Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Mixul perfect

Cum a ajuns o geantă din lemn produsă de doi antreprenori din Argeș să fie expusă în cel mai important muzeu al genților din lume, din Amsterdam.
razvan chelu - lemnia_1

Răzvan Chelu, 29 de ani, a  terminat facultatea de Arhitectură, în anul 2013. Un an mai târziu, în timp ce se afla într-o excursie în Lisabona, oraș unde a și locuit pentru o perioadă în timpul facultății, i-a venit ideea afacerii pe care o are în prezent, împreună cu tatăl său.

„Portughezii au o arhitectură extraordinară, chiar dacă este o țară mică, au multe obiective de văzut. În Lisabona este un cartier cu multe buticuri de modă și obiecte de design, este o zonă foarte creativă. Acolo am văzut, într-un magazin, o geantă făcută din bucăți de oglindă, care stătea pe un raft de lemn. Fiind în oglindă, lemnul se reflecta pe suprafața genții. Atunci am avut o sclipire: cum ar fi dacă aș face asta?“, spune Răzvan Chelu.

Întorcându-se în țară, și-a concretizat ideea, cu ajutorul tatăl său, Florin Chelu, în vârstă de 59 de ani, de profesie inginer, care deține un atelier de tâmplărie în Câmpulung Muscel de peste două decenii. Astfel, în 2014, Răzvan Chelu a creat designul primei genți din lemn, iar tatăl său a produs-o.

De la pasiune la business

Totuși, cei doi antreprenori nu au pornit la drum cu gândul de a-și face o afacere. La început, ei au creat primele genți din plăcere, pe care le-au dăruit apropiaților. În paralel, Florin Chelu se ocupa de atelierul de tâmplărie, iar Răzvan Chelu lucra într-un birou de arhitectură în București.

Hobby-ul s-a transformat în afacere, însă, în vara anului 2014, când antreprenorii au fost invitați să expună gențile în cadrul unui festival și au realizat că nu au un brand și o identitate a produselor pe care le fac – acesta a fost imboldul de care au avut nevoie pentru a crea Lemnia, povestește Răzvan Chelu. De asemenea, acela a fost și momentul în care Florin și Răzvan Chelu au decis să își dedice integral timpul producerii genților din lemn.Studiile lui Răzvan și experiența în lucrul cu lemnul a tatălui său au reprezentat mixul perfect. „Atunci nu mai era nimeni care să realizeze genți din lemn. Conceptul este unic și azi, dar lumea deja știe, atunci nici nu-și imagina. Este mult mai important ca oamenii să le vadă live, pentru că primul impuls când vezi o astfel de geantă în poze este să te gândești că poate este grea, dar de fapt nu este deloc grea“, afirmă acesta.

O latură importantă a businessului o reprezintă participările la diferite evenimente și târguri, urmate de colaborările cu magazinele fizice. Gențile Lemnia se găsesc la Galateca, în rețeaua de librării Cărturești și în magazinul My Romanian Store de lângă Ateneul Român. Totuși, cel mai important canal de vânzare îl reprezintă online-ul. Anul trecut, Lemnia a avut o cifră de afaceri de 20.000 de euro, iar pentru anul acesta, Răzvan estimează dublarea acesteia, până la 40.000 de euro

Lemnia produce atât genți, cât și portofele. Gențile sunt realizate din furnir cu abanos, fag sau stejar, în combinație cu piele naturală, denim sau plută. Prețul acestora variază între 369 de lei și poate ajunge la 589 de lei, în timp ce un portofel costă între 150 și 200 de lei.

În afara granițelor

Cel mai important moment pentru afacere a fost atunci când o geantă Lemnia a fost expusă la Muzeul Genților din Amsterdam, în secțiunea de design contemporan. În lume există doar trei astfel de muzee, iar cel mai mare se află în capitala Olandei.

„O geantă Lemnia a ajuns să fie expusă în muzeul genților, în zona de expoziție, lângă genți Prada și lângă cele mai vestite branduri. Acesta a fost unul din primii mari pași în direcția expunerii internaționale“, povestește Răzvan Chelu. În luna iulie a acestui an, Lemnia a lansat colecția de genți Geometric în cadrul târgului internațional Pure London din Londra. De asemenea, Răzvan a stabilit parteneriate pentru a expune gențile și în Paris și Amsterdam și are discuții pentru a duce brandul în Berlin, Atena și Israel. „Comenzile din străinătate sunt în creștere. La noi n-a fost o creștere bruscă, dar tot timpul a fost creștere, s-au dublat vânzările de anul trecut și până acum“, spune el. Ținta este ca brandul să devină din ce în ce mai cunoscut pe plan internațional.

„În 5-6 ani vreau să merg pe străzile Parisului sau New York-ului și să văd un magazin Lemnia deschis, însă mai este mult până acolo“, afirmă el, zâmbind.

Nevoia de extindere există și pe plan național, urmând ca în București să fie inaugurat un atelier, unde vor fi expuse gențile din lemn. Deși publicul-țintă al Lemnia este reprezentat, preponderent, de femei, în jur de 30-40% dintre clienți sunt bărbați care cumpără genți pentru a le oferi cadou.

„Publicul nostru țintă este reprezentat de femeile independente, care vor să aibă un stil aparte, fresh și vor să fie apreciate pentru cum se îmbracă“, explică antreprenorul. Cele mai multe comenzi provin din orașele mari, precum Bucureștiul, urmat de Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. Echipa Lemnia are patru membri, în total, iar în afară de fondatori mai este încă o persoană la atelierul de producție din Câmpulung și una care îl ajută pe Răzvan cu gestionarea site-ului și cu activitățile de marketing. Gențile se fac pe comandă, astfel că gradul de personalizare este destul de mare. „Sunt echipamente și mașinării, dar toate sunt controlate manual, nu este un CNC. Finisajele sunt făcute manual, sunt utilaje și echipamente mai mari, însă tot un om trebuie să stea și să facă absolut tot, de la tăiat până la șlefuit. Dacă vorbim de același model de geantă, niciuna nu este la fel, nici curbura, nici forma nu sunt la fel, pentru că lemnul este diferit mereu, orice ai face“, explică Răzvan Chelu.

Foto credit: Iulian Dinu

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii