoltare economică s-a tradus treptat printr-o creștere a puterii de cumpărare a populației și a companiilor locale, care a alimentat cererea pentru o gamă largă de produse și servicii în zonă. Astfel, cererea pentru serviciile pe care le oferim continuă să crească la nivelul întregii țări. Din ce în ce mai multe companii își doresc să ofere angajaților acces personalizat la servicii medicale, iar oamenii sunt mult mai bine informați și mai conștienți de importanța prevenției”, afirmă britanicul specializat în contabilitate și finanțe.  Adrian Peake dispune de o înțelegere aprofundată a tuturor aspectelor de business, în contextul în care, de-a lungul anilor, a ocupat diferite poziții de conducere în companii precum Unilever, Coca-Cola, Associated British Foods, BMI Healthcare și Circle Health. Pentru compania pe care o conduce Peake, creșterea cererii pentru servicii medicale private este vizibilă și în evoluția principalilor indicatori ai activității: în 2015 față de 2014, afacerile grupului Medicover în România (clinicile, Spitalul Medicover și laboratoarele Synevo) au crescut cu peste 13%, până la 252 milioane de lei, comparativ cu 222 milioane de lei în urmă cu un an. Mai detaliat, Spitalul Medicover din Capitală a înregistrat o creștere importantă a afacerilor în 2015, de peste 26% comparativ cu 2014 (28 milioane de lei față de 22,2 milioane de lei), în timp ce rețeaua națională de clinici Medicover a avansat cu același procent ca întreg businessul (13%), atingând 66,6 milioane de lei în 2015, față de 58,9 milioane de lei cu un an înainte. Medicover a depășit anul trecut ritmul de creștere al pieței de profil, care a înregistrat un avans de aproximativ 12%. Concis, reprezentanții Medicover observă că „piața locală de servicii medicale private se află în prezent în plin proces de dezvoltare și consolidare”, și consideră că oportunitățile de business din acest sector sunt multiple în România.
„Este de așteptat ca jucătorii mari de pe această piață să își consolideze afacerile prin achiziții, în timp ce jucătorii mici vor alege fie să iasă de pe piață, fie să se concentreze pe servicii foarte nișate. Este important de reținut că sistemul privat de sănătate este complementar sistemului medical de stat, cele două fiind interconectate, iar obiectivul principal al amândurora trebuie să fie îmbunătățirea nivelului general de calitate din sistemul de sănătate românesc”, a mai spus șeful Medicover, întrebat despre viziunea sa asupra evoluției pieței în următoarea perioadă.Când vine vorba despre o problemă spinoasă a sistemului medical, despre care se vorbește deja de prea mult timp – migrația medicilor și asistenților din România spre clinici din străinătate, reprezentanții Medicover subliniază, în linie cu alți reprezentanți ai sistemului medical privat că „soluția constă în a oferi medicilor și asistenților condiții de lucru mai competitive. Nivelul de salarizare este, cu siguranță, important, dar la fel este și dezvoltarea profesională. Contează, de asemenea, mediul, un aspect care trebuie luat în considerare de către întreaga industrie”, afirmă cel care conduce o rețea de 19 clinici private în România. Medicover este acum unul dintre cei mai mari trei jucători de pe piața serviciilor medicale private, care a cunoscut o efervescență deosebită în ultimii ani, fiind subiectul multor tranzacții cu ordine de mărime de la mai puțin de un milion de euro până la mai mult de 100 de milioane de euro.

Anul acesta, Medicover s-a concentrat, potrivit lui Adrian Peake, pe extinderea rețelei sale naționale, a gamei de servicii, precum și pe modernizarea unităților existente. În primele șase luni ale anului, compania a inaugurat patru clinici: a relocat și a extins unitățile din Ploiești și Brașov, a intrat pe o piață complet nouă prin clinica inaugurată în Galați și a deschis cea de-a doua clinică din Cluj-Napoca, care a devenit primul oraș, cu excepția Bucureștiului, unde compania este prezentă cu mai mult de o clinică.

Acum, românii au acces la serviciile Medicover în orașe mari din țară precum Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Ploiești, Brașov, Galați, Pitești și, bineînțeles, București.   Tot anul acesta, compania a lansat noi linii de business, precum asigurarea de sănătate pentru clienții corporate, un serviciu complementar abonamentului de sănătate tradițional, devenind astfel singurul furnizor din țară ce oferă soluții integrate de sănătate în cadrul locațiilor proprii (abonamente, asigurări, servicii de spitalizare, servicii de medicina muncii).  Prima tranzacție a grupului suedez pe piața locală a fost încheiată tot în 2016, când Medicover a mers aproape de București pentru a achiziționa centrul medical Doctor Luca din Pitești. Doctor Luca este o clinică multidisciplinară recunoscută la nivel local, cu peste 20 de specialități, 40 de medici și peste 500.000 de pacienți.  Medicover nu se va opri aici, pentru că are de dus la bun sfârșit o întreagă strategie de dezvoltare, ce promite o extindere continuă a rețelei și în următorii ani, care să îi permită să ajungă la afaceri anuale de 100 de milioane de euro. „Pentru noi este mai important să identificăm cele mai bune oportunități de dezvoltare la nivel local decât să avem un buget de investiții planificat. De exemplu, anul acesta ne-am extins rețeaua mai mult ca oricând – prin investiții de aproximativ 2 milioane de euro în prima jumătate a anului, plus achiziția clinicii Doctor Luca din Pitești și extinderea Medicover Wellness Center din Pipera. Este foarte probabil să depășim acest nivel anual în perioada următoare, în funcție de oportunitățile din piață. Strategia noastră pe termen lung are ca obiectiv o creștere anuală de 20% a cifrei de afaceri, prin extinderea rețelei și achiziții”, a spus Peake

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii