Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Miruna Smeureanu (Coca-Cola): „Cine ar fi putut spune acum zece ani că un om de marketing trebuie să fie și un om de digital?”

Miruna Smeureanu, Marketing Director la Coca-Cola România, consideră că marketingul este o foarte bună imagine, în oglindă, a societății din prezent. Un om de marketing trebuie să fie și un om de digital.
Photo Miruna Smeureanu

Miruna Smeureanu, Marketing Director, Coca-Cola România

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Miruna Smeureanu: Pentru mine, 2017 este un an special, pentru că a adus cu sine noi provocări – în martie am preluat poziția de Marketing Director Coca-Cola România, dar și multe oportunități deopotrivă, generate și de creșterea accelerată a pieței.

În primul rând, 2017 este foarte important în istoria Coca-Cola, este anul celei mai mari schimbări de strategie din istoria brand-ului – Coca-Cola Original Taste, Coca-Cola Zero și Coca-Cola Lime s-au reunit sub aceeași identitate iconică – extinzând, astfel, capitalul de imagine Coca-Cola la nivelul întregului portofoliu.

O altă caracteristică a acestui an este faptul că ne-am dorit să valorificăm cât mai creativ dorința oamenilor de a experimenta în timp real cele mai noi tendințe în tehnologie, marketing și entertainment. Campania „Coca-Cola Brățara Oficială a verii”, construită pe o inovație la nivel de ambalaj, dezvoltată și implementată pentru prima oară în România, a oferit segmentului de teenagers și young adults cel mai cool accesoriu al sezonului estival: brățara de pe eticheta sticlelor, poarta către posibilitatea de a câștiga premii și bilete la cele mai mari festivaluri de muzică din România.

Un alt proiect, powered by Coca-Cola România, Next Big Vlogger a fost prima competiție de amploare pentru creatorii de conținut video din online, o adevărată școală în domeniu, care a reunit tineri pasionați de vlogging și cei mai cunoscuți influenceri.

În ultimii ani, am fost angrenați într-o călătorie de transformare a companiei Coca-Cola pentru a răspunde și mai mult nevoilor și dorințelor consumatorilor noștri. Această călătorie înseamnă de fapt o poziționare strategică în direcția „O băutură pentru fiecare. O companie pentru toți”, care reprezintă o serie de schimbări atât la nivel de ambalaj, cât și la nivel de conținut.

În aceasta vară, am lansat o nouă formulă Coca-Cola Zero Zahăr, pentru a putea răspunde preferințelor consumatorilor și trendurilor curente de consum. Noua variantă le oferă o alternativă celor care vor să reducă consumul de zahăr alegând varianta Coca-Cola care se potrivește cel mai bine gustului, stilului de viață și dietei lor.

Sumarizând, 2017 a fost un plin, cu multe proiecte frumoase, construite de o echipa minunata, care a avut curajul să experimenteze, din dorința de a descoperi ce se află dincolo de „ce ar fi dacă”.

Inovația a fost o componentă fundamentală a strategiei Coca-Cola in acest an, iar ea va continua să joace un rol important si in viitor.

INTERVIU CU ANDREEA MIHAI (CARREFOUR) 

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveti pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Miruna Smeureanu: Cred că flexibilitatea și puterea de adaptare sunt esențiale pentru orice profesionist și orice companie care vrea să facă performanță, iar în cazul nostru pot spune că am învățat foarte multe din acea perioadă – fie că vorbim despre modularea mesajului sau despre diversificarea portofoliului pentru a le oferi consumatorilor opțiuni pentru fiecare stil de viață și moment de consum. Indiferent de cât este de dificil contextul, întotdeauna poti găsi oportunități de creștere, chiar și în timpul unei crize, cu condiția să te poți adapta rapid.

INTERVIU CU CARMEN PAVEL (BEIERSDORF)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact in deciziile de marketing (nationalism, digitalizare, imbatranirea populatiei, generatia Millennials etc.)

Miruna Smeureanu: Credem mult în comunicarea cu generația tânără și foarte tânără. Sunt un grup activ, mobil, care creează „culoarea” lumii în care trăim. Și încercăm nu doar să transmitem mesajul Coca-Cola, ci și să îi implicăm direct în a defini evoluția viziunii brandului nostru. Chiar cred că avem mult de câștigat din a-i asculta – cel puțin dacă vrem să fim un brand al timpurilor moderne în care trăim, campaniile de anul acesta sunt o dovadă că am intuit corect trendul.

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

INTERVIU CU ANA-MARIA PÂSLARU (UNILEVER)

Miruna Smeureanu: Dacă ne raportăm la contextul actual al marketingului, profesioniștii din domeniu sunt într-un proces continuu de cercetare, dezvoltare și specializare în domenii extrem de variate și cu relevanță pentru realitatea pe care o trăim.

Este un context atât de fluid – de fapt, marketingul este o foarte bună imagine în oglindă a societății în care trăim. Cine ar fi putut spune acum zece ani că un om de marketing trebuie să fie și un om de digital? Acum nu se poate fără. Curiozitatea este esențială, aș zice; orice poate fi important, următorul mare trend poate veni de oriunde, așa că un profesionist în acest domeniu trebuie să fie deschis să acumuleze cât mai multe informații.

Mai mult, un om de marketing trebuie să fie dispus să schimbe în permanență modul în care privește și abordează lucrurile și, de ce nu, să învețe din greșeli.

INTERVIU CU FRANTISEK MALA (TELEKOM)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii